Vanwege de drukte hier....

maak ik maar een 2 in 1 topic.. en dat nog wel voor een blondje!! haha
Mijn 1e punt: ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of jullie je kindje ( hebben ) laten dopen?
Tessa wordt 9 september gedoopt..
Mijn 2e punt: Ik wordt niet vrolijk van de mensen in mijn omgeving die zelf een kindje hebben die geen/ weinig regelmaat nodig hebben tegen mij gaan zeggen ( moeder van een kindje die dat wel nodig heeft) dat ik Tessa maar aan t onregelmatige moet laten wennen en dat ze/ik er gewoon "even" doorheen moet bijten.. Zo werkt dat echt niet hoor tenminste niet bij mij.. Hun zitten niet de hele avond met een krijsend kind opgescheept als ze ook maar 1 uurtje bij oma is geweest terwijl ze normaal eigenlijk op bedje ligt te slapen.. Ik vind: als je t zelf niet mee hebt gemaakt moet je niet gaan zeggen van gewoon ff er doorheen bijten. Ga zelf eens de hele avond met een echt krijsend kind zitten... Van een uur of 5 tot een uur of 11. Kijken of ze het dan nog zo gemakkelijk vinden..
Zo das eruit, voel me meteen een stuk lichter!
Groetjes Carla

ik heb renzo niet laten dopen ook timo niet ......de reden euuu hou ik voor me ok?
en idd ik ben van mening dat kinderen juist wel regelmaat nodig hebben doet   de kinderen alleen maar goed denk ik ook als ze makkelijk zijn is regelmaat nodig lijkt me .....maar goed ik ben dan ook een mama van een heeeeeeeeel makkelijk kind met regelmaat

Ja dat laatste herken ik.... Je moet haar wennen aan andere mensen...jaja zelf lekker met haar tutten en ik 's avonds een kind dat over de rooie is. Mooi niet dus, ze gaat NIET van hand tot hand en ik geef haar wat ik denk dat nodig is.

Wij dopen niet (overgrootoma over de rooie). Zijn zelf wel gedoopt.

Gr Irene

Hoi hoi,

Punt 1: wij laten Jessica ook dopen op 2 september, omdat we het heel bijzonder vinden!!! Omdat we daar dankbaar om zijn dat ze op de wereld is gekomen, dus God dankbaar zijn!!!
En punt 2 : Wij houden ook regelmaat aan door de dingen steeds het zelfde te doen bij Jessica ook als we een avond naar vrienden gaan!!! Iedereen heeft zijn eigen manier hierin!!!

Liefs Sandy

Hallo Carla,

ik heb mijn zoon niet laten dopen.. Dat kennen wij niet. Ik ben moslim.

En over wat anderen allemaal zeggen... Jij weet zelf het beste wat je wel of niet moet doen.
Jij kent je kind het beste.

Ik ben zo een iemand, die graag luistert naar de adviezen of ervaringen van iemand.
Zodat ik er zelf uit kan halen wat ik wil. En wat ik toe ga passen moet ik zelf zien.
Niet ieder kind is het zelfde. En dat hoeft ook niet.

Mijn zoon is 4 maanden, in het begin twijfelde ik ook heel erg of ik er nou zelf een regelmaat in moest brengen of dat het vanzelf zou komen..
Ik heb het zo gelaten.
En nu is er een beeeetje regelmaat in. Hij gaat elke avond rond half 9 naar bed, dan slaapt hij lekker.
En s'ochtends rond 11 uur wil hij gaan slapen, de rest van de dag bekijken we gewoon wat hij wilt.   Ik geef volledig bv en voed op verzoek.

Ik heb een keer net een borstontsteking kunnen voorkomen, en toen was mijn bv al erg teruggelopen. Wat ik heel erg vond.
Maar toen mijn bv weer op gang kwam,heb ik besloten geen ritme af te dwingen maar gewoon op verzoek te gaan werken.

Groetjes!

Over het dopen: Senne wordt niet gedoopt. We hebben het er uitgebreid over gehad en besloten het niet te doen.

Over regelmaat: Ik herken dit helemaal! Hoe vaak heb ik dit soort opmerkingen niet gehad.. Het enige dat ik erop antwoord is: elk kind is anders! Natuurlijk is het heerlijk om een gemakkelijke baby te hebben die je overal mee naar toe kunt nemen en overal lekker kan slapen, maar Senne wordt er hartstikke onrustig van en ik gun haar gewoon alle tijd om te wennen aan haar ritme. Ik pas me (vaak) aan aan haar, ze is daardoor een vrolijke en tevreden meid geworden en daar ben ik trots op! Doe dus lekker waar je je als mama goed bij voelt en jij weet het beste wat goed is voor je kind!

Wij hebben ons dochtertje Anne wel laten dopen. We zijn zelf ook gedoopt en we vinden het ook wel een soort van basis die we haar mee willen geven.
Een oom van mijn vriend heeft de doopviering gedaan en dat gaf alles een extra bijzonder tintje! Ook hebben we Anne zelf mogen dopen, een erg mooie ervaring.

groetjes Pienne

Femke wordt niet gedoopt. Wijzijn beide niet gelovig. Wij vinden dat we niks in de kerk te zoeken hebben. Als je ergens niet achter staat of niet in gelooft moet je het niet doen vinden wij.

Ik probeer Femek zo veel mogelijk regelmaat te geven. Zelfde voedingstijden, zelfde tijden slapen, spelen en in bad.
Het komt wel eensvoor dat het anders is, omdat we weggaan ofzo maar dat is soms.
Je moet doen wat jij belangrijk vind. Mensen praten maar wat. Ze weten het allemaal beter. Tessa is toch jouw dochter, dan weet jij wat het beste is voor haar.

Succes en een heel fijn doopfeest.
Groetjes linda

Terug
Bovenaan