Vanishing twin - ervaringen?

Ik heb precies hetzelfde gehad, bij mijn eerste controle een vruchtzakje met een embryo met kloppend hartje en een leeg vruchtzakje. Bij mij deden ze alsof het de normaalste zaak van de wereld was, best gek. Ik heb nooit twee kloppende hartjes gezien dus ik heb er niet zo heel veel moeite mee, maar het is wel een gek idee en kan de NIPT uitslag ook minder betrouwbaar maken.
Waarschijnlijk heeft het verdwenen embryo een afwijking gehad of kon het niet goed aanleggen o.i.d. Het gebeurt niet voor niets, dus ik heb er vrede mee en ben blij dat ik een gezond embryo over heb (vooralsnog).
Overigens heb ik ook (nog) geen bloedingen of krampen gehad, en ze gaan ervan uit dat het tweede vruchtzakje de volgende keer (grotendeels) geabsorbeerd is.
Ik heb nog geen kinderen, dus twee baby's in een keer had niet mijn voorkeur. Maar het blijft natuurlijk een beetje gek. Ook iets om rekening mee te houden voor een evt. tweede zwangerschap. 
Ik hoop dat je het een plekje hebt kunnen geven en dat je zwangerschap verder goed verloopt!
 
Terug
Bovenaan