Vanmiddag naar de osteopaat

A

Anoniem

Guest

Vanmiddag ga ik met Danique naar de osteopaat.
Ze is nu ruim 9 maanden en slaapt nog steeds niet door.
Ik laat haar even kijken of het niets lichamelijks is dat ze nog niet doorslaapt.
Ben erg benieuwd wat er uit komt en of hij er wat aan kan doen.
Want een beetje nachtrust zou ook wel errruuuuuuug   lekker zijn.

Liefs Ilse mv Danique

Succes, hopelijk kan de osteopaat iets voor je / jullie doen!

Goh ben benieuwd of dat zou kunnen helpen.
Laat even weten wat hij/zij vertelde en of ze er iets aan kunnen doen. Wie weet zou het ook wel iets voor ons zijn, zie topic 'vroege vogel'

Succes in ieder geval.

We zijn terug van de osteopaat.
Ze had toen ze net geboren was een voorkeurshouding en dat heeft hij met 3 behandelingen los gekregen.

Nu blijkt dat haar spiertjes in haar nek weer een beetje vastzaten.
En dat ze snachts als ze slaapt dat haar spiertjes dan vast komen te zitten en dat dat pijn doen en dat ze daar wakker van word.

En als het goed is is ze er nu van af en moet ze gewoon doorslapen.
Zoniet dan moest ik terug voor controle.
Maar zou daarna helemaal weg moeten zijn.

Maar een osteopaat naar je kindje laten kijken is altijd goed hoor...

Liefs Ilse mv Danique

Nou, ik zou zeggen... slaap lekker dan maar he! Jullie allemaal!
Liefs NElleke

Hai allemaal,

Onze Isa, bijna 10 maanden heeft nog geen nacht in haar korte leventje doorgeslapen. Dit heeft mij een hele tijd erg bezig gehouden. Ben met haar naar de huisarts geweest om haar lichamelijk te laten nakijken; niets aan de hand voor zover een "gewone" ha kan beoordelen. Isa is al vanaf een week of 10 in behandeling bij een kinderfysiotherapeut vanwege haar (in mijn buik??) ontstane voorkeurshouding en haar wat afgeplatte achterhoofdje (toevallig vanmiddag het traject met de fysio afgesloten). De kinderfysop heeft Isa aan het begin van het begeleidingstraject ook helemaal gecheckt (op de fysiomanier) op blokkades, onderontwikkelde spieren etc. Zij heeft destijds geen van beide aangetroffen. Met de kinderfysio heb ik het ook over osteopathie gehad in de tijd dat het met het slapen van Isa (met name 's nachts) net wat beter begon te gaan. Zij gaf aan dat een osteopathische behandeling voor deze kleine kids best heel heftig kan zijn. Ze kunnen er heel veel baat van hebben maar ook een week lang van de kaart zijn! Voor mij was dat reden genoeg om het voorlopig niet te doen. Met Isa's slapen ging het inmiddels steeds beter. Nog altijd geen doorslapen maar tot 2 weken geleden werd ze nog maar 1 x per nacht wakker (rond half 4) terwijl het daarvóór vaak meer dan 5 keer was.
Momenteel gaat het weer minder (vaak om een uur of 23/24 wakker, om een uur of 2 en om 6 uur klaaaaarwakker!!) maar dat kan goed een fase zijn, althans daar ga ik van uit.

Vind het dus goed om jullie ervaringen met osteopathie te lezen maar zal er zelf waarschijnlijk niet aan beginnen.

Grtz. Poppetje71

Zo fijn zeg dat hij kan helpen....ben benieuwd hoe ze vannacht slaapt.
Mijn dochter ( 8,5maand) heeft ook nog geen nacht door geslapen...zet je wel aant denken.

Ik ben zo benieuwd of  ze nu eindelijk gaat slapen.
Zal zo'n verademing zijn.
Ik laat het jullie weten hoe het vanacht is geweest.

Liefs Ilse mv Danique

Terug
Bovenaan