vasa previa

Afgelopen woensdag heb ik dus mijn 20 weken echo gehad. Hierbij is gezien dat er iets met de aansluiting van de navelstreng niet oke is. Nu heb ik gisteren het rapport van de echoscopiste er bij gepak om te kijken hoe het precies in elkaar steekt. Het blijkt dus te gaan om vasa previa in combinatie met placenta previa. Toen ik dit opzocht ben ik me helemaal kapot geschrokken.

Bij vasa previa liggen de bloedvaten van de navelstreng open voor de uitgang. Zodra de bevalling op gang komt is er eer zeer grote kans dat de bloedvaten knappen waarna het kindje in 50 tot 90% van de gevallen dood zal bloeden als er niet heel snel ingegrepen zal worden. Er is een soort van patiënten vereniging van www.vasaprevia.nl hierin wordt geadviseerd je met 34 weken op te laten nemen in het zh en dan de baby tussen de 35e en de 37e week te halen met een keizersnee.

Gatverdamme ik ben er al de hele dag naar van.
Iemand hier bekend mee?

Jeemig dat is schrikken. Ik ken het niet zo toch in gesprek met verloskundige gaan en aangeven waar je van geschrokken bent. Je hebt er maar aan persoonlijke inormatie dan internet info al snap ik dat je gaat zieken. Sterkte

:( het valt je ook niet mee. Aan de andere kant is dus een keizersnee een goede optie als ik het juist begrijp uit je verhaal?

Spreek er in ieder geval met je verloskundige over om meer duidelijkheid te krijgen en vraag om een plan van aanpak. Ik hoop dat dat je dan meer rust kan brengen. Wel ergens vervelend dat ze niet meteen open hierover gecommuniceerd hebben. Zou je nu een hoop onzekerheid schelen.

Kop op, sterkte en ik hoop dat het allemaal goed komt met jou en de kleine.

De echoscopiste heeft we verteld dat die bloedvaten er dan lopen maar ik had niet begrepen dat dat zo gevaarlijk is. De echoscopiste ging het bespreken met mn vk die het dan op haar beurt weer met de gynaecoloog gaat overleggen. Ze gaat me er nog over terug bellen om te bespreken hoe nu verder. Dus daar is het wachten even op.

Een keizersnede is in deze de enige optie omdat bij een vaginale bevalling de kans op doodbloeden van de baby heel groot is. De informatie die ik van internet heb komt van de vereniging van vasa previa dus ik neem aan dat zij ook wel weten waar ze het over hebben.

De baby is verder helemaal gezond voor zover dat bekeken kan worden met een echo natuurlijk.

Ik heb er altijd een hekel aan gehad, van die zwangere vrouwen die al heel snel in de zwangerschap niks meer kunnen en de hele tijd van alles hebben..... en nu ben ik zelf zo'n zwangere..... haha. T zal mn straf wel zijn.

Heb hier nog een kleine meid van 15 mnd rondlopen. Die kan gelukkig zelf al de trap op en af maar dat is nu af en toe wel lastig omdat ik niet te erg moet tillen ed. Mijn vriend doet erg zn best in het huishouden en af en toe gaat mn dochter naar de opvang dus die dagen pak ik ff extra mn rust.

Jee wat schrikken zeg! Maar bij je vk en gynaecoloog ben je vast in goede handen. Ik hoop voor je dat ze je snel terugbellen en enigszins gerust kunnen stellen, want veel stress is nooit goed. Hoewel ik goed snap dat je je zorgen maakt, zou ik ook doen. Ik duim voor je en ga natuurlijk uit van een goede afloop! :)

Brrr, wat een naar vervolg op het vorige -wat idd iets minder heftig klonk- berichtje. Ben benieuwd wat er uit het gesprek komt maar als ik dit zo hoor, dan zal een keizersnee dus een veiligere optie zijn.

Hoop dat het ze je snel duidelijkheid kunnen geven! En niet bij de pakken neer gaan zitten. We weten van tevoren niet hoe de zwangerschap verloopt en je weet nu dat je om medische redenen rustig aan moet doen. Dus dat je niet van jezelf een klagende zwangere bent ;) Ik herken de allergie, hoor. Maar ga jezelf er nier voor straffen.

Succes en sterke met het wachten iig!!

Terug
Bovenaan