vandaag prikles gehad....

hoi marielle,
ik denk wel dat je ook hormonen moet gaan prikken als je die krijgt bij iui. omdat bij mij alles in orde was hoefde ik dat niet met de iui alleen 1 injectie halen bij de eerste hulp 2 dagen voor de inseminatie.(dat was een pregnyl injectie om de eitjes te laten springen)
ik denk dat het dus heel verschillend is je kunt de behandelingen met en zonder hormonen doen ook ivf en icsi, maar dar is vlgs mij pas vanaf de 2e keer als ze eitjes hebben kunnen invriezen;dan kan het net als bij iui in een normale cyclus worden ingebracht.

Hoi Petra,

Goed te horen dat je het mee vond vallen.

Ik had nog niet eerder gereageerd, omdat ik het nog even van me af wilde afschuiven.

Heb dinsdag a.s. ook mijn prikles (intstructie)

Ben er best wel een beetje bang voor. We hebben pas donderdag gehoord dat we EINDELIJK in aanmerking komen voor IUI, dat mag wel na 3 jaar oefenen en nu een onverklaarbare kinderloosheidsstempel op je voorhoofd.

Was eerst alleen maar blij, alhoewel ik er niet veel van verwacht. IUI heeft maar 11% kans van slagen en na 6 keer 33% zeiden ze in het ziekenhuis (???????????die procentuele berekening snap ik niet geheel maar goed)

Nu heb ik de folder nog eens doorgelezen en om het eerlijk te zeggen vind ik het al best wel heel wat. Iedereen zegt dat het meevalt dus daar ga ik ook maar vanuit maar............mezelf injecteren met naaldjes ......................ik vind het best heel eng.
Puregon moet ik dus zelf spuiten als ik het goed heb begrepen van de 3e tot de 9e dag. En dan een injectie met Pregnyl. Volgens mijn vriendin is die wel erg pijnlijk en kan ik die beter laten zetten.
Weet jij meer?

Maken ze echt een echo op de 3e dag van de cyclus?
Dus als ik nog mega ongesteld ben, lekker dan, maar goed het is allemaal inderdaad voor het goede doel. Niet zo maar een doel, een heel erg goed doel.

Hoop dat we (alle meiden die ook IUI hebben of krijgen.
Maar een of twee behandelingen nodig hebben.

Ik hoop niet tot IVF te moeten gaan, dat zie ik helemaal niet zo zitten. Die eitjes die worden weggezogen Brrrrrrrrrrrrrrrr

Maar heb t er wel voor over. Als dat DE manier is.............dan moet het maar.

Er zijn er al vele voor mij gegaan en ben zeker ook niet de laatste die dit moet ondergaan denk ik altijd maar!

Je hoort t wel hoe ik het ervaren heb, dindsdag.

Wanneer mag je echt beginnen met spuiten?

Ik ben afgelopen dinsdag pas ongesteld geworden dus zit nu pas op dag 6 van cyclus 36 (zolang zijn wij bezig)
Dus het duurt nog ff voor het voor t eggie is, kan ik nog even rustig aan het idee wennen.

Spannend hoor he!

Weltrusten ik ga nu slapen, ik moet morgen natuurlijk werken en de wekker gaat bij mij om 06.00 uur dus..................time to go!

Liefs,

Cynthia

hoi Cynthia, die procenten van iui zeggen mij ook heel weinig. ik heb met de iui alleen een pregnyl injectie laten zetten op de eerste hulp,dat was mijn enige hormonn toen.ik heb daar eigenlijk weinig van gevoeld,alleen daarna voel jeje toch iets anders.(maar de inseminatie ging bij ons ook op het laatste moment niet door dus werd ik sowieso ongie.was wat heftiger naar mijn idee.
de 29e begin ik met prikken(decapeptyl) en dan komt daar 2 dgn erna   de puregon bij.
het is idd spannend, maar je bent allang blij dat er weer wat staat te gebeuren.wij wel in elk geval.
De punctie gaat met verdoving dus dat scheelt.
heel veel succes met de prik les!!!

Terug
Bovenaan