vanilleyoghurt en gewone melk

Mij is bij de bijeenkomst over eten van CB uitgelegd dat ze nu als toetje vla of yoghurt mogen. (vanaf 7 maanden). Marissa krijgt 's avonds na het eten een danoontje maar ik pak daarna zelf ook altijd vla en daar krijgt zij dan een paar kleine hapjes van. Hopjesvla, vanillevla, caramelvla. Ze vindt het allemaal even lekker en het zijn allemaal maar hele kleine hoeveelheden. ik ben het er wel mee eens dat er wel dingen aan toegevoegd zijn maar omdat het maar een paar hapjes zijn laat ik haar gezellig mee eten

quote: Inga reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-05-2008 15:23:23'));

Alleen is het volgens mij beter om halfvolle producten te gebruiken ipv magere producten. Kindjes van deze leeftijd hebben voedingsstoffen nodig en die zitten meer in de halfvolle producten. Van de yoghurt trouwens zelfs de volle variant is mij verteld, in ieder geval toen ik ermee begon was het beter om volle yoghurt te gebruiken.

Hey, ja dat klopt wel, maar wij "moesten" van het CB over op magere producten. Dit omdat Dylano aan de zware kant is.  Maar nu kruipt meneertje heel het huis door, dus zal hij vast gaan afvallen

Liefs Debby.

He Debby

Ja, ik denk zeg het toch maar ff, maar inderdaad zodra ze het hele huis doorgaan zijn ze zo door hun buffertje heen, haha..

Groetjes Inge

Hai,

Mette krijgt iedere dag een klein beetje vanillevla en dat gaat prima. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ze koemelkallergie heeft en de keuze in zuivel zeer beperkt is. Nou ja zuivel...soja dus. Ik haal bij de groene winkel soja vanilla vla en die van de ah (alpro) is ook prima. Zit er weinig suiker of andere troep in.

Bij ons is het dus uit nood geboren maar het gaat erg goed.

gr.Ing

Hallo Allemaal

Ik had dus vanavond de vanilleypghurt willen uitproberen.Maar mevrouw(tje) weigerde ieder hap,ook van de warme maaltijd.Haha! Morgen doen we poging 2!

groetjes

Haha!! Dat zul je altijd zien hé? Jij in trotse afwachting van hoe je kindje het gaat vinden, maar juist dan moeten ze het niet hebben

Hallo,

Wij geven onze zoon altijd als toetje gemengd vanille vla met yoghurt en soms met een smaakje dixap.

We zijn met 9 maanden over gegaan tussen de middag en savonds na gewone melk. Dat zei het consultatiebureau. Daar tegen over moet wel staan dat hij per dag 1 broodje at. Sochtends krijgt hij nog gewoon de friso met bambix.

Savonds heeft hij beetje water voordat hij na bed gaat.

De laatste fles hoeft hij al een tijdje niet meer.

groetjes

Diarich

Hoi,

Als ik alle reacties zo lees, valt me op dat de CB's niet eenduidig zijn in het advies.
Bij ons is aangegeven dat je vanaf 1 jaar langzaam over mag gaan naar gewone, halfvolle melk.
Yoghurt mag ze al vanaf  6 mnd volgens het CB, maar lust ze pas een paar weekjes (ze is nu 11 mnd). Vanilleyoghurt geven wij ook gewoon (verder krijgt ze weinig zoetigheid overdag). Ze krijgt maar kleine beetjes als toetje, ze vindt het lekker en ze heeft er nooit last van gehad.
Maar er zijn ook moeders die geen extra suikers e.d. willen geven, dus kwaad kan het niet, maar het is de vraag of je het zelf wil (wij dus wel).

Groetjes,
Renate

Terug
Bovenaan