Vanzelfsprekend?

Hallo Miep,

Ik heb heel erg getwijfeld  of ik zou  reageren op jou reactie. Iedereen zijn eigen mening toch? En toch doe ik het. Is het teveel gevraagd om rekening met mensen te houden? Mensen die moeite hebben met bepaalde dingen. Ik vind het horen bij volwassen worden dat je elkaars gevoelens respecteert. En geloof mij ik kan heel wat hebben en leg niet op alle slakken zout en heb zelf ook wel grapjes over onze situatie gemaakt maar aan jou reactie maak ik op dat jij toch heel anders in het leven staat dan ik. Is helemaal niets mis mee maar je komt op mij kwetsend over. Is een erg gevoelig onderwerp en het lijkt mij als je zelf de wens hebt om kinderen te mogen krijgen dat je je in ieder geval een beetje kunt voorstellen hoe veel pijn het doet als deze wens niet of heel moeilijk in vervulling gaat.

Pinklady

Pinklady,

ik snap jouw reactie in zijn geheel niet.

Ik sta positief in het leven, leef met anderen mee, heb respect voor emoties en ga ervan uit dat mensen het niet bij voorbaat kwaad bedoelen met opmerkingen. Zeker niet als ze uit onwetendheid worden gemaakt.

Jij staat anders in het leven, dus blijkbaar ben jij zo niet.
Prima want iedereen mag gelukkig van elkaar verschillen.

Miep

Voordat we hier een giga discussie over gaan krijgen: volgens mij is het basis-idee bij jullie allemaal hetzelfde. Iedereen is het er toch gewoon over eens dat wanneer je niets afweet van iemands problemen je er ook geen rekening mee kunt houden??!!! Je kunt moeilijk de rest van je leven onderwerpen blijven vermijden, omdat de een anders praat dan de ander of helemaal niet praat over zijn/haar problemen. Ook let de ene persoon nu eemaal minder op hoe hij/zij dingen zegt dan de ander. Iedereen is toch gewoon anders....

Groetjes, Michele

Terug
Bovenaan