Vanochtend geboren

Hoi Allemaal

Even mijn bevallingsverhaal.

De nacht tussen zaterdag 2 en zondag 3 augustus begon om 1 uur bij mij regelmatige buikkrampen die vrij snel meer dan 10 per uur waren. Vanaf 4 uur heb ik die weeen genoteerd en om 6 uur waren ze meer dan 15 per uur. Wij hebben het rustig aan gedaan omdat  het niet erg pijnlijk was maar om 9 uur zondag ochtend heb ik mijn man gevraagd om de VK  te bellen. Binnen 1 uur was zij bij ons en groot was de teleurstelling toen het bleek dat ik maar 1 cm ontsluiting had - en het daarom makkelijk weer kon stoppen. Ook dacht de VK niet dat het echt weeen waren omdat ik veel te actief  was en dat de pijn primair onder in mijn buik was. hmmmmm
Na het vertrek van de VK vond ik het helemaal niet meer leuk. De weeen gingen door en werden langsaam heviger maar minder stabiel. Ik ging naar bed om te  proberen te slapen, maar  dat was niet mogelijk vanwege de pijn. Erg irritant was het dat  er nu hooguit 10-12 weeen per uur waren en soms zelf met 15 minuten tussen. Om 18 uur werden wij gebeld door de VK. Zij beloofde om te regelen dat ik iets kon krijgen om te kunnen slapen als er om 22 uur nog geen stabiele weeen waren. Om 22 urr waren de weeen nog steeds niet stabiel en de VK stuurde mij naar het ziekenhuis voor iets om om de pijn en mij te verdoven. Rund 1 uur in de nacht en met 3  cm ontsluiting  - naar een CTG kreeg ik de spuit met lekkere spul en merkte snel  dat ik  weg ging zakken...  Alleen merkte ik nog  de weeen dus het werd niet veel slapen. De weeen werden steeds erger en erger - maar niet stabiel. Om 3 uur heb ik de zuster gebeld omdat ik voelde da de weeen persweeen waren geworden. De VK was in het Ziekenhuis bezig bij een andere bevalling maar zij kon even langskomen om de kijken.  Ja hoor -  volledig ontsluiting en zij ging mijn vliezen breken (erg veel water....) En ik mocht persen. Vanwege merdere bevallingen tegerlijk  kon  de VK niet blijven en een zuster  (of zoiets) heeft  mij door de eerste persweeen gehaald. Mijn man was gelukkig bij mij in het  ziekenhuis  gebleven en heeft mij ook veel geholpen. Na een tijd  kon de VK  bij mij blijven,  en  rond 5 uur was het te veel geworden  voor mij. Ik was zo moe  en mijn weeen die nog altijd niet stabiel waren werden zwakker. De VK haalde in overleg met mij een gyn. erbij die de laatste stuk met vacuum  deed en om 5:26 lag Celeste op mijn buik.  
Het heeft  8 dagen geduurd maar inmiddels slaapt Celeste - en ik dus ook - 2x4 uur achter elkaar s'nachts dus mijn slaaptekort is bijna weggewerkt  en ik geniet volop van de moederschap.

Groetjes

Mor74  - moeder van  Celeste 1 wk en 5 dagen    

he mor,

Dank voor dit inspiratievolle verhaal! Heb hem hardop voorgelezen aan ons meisje, ik hoop dat ze er wat van op gaat steken.........whihihihi!!

Uiteindelijk is het bij jou dus toch wel snel gegaan, en lekker onder invloed van wat pijnstillers.......
Fijn dat het met jou en Celeste goed gaat, en dat er wat ritme in begint te komen!
En goed om te horen dat jij je slaapgebrek in iedergeval aan het wegwerken bent, geniet ervan!!

Heel veel liefde en gezondheid voor jullie gezin!!

Kus Rimke

Hoi Mor,

Wel vervelend dat je geen stabiele weeën hebt gehad en zeker ook dat ze wegzakten bij het persen! Maar gelukkig is het allemaal toch goed gegaan.

Fijn hè, als ze wat ritme krijgen in het slapen. Na wat meer slaap 's nachts voel je jezelf ook gelijk weer een stuk beter.

Geniet lekker van jullie kleine meid!

Groetjes,
Susan

Terug
Bovenaan