Vanwege de drukte hier....

Wij hebben allebei onze kinderen wel laten dopen!

En wij houden ook wel van een beetje regelmaat, en als jou dat het beste lijkt voor je kindje, moet je dat zeker doen!

groetjes Mieke

Rowan wordt ook niet gedoopt.Dit is een bewuste keuze omdat wij niets hebben met het geloof. Je moet in je zelf geloven en dat kun je geven door heel veel liefde.

De eerste maanden heb ik Rowan ook zelf laten aangeven wat hij op de moment wou. Hij wilde graag dicht bij ons zijn en was hij heel de dag bij ons beneden. En hij deed het prima op die manier. Inmiddels heb ik een schema ingebracht en gaat hij na iedere voeding naar bed. Ook dit doet hij prima. Als ik straks weer een baan heb dan is de regelmaat heel belangrijk. Daarom heb ik daar nu dat schema voor.
Rowan is wel een ventje dat zich heel goed kan aanpassen en makkelijk in de omgang is. Huilen doet hij eigenlijk nooit. Jengelen kan die wel, maar dat is altijd met een reden.
Het is voor zo'n kleintje belangrijk dat hij/zij regelmaat heeft. Dit betekent dat zo'n kleintje zich veilig kan voelen en en ergens op kan vertrouwen.  

Groetjes,

Annemiek

Boas word ook niet gedoopt.ik ben niet gelovig opgevoed dus ik ben daar ook helemaal niet in thuis.
en over regelmaat;boas heeft geen strakke regelmaat nodig,maar als hij moe is of etenstijd,dan heeft hij geen enkele behoefte aan aandacht van een ander en gaat dan heel,heel hard schreeuwen.dan hoef ik al niks meer te zeggen(lukt niet eens,kom er niet bovenuit)en kan ik rustig doen met mn mannetje waar hij behoefte aan heeft.laatst waren we bij mn oma,net een uurtje en toen werd boas moe.ja,kan gebeuren,t is een baby.oma zei:hij kan wel even op zn beurt wachten.maar binnen 5 minuten ging de sirene af en toen vond oma het niet meer zo erg dat we al gingen.
groetjes karin

Hoi,

Punt 1: ja, we willen Christian laten dopen. Mijn man is katholiek en is op zijn eigen bescheiden manier gelovig en vond doop heeeeeeel belangrijk. Persoonlijk ben ik niet gedoopt, maar omdat het voor mijn man echt iets betekent vind ik het prettig om het te laten doen. We hebben alleen nog geen concrete plannen, door mijn langdurige ziekte zijn we even met onze gedachten ergens anders geweest. Nu moeten we eerst nog verhuizen, maar daarna zullen we echt de datum gaan plannen. We willen hem laten dopen in de kerk waar mijn man ook is gedoopt en mijn schoonmoeder heeft laten weten dat de oude pastoor (die daar nu niet meer zit) nog steeds (op hele leuke manier!) een doop wil doen. Hoeven hem maar op te bellen, schijnt. Dat is fijn, want niet alle pastoors zijn bereid een kindje te dopen waarvan de moeder niet gedoopt is en ouders niet voor de kerk getrouwd zijn.

Punt 2: ik heb een makkelijk kindje en kan hem overal mee naar toe nemen, maar ik waak ook voor zijn ritme en regelmaat hoor! Tegenwoordig gaat campingbedje mee en bij eerste tekenen van vermoeidheid gaat hij ook gewoon naar bedje. Zijn altijd mensen die zeggen: Aaah, hij mag wel even bij mij zitten, hoor. Wat nu al? Jullie zijn er net. Ze geven je soms net het gevoel dat je een strenge controlfreak bent omdat je je kindje in bed legt. Of mijn favoriet: zielig hoor, moet jij naar bedje terwijl het hier zo gezellig is, wat een strenge mama heb jij. (GRRR!)
We waren laatst op een verjaardag van mijn schoonzusje (in de avond) en Christian lag in zijn campingbedje te slapen boven in een logeerkamer. Er was nog een baby'tje daar, een maandje jonger dan Christian. En die heeft de bijna de hele avond bij al het bezoek op schoot gezeten (echt, 10 verschillende schoten!) en was continue aan het gillen en jengelen. Zelfs na het laatste flesje (rond 21:00) bleven ze het kind maar ophouden en je hoorde gewoon echt dat hij heel moe was. Ja, pocht de vader dan, normaal slaapt hij van 21:30 tot 9:30 uur! Laat dat arme kind dan ook slapen, dacht ik boos (echt tenenkrommend hoor, maar heb mijn mond gehouden!), maar nee, kindje moest eerst nog een uur met opa kroelen. En maar huilen en jammeren. Om 23:00 hebben ze kindje in het waterbed van mijn schoonzusje gelegd, onder het dekbed. Echt, ik ben maar snel weggegaan, voordat ik er foute dingen zou uitflappen.

Dus vooral, vooral doen wat voor jullie werkt en hou de regelmaat er maar lekker in. Want inderdaad, zij zitten niet met een krijsend kind!

Groetjes, Karin

Terug
Bovenaan