Vannacht uren in de dokterspost gezeten

Hoi NemoDory,

Jeetje wat heftig zeg!
Hoe is het nu met je meisje?
Helpen de druppels al?
Geef haar naast de druppels wel de max. dosis prcm, dat ontlast extra. mocht je dat advies niet hebben gehad van de artsen).

Ik heb zelf nooit oorontsteking gehad, maar weet uit ervaringen met patienten (was altijd doktersassistente) en met mijn dochter Isabelle dat het erg pijnlijk moet zijn.

Ik weet niet hoe oud je meisje nu is, maar als ze niet wil drinken kun je ook vocht of ORS toedienen via een spuitje (kun je gewoon bij de apotheek halen)
Hebben wij met oud&nieuw bij Isabelle gedaan, die had een dubbele middenoorontsteking en een bovenste luchtweginfectie en weigerde alles.

Voor iedereen die naar een dokterspost moet en hoort dat er 1 arts aanwezig is en dat je het vermoeden hebt dat je moet rekenen op 2 uur wachttijd: met een kind met deze klachten kun je je prima bij de Ehbo melden, zeker wanneer je kind suf is, ALTIJD melden! En anders kun je met de wachtenden aangeven dat dit onacceptabel is, er is altijd een achterwacht die ze op kunnen roepen (heb op een hapa gewerkt).

Succes en laat je even weten hoe het gaat?

Liefs Monica

Wanneer kindjes last hebben van de oren, en pijn hebben, dan kan je ze ook onder de douche zetten. Stomen dus... Het verwijdt de neusholten wat verlichting geeft aan het trommelvlies (het creëert ruimte voor het trommelvlies). ik heb zelf altijd veel last van oorontsteking gehad en mijn vader was huisarts en deze remedie hielp bij mij altijd goed.
Naast het stomen zou ik ook neusspray (of simpele zoutoplossing) gebruiken. Ook dit verwijdt de neusholten en geeft ruimte voor het trommelvlies.
Naast stomen en neusspray kan je paracetamol gebruiken.
Dus stomen, neusspray en paracetamol.

Succes.

Ah, dat klinkt beroerd, zeg!! Hoe is het nu met je dochter? Wat zal ze pijn hebben gehad. Voor jullie even een zware periode, want als ze wakker is overdag, zal ze wel veel troost nodig hebben?! Slaapt ze nog steeds overdag? Voor jullie een teken dat ze echt niet lekker is....?! Ik was al benieuwd hoe het met jou en je dochter ging, maar helaas, dit komt er weer overheen.....
Hoe ging het de laatste tijd, voordat die akelige oorontsteking in beeld kwam?
Hoop dat het echt snel beter wordt, en dat de pijn in ieder geval weg zakt. Slaan de oordruppels aan?

De oordruppels slaan gelukkig aan! De antibiotica zou ook na twee dagen moeten aanslaan, dus wie weet is het een combinatie van die twee. Gisterenmiddag stond ze nog met haar hoofd tegen de muur en de schutting te bonken, zo'n pijn had ze! Zo zielig, je hart breekt dan echt. En je kan ook niets doen. En dan komt dat machteloze gevoel van de huilbabytijd weer terug....
Ze knapt inderdaad op, want het slapen overdag is weer bijna verdwenen. Een heel kort slaapje en dat was het. Wel heeft ze vannacht beter geslapen en wij daardoor ook. Wat een verademing om een paar uur te kunnen slapen. Wel huilt ze nog steeds in haar slaap waardoor ik meteen wakker ben en blijf. Maar hopelijk gaat ze nu de goede kant op. Wel zit ze nu onder de uitslag op haar romp. Dat kan van de antiobiotica komen, dat stond erbij als bijwerking. Een buurvrouw die op de kinderafdeling in het ziekenhuis werkt, heeft net nog even naar haar gekeken. Ze zei dat het ook de vijfde of zesde ziekte kan zijn. Omdat de weerstand laag is, loopt ze meer risico. Nouja, we zien het wel. Daar kunnen we toch niets aan veranderen en dan heeft ze dat ook maar weer gehad, niet waar? ;-)
Het ging juist heel langzaam af en toe iets beter. Wel nog steeds die vervelende hoektanden die maar net niet doorkomen.
Oja, over de dokterspost en wachttijd: in de wachtkamer zat een ander stel met een baby en zij stonden op het punt om naar de eerste hulp in het ziekenhuis te gaan. Toen zei iemand anders, ook met een baby, dat je alleen met een verwijzing van de dokter mag gaan, anders moet je alles zelf betalen. Geen idee wat daar dan van waar is... Maar midden in de nacht kan je meestal niet zo helder denken, ik niet in ieder geval ;-) Wie weet het wel? Misschien wel goed om te weten, maar ik hoop niet dat er snel een volgende keer komt!

Hoi,

Ik lees het nu pas, wat balen zeg!
Hoe gaat het nu met haar?
Ze heeft het van de winter toch ook al eens gehad, teglijk met die kleine van mij??
Hopen dat ze hierin niet op haar papa lijkt, als die het zoveel heeft gehad!
Het is echt ongelofelijk dat ze mensen met kleine kinderen zo lang laten wachten en dan ook nog eens midden in nacht, zou echt wat aan gedaan moeten worden, een leeftijdsgrens ofzo, waardoor die kleintjes direct aan de beurt zijn!
Ik hoop echt dat het beter met haar gaat en dat zij, jij en je man weer een beetje kunnen bijslapen!!

Liefs MJ

Ja, ik vond ook dat je eigenlijk met een klein kind niet zo lang zou mogen wachten. Alleen waren er dus al veel meer kleintjes. Maar dan hadden ze die achterwacht veel eerder kunnen oproepen. De dienstdoende dokter was echt constant bezig, daar kan ik echt niets van zeggen. En de achterwacht heeft ons ook heel netjes behandeld, daar ben ik wel positief over. Maar om op dat wachten terug te komen. Toen ze eind vorig jaar ook zo ziek was (tegelijk met jouw jongste) moest er ook in het ziekenhuis bloed geprikt worden. Bij een soort elektronisch loket kon je toen ook aangeven dat je kind nog geen jaar oud is. (dat was ze toen net nog niet...). Binnen een paar minuten was er toen iemand uit haar lunchpauze gekomen om haar te prikken. Dat was dus heel netjes geregeld! Alleen vroeg ik me toen ook al af wat ze doen bij oudere kinderen. Want of je nu 0, 1, 2 of wat dan ook bent, als kleintje wil je gewoon niet lang wachten.
Oja, ze slaapt nu langzaam weer wat beter, alleen manlief en ik totaal niet.. We zitten echt nog in het ritme van die enorm gebroken nachten die we ruim een jaar lang gehad hebben. Ik baal er echt van, want ik ben zo moe....Maar ja, wat doe je er aan?!
MJ, hoe gaat het met jouw knie? Is ie nog zo dik?
Liefs,
Dory

Wat fijn dat het langzamerhand wat beter gaat! Nu die ... hoektanden nog!!
Balen dat je zelf nog zo in het ritme van de gebroken nachten zit. Ik herken dat wel, hoor. Het duurt echt wel eventjes voordat je je kunt overgeven aan het gevoel dat de nacht goed verloopt. Maar ik duim voor je dat je echt snel wat meer rust krijgt. Dat mag wel na een jaar, toch?! Gaat het slapen overdag ook ietsje beter, of dat toch niet? Hoe zit je dochtertje nu in haar vel????
Groetjes!!

Terug
Bovenaan