Vannacht uren in de dokterspost gezeten

Mijn dochter voelde zich al een paar dagen niet lekker, maar ik wist niet precies wat er was. Ze had koorts, rond 39,5C en die ging niet weg met zetpillen. Ze voelde ook ontzettend warm aan. Maar ja, het is ook ontzettend warm buiten en binnen. Verder had ze last van haar doorkomende hoektanden en ik hoorde dat die best venijnig kunnen zijn. Tel daar een inenting van dinsdag bij op en ik dacht dat het gewoon een combinatie van factoren was. Wel sliep ze gisteren overdag, ook op de bank, en dat is voor mijn dochter natuurlijk heel bijzonder. Dat doet ze zelden, op de bank slapen al helemaal nooit. Ze was ook voor haar doen heel rustig, at niet en dronk nauwelijks. Vrijdagmiddag laat dacht ik dat ze juist weer iets opknapte, dus daar was ik blij mee. Wel ging ik er vanuit dat er weer een gebroken nacht aan zou komen, net als enkele nachten daarvoor.
Maar dat ze ineens zo ontzettend veel meer pijn zou krijgen, had ik niet verwacht. Een zetpil hielp helemaal niets, ze bruilde van de pijn. Om 1 uur de dokterspost gebeld en we mochten na een telefonisch gesprek inclusief wachten, van een kwartier langskomen. Uiteindelijk zaten we om 01:45 uur in de wachtkamer. Het was best druk en een ander stel met een baby zat al twee uur te wachten!!! Ik weet nog dat ik toen dacht dat ik gek zou worden als ik ook twee uur zou moeten wachten... Uiteindelijk hebben wij dus ook twee uur gewacht!!! Om 03:45 uur waren we eindelijk aan de beurt.
Ze blijkt een heel zware ooronsteking te hebben en een hoge luchtweginfectie en ze heeft antibiotica gekregen. Om 04:30 uur lagen we weer in bed... pfffff. Natuurlijk ben ik blij dat ze niets ernstigs heeft, maar leuk is anders....Wilde het even kwijt.

Jeetje! Arm kind! Een oorontsteking is echt heeeeel erg pijnlijk (ik spreek uit ervaring) en dat je zo lang moet wachten! Niet normaal!
Ik hoop dat ze nu snel opknapt en dat jullie een goeie nachtrust te wachten staat.

Sterkte.

Liefs Trudi

meid wat een verhaal zeg.
Echt bel;achelijk dat je zo lang moet wachten met een kleintje.
Ik hoop dat ze snel weer opknapt.
Sterkte de komende dagen.

Gr Lique

Ow, wat een verhaal...
Zielig voor haar zeg. Wat zal ze een pijn moet hebben.
Ik vind het ook belachelijk dat je zo lang moet wachten met zo'n klein kind.
Hoperlijk kanpt ze snel op.

Groetjes

Ooronsteking is inderdaad heel erg pijnlijk. Ik heb er zelf geen ervaring mee, gelukkig, maar manlief tobt al zijn hele leven met oorpijn. Een paar jaar geleden lag hij te huilen op de bank van de pijn.Terwijl je normaal gesproken met een vrachtwagen over hem heen zou kunnen rijden, zonder dat hij pijn heeft, bij wijze van spreken...
Vannacht was een drama!!! Mijn dochter heeft bijna zes uur lang gekrijst van de pijn! Echt krijsen, huilen kon je het niet meer noemen. Ze ligt nu ze ziek is bij ons in bed en ze wist niet hoe ze het had. Ze wrong zichzelf urenlang in alle bochten, om het maar een beetje dragelijk te maken. Tot overmaat van ramp viel ze daardoor ook nog eens uit bed, terwijl ik haar juist zo goed in de gaten hield. Zetpillen helpen niets, ook al zit ik al boven de voorgeschreven dosis. Manlief is rond 5 uur vannacht bij de dokterspost oordruppels gaan halen, hopelijk slaan die wel aan. Het is zo naar om te zien dat je kind zo'n pijn heeft. Ik heb er zelf ook om moeten huilen. :-(
En over dat wachten 's nachts bij de dokterspost; er waren in de uren dat wij er zaten 4 andere baby's die ook zo lang moesten wachten. Er was maar 1 arts en die werd steeds weggeroepen voor spoedgevallen. Gelukkig werd er rond 03:15 uur besloten om een extra arts op te roepen, anders zaten we er nu waarschijnlijk nog....
Hopelijk gaat het nu snel beter en kan zij (én wij!!!) vannacht weer wat slapen. Bedankt voor jullie berichtjes!

Hoi hoi,
pff wat heftig. Kan me goed voorstellen dat bij jezelf op een gegeven moment ook de tranen gaan rollen.
Hopelijk gaat het snel beter!
Natuurlijk vooral voor jullie dochter, maar ook voor jullie zelf. Sterkte!!

Groetjes, Bianca

Fijn, zo'n huisartsenpost! Hier is het ook niet veel beter. Gelukkig komen we er bijna nooit. En dat wil ik graag zo houden!
Ik hoop dat jullie dochter snel opknapt. Zo zielig zoveel pijn!

Terug
Bovenaan