Ik wil alle dames veel succes wensen met hun behandeling, ik weet hoe het is.
Ben nu zelf ruim 33 weken zwanger na IVF, maar kan mij alles nog goed voor de geest halen.
Tja die wachtweken vonden wij ook het ergste, die onzekerheid, vreselijk gewoon.
Over die punctie wil ik nog zeggen dat die ook onder algehele narcose kan, in een aantal ziekenhuizen is dit geen probleem. Gewoon overleggen met de IVF arts!
Mijn punctie was verschrikkelijk pijnlijk, had extra pijnstilling via een infuus, maar dat was bij lange na niet genoeg.
Ging bijna van mijn stokkie, toen hebben ze mij ook gezegd dat als er een volgende keer nodig was ze de punctie onder algehele narcose zouden doen.
Wij hebben overigens een IVF behandeling gehad in het UMC te Utrecht.
Ik heb nog maar 1 eierstok i.v.m. endometriose en er waren 8 eitjes, deze waren niet van een goede kwaliteit, o.a. erg klein.
Toch zijn ze doorgegaan met de behandeling, er waren uiteindelijk 2 embryo's uitgekomen, maar deze waren ook niet van goede kwaliteit.
In overleg is toen besloten om ze alle twee terug te plaatsen, je weet het immers nooit.
Wat denk je? .....
Ik ben nu zwanger van een twee-eiige tweeling, beide embryo's zijn dus blijven zitten.
Een wonder volgens de IVF arts, zij had er weinig vertrouwen in gehad.
Dus houd allemaal moed, wij hebben er overigens 9 jaar op moeten wachten om zwanger te raken, hebben vele jaren klussen, onderzoeken, operaties en behandelingen opzitten.
Ik zal voor jullie allemaal duimen.
Patricia