Vandaag VK: moet nu een groei echo laten maken

A

Anoniem

Guest
Dacht ik toch echt dat alles goed gaat, moet ik een groeiecho laten maken
Mijn VKige gaat ervan uit dat het een klein kindje is; dit zegt natuurlijk niets, dat dachten ze van mn zoontje namelijk ook en die was bijna 8pond...
Ze  maakte zich nog niet echt zorgen, maar mn baarmoeder was niets gegroeid in vergelijking met drie weken geleden. Dit kan ook weer komen omdat mn kindje graag overdwars ligt...
Ach, ik ga er maar vanuit dat er niets aan de hand is en als er niets is is het natuurlijk wel leuk dat ik nog twee echo's mag maken....
Maak me toch een beetje zorgen: zou de stress rondom mijn tentame en studie er nix mee te maken hebben?
Mijn studie vind ik belangrijk, maar dit kindje is natuurlijk veeeel belangrijker!
Ik houd jullie op de hoogte; mn eerste echo heb ik as maandag.

Liefs Nika

PS Cora: jij moest toch ook groei echo's laten maken? Hoe is het daarmee?    

Hey Nika

ik had woensdag een controle afspraak bij vk en ik moet nu ook maandag ochtend  een echo laten maken om te kijken de baby wel goed groeit.
Ik probeer me er ook maar niet druk om te maken, en zoals je al zei: het is wel leuk om de baby dadelijk toch nog ff een keer te zien :). maar ja nu maar hopen dat alles goed is, maar ik denk zolang ik  de baby  goed voel maak ik me niet al te veel zorgen.
Wanneer krijg je de echo??

Groetjes Ellen.

Hey Ellen,

Mijn eerste echo heb ik maandag om 9.30.
Dat ik mijn echo al zo snel heb en dat de vkige de afspraak voor mij heeft gemaakt vind ik best een beetje eng, want dat doen ze toch alleen als ze zich zorgen maken?

Aan de andere kant voel ik mn kindje vaak (ook nu weer) lekker bewegen en heb ik dehele zwangerschap al het gevoel dat het goed zit!

Tja, ik zal gewoon maar afwachten (iets andes kan ik toch niet doen)

Hoe laat heb jij jouw echo?
Hou me op de hoogte!

Liefs Nika  

Hoi,

ik heb groei echo gehad vorige week en moet over 3 weken weer.
Bij mij is het alleen een zekerheidje..
En helemaal niets romantisch of leuks aan hoor.
Je ziet van je kindje maar weinig, alleen een dwarssnede van het hoofd, buik en dijbeen.
Duurde 1,5 minuut terwijl het wachten 45 min. was.
Goed, misschien hebben jullie wel leukere gyn...

Succes!

hoi nika

ja ik moet volgende week maandag hahah dan gaan ze even meten enzo
niet druk om maken je kan er toch niks aan doen hoor ik heb ook zoiets van oke leuk een paar extra echo"s altijd leuk om te zien en weer even alles op te meten enzo
ik heb me pretecho gehad 2 weken terug en toen zat hij op de normale groei lijnen,, was rond de 26 weken

ik maak me meer zorgen over me suiker dat moet ik vrijdag weer laten prikken als het weer niet goed is mag ik gaan spuiten,, anders krijg je een suiker baby en die zijn heel groot en moeten dan afkikken na de geboorte heel zieilg,,,,

laat je wel even weten hoe het was?

veel liefs cora

ps die vrouw die de echo"s bij mijn doet in het ziekenhuis heet toevallig ook cora hahah

Hey Cora,

moet je  as maandag of volgende week?
En je hebt gelijk: moet me er niet al te druk over maken, kan er nu toch nix aan doen... Maar zo af en toe... dan denk ik: maar ze maken toch niet zomaar een afspraak op zo'n kort termijn...??? Vrezelijk die onzekerheid...    

Maar idd, als je suiker niet goed is is het helemaal eng (helemaal als je dan ook nog eens bang voor naalden bent). Ik zal voor je duimen dat het nu gewoon helemaal goed is...

Veel liefs en ik hou je op de hoogte (jij mij ook?)
Nika  

hoi nika

ik moet volgende week maandag ,,,,,

wel leuk dan zie je de kleine weer even he hahah
je zal wel meer echo"s krijgen als ze je groei in de gaten gaan houden   hoor ik krijg er 3 dus volgende week dan weer na 4 weken en dan na 2 weken weer dus ,
hoor wel van je hoe het was??

liefs cora

Hoi Nika,

Succes morgen, zoals Cora het al zei is dit een mooie kans om je kleintje nog eens te bekijken. Hopelijk is alles goed en kun je daar een beetje van genieten.

Liefs Marjanne

Terug
Bovenaan