Vanmorgen al sinterklaas gehad! zindelijkheids training?

Lenthe is er ook al aan toe.Ben nooit zo'n voorstander geweest van zo snel mogelijk m'n kind zindelijk krijgen, maar Lenthe wil de luier gewoon niet meer aan!Ze trekt hem zelfs continu uit.
Ik ga 't gewoon proberen, want de laatste 2 weken lekt ze continu door, haar luiers staan echt bol van de urine.
Ik denk dat iedereen 't zelf moet weten wanneer te beginnen, als 't nog niet werkt merk je het van zelf wel.
Groetjes Roos.

Het werkt zeker niet als een kind er nog niet aan toe is, ik denk dat we dat allemaal wel eens zijn met elkaar. Ik heb het bij de andere 3 kids aan hen overgelaten en zij waren (pas) zindelijk tussen 3 - 3,5 jaar (maar dan wel in een paar dagen volledig, ook 's nachts).... Toch heb ik het potje vorige week al naar beneden gehaald omdat Leah regelmatig 'poep' zegt en naar haar luier wijst, niet dat ze dan poept, maar volgens mij heeft ze dan net geplast ofzo.
Ze heeft 2x voor de fun op het potje gezeten en nu wacht ik eventjes totdat ze het zelf aangeeft dat ze erop wil...... we zien het wel. Ik ga in ieder geval niet de klok erop zetten. Maar zou het best lekker vinden hoor als we eens een keer een 2-jarig luierloos meisje rond hebben huppelen......

Het potje staat hier al een paar maanden in de douche. Vooral gewoon te staan en af en toe voordat Minoux onder de douche gaat, zetten we haar even op het potje.
Plassen doet ze er (nog niet) op, maar zo went ze toch al een beetje aan zo'n ding.
Net als bij Do: ze gaat soms wel mee met mama naar de w.c en wil dan ook een wc papiertje. Zegt vervolgens "daaag" als ik doortrek. haha.
Groetjes, Bianca

Ik heb besloten om in januari na de drukte met zindelijkheid te beginnen. Mijn dochter van half maart geeft het steeds aan als ze geplast en gepoept heeft. Ze heeft alleen nog niet zo'n behoefte om dan verschoond te worden, haha.
Ik wil haar gewoon binnen in d'r blote kont laten lopen met een potje bij de hand. Als het eind van de dag goed gaat, dan ga ik door. Als ik merk dat het nog niets voor haar is, dan stop ik ook gelijk weer. Maar zoals iemand al zei: als er interesse is moet je dat zeker proberen te benutten.

Mijn zoon was met 2 jr en 3 mnd ook zindelijk. Heerlijk. Ook hij redde het eerst geen uur. Maar ongeveer iedere 3 kwartier op de wc gezet, en van lieverlee hield hij het steeds langer op. Mijn dochter wordt regelmatig na 2,5 a 3 uur slapen met een droge luier wakker, dus ophouden is het probleem niet.

Iedereen succes met zijn beslissing.

4 vind ik persoonlijk wel erg laat hoor om zindelijk te worden.
Echt ik hoop dat Nick net zo snel is als zijn zusje toen.
Spaart ook een hoop geld uit als ze zindelijk zijn pak pampers kost 10 euro en dat ongeveer 1 per week keer 52 nou daar wil ik best moeite door doen hoor.

Groetjes

Terug
Bovenaan