Vanmorgen al sinterklaas gehad! zindelijkheids training?

Hey dames,

Wij hadden vanmorgen al pakjes morgen....
Mijn vriend is ziek thuis dus ja nu tijd genoeg om te spelen.. Jordy vond het echt geweldig, hij zag de cadeautjes en het was gelijk 'klaas klaas'
Leuk dat ze al zoveel snappen. Hij had dvd's van sesamstraat en daar wees hij al heel leuk Eni, bet en omo (Erni bert en elmo...) aan.

Heeft ook al op het nieuwe potje geplast. Hij wil de laatste tijd op de grote wc. Als ik hem erop zet probeert hij te plassen dus ik dacht dat het wel tijd werd voor zindelijkheids training.
Heeft iemand een idee hoe ik dat het beste kan aanpakken? Na een slaapje gaat hij plassen op de grote wc, omdat hij dan al de pamper af heeft voor te verschonen.
Kan ik hem nu het beste elk uur op het potje zetten en dan gewoon laten proberen?
Iemand tips?

Groetjes Wen

Knap dat hij dit al aangeeft!

Bij Daniel twijfel ik een beetje of ik er mee zal beginnen....
Laatst stond hij wel onder de douche, eerst met zn benen wijd naar zn piemeltje te kijken en toen kwam er wel een plasje.... maar ja of hij het ook snapt?
Misschien toch maar eens potje proberen, al went hij er maar spelergewijs aan...

Hoe doen anderen dit en hou oud zijn je kindjes dan?

Liefs Marina

Hoi,

Ik zet Nick regelmatig op het potje, tenminste als ik er aan denk op hectische dagen zoals deze denk ik er niet aan.

Als ik naar de w.c ga wil Nick op het potje en vaak met resultaat en een enkele keer geeft hij aan dat hij moet passen duurde bij mij even voor ik door had dat hij moest plassen.
Nick is 22 maanden als hij het zelfde gaat doen als zijn zus is ons pamper tijdperk over een paar maanden over stiekem hoop ik daar ook wel op.

Groetjes

heyhey

wat leuk dat jullie al pakjes ochtend hebben gehad :D
ook nathalia is gek op sesamstraat.
tel mee met ernie, het beste van elmo, sesamstraat 1e stapjes, sesamstraat op tv en tellen en abc met sesamstraat dvd.
we hebben ze allemaal.
bert,ernie, elmo kan ze heel goed zeggen.
koekiemonster is koek hahahaha
ook doet ze heel goed mee.
1,2,3 doet ze al op haar vingertjes (ze kan t nog niet zeggen) tellen. die dvd's worden op dit moment hier plat gedraaid hahaha

zindelijkheid doe ik hier nog niet aan.
ga wel binnenkort een potje kopen, om haar er kennis mee te laten maken.
en haar er aan te laten wennen.
wil van de lente/zomer pas echt beginnen met zindelijk maken.
wel gaat ze altijd met mama mee plassen.
dan wilt ze ook een wc papiertje, en veegt haar billetjes dan af. op de grote wc wilt ze niet zitten. das eng.
komt allemaal nog wel.

liefs, do

Hoi hoi,

Knap hoor dat hij al plasjes doet! Ook hier een meisje dat af en toe met het potje aan komt lopen en er dan op wil zitten. Soms komt er dan ook een plasje. Ik zet haar zelf niet op vaste momenten op het potje. Soms komt ze er 2 keer op een dag mee aan en dan mag ze het proberen en soms blijft het potje dagenlang in de wc staan.
Wat betreft zindelijkheidstrainig......... Ik had het er toevallig vanmorgen met mijn collega's over (kdv) en wij kwamen tot de conclusie dat het kind het toch echt zelf moet doen. Tuurlijk is het goed dat je je kind stimuleert. Als een kind zelf wil plassen moet je dat toejuichen, maar als het er nog geen interesse in heeft hoef je er niet eens aan te beginnen. Ik heb het hier zelf ook gezien met Tijn. Eerst geen interesse en opeens binnen 3 weken zindelijk, en dan was hij nog geen 3.
Ik heb kinderen op mijn werk die pas met 3,5 zindelijk zijn, daarvoor hebben ze echt geen interesse en dan ineens gaat het helemaal goed.
Kijk dus goed naar wat je kind aangeeft en maak er geen issue van.
Er zijn waarschijnlijk genoeg mensen die het niet met me eens zijn, maar dit is wat mijn ervaring is.
Maar zolang jouw ventje het interessant vindt om op de wc of potje te plassen helemaal goed!

Groetjes Danielle

ik ben het helemaal met je eens danielle.
het kind geeft het zelf wel aan.
als hij/zij er nog niet aan toe is, lukt t toch niet.
en t ene kind is gewoon sneller dan t andere kind.
zolang ze maar voor hun 4e jaar zindelijk zijn, is het goed.
stimulieren gaan we hier natuurlijk oo kdoen als t zo ver is. erg overdreven goed zo zeggen en evt een beloning inschakelen.
maar dwingen gaat niet werken natuurlijk.

Jordy is nu bijna 22 maanden. Van mij hoeft het ook nog niet, maar als het kan....
Als ik hem op de wc zet ( uhh er boven hang) en vraag of hij wil plassen zie je hem ook echt druk zetten ( Weet niet hoe ik dit anders moet uitleggen) en er komt dan ook een plasje. Nu hem ik hem vandaag dus regelmatig op het potje gezet, hij heeft toch verschillende keren geplast. Zegt ook 'klaar' als hij niet meer hoeft.

Nu vraag ik me dus ook echt af hoe het verder moet. Of ik nu gewoon heel intensief de komende weken met hem bezig moet zijn. Dus heel consequent zijn en elk half uur plassen....Kijken of hij het dan kan gaan ophouden. Hij is 2 dagen in de week bij mijn moeder, ze heeft er 4 zindelijk gekregen. Dit zal dus ook wel lukken.

Nu heb ik er nog ff tijd voor om zo met hem bezig te zijn. Demi is een hele makkelijke meid die nu nog weinig aandacht vraagt. Dat gaat ook alleen maar meer worden.

Dus nu maar eens gaan kijken of het werkt. Laat jullie nog wel weten hoe het gaat.

Gr

Hoi hoi,

vat het niet persoonlijk op hoor, iedereen moet het zelf weten, maar ik denk dat als een kind nog elk half uur moet plassen hij/ zij echt nog niet toe is aan zindelijkheidstraining. Als je merkt dat ze niet alles zo maar laten lopen, maar dus ineens de luier heel vol is, betekent dit dat ze op kunnen houden.
Maar nogmaals ik wil je zeker niet voor het hoofd stoten.

Groetjes

Terug
Bovenaan