Afgelopen woensdag heb ik dus mijn 20 weken echo gehad. Hierbij is gezien dat er iets met de aansluiting van de navelstreng niet oke is. Nu heb ik gisteren het rapport van de echoscopiste er bij gepak om te kijken hoe het precies in elkaar steekt. Het blijkt dus te gaan om vasa previa in combinatie met placenta previa. Toen ik dit opzocht ben ik me helemaal kapot geschrokken.
Bij vasa previa liggen de bloedvaten van de navelstreng open voor de uitgang. Zodra de bevalling op gang komt is er eer zeer grote kans dat de bloedvaten knappen waarna het kindje in 50 tot 90% van de gevallen dood zal bloeden als er niet heel snel ingegrepen zal worden. Er is een soort van patiënten vereniging van www.vasaprevia.nl hierin wordt geadviseerd je met 34 weken op te laten nemen in het zh en dan de baby tussen de 35e en de 37e week te halen met een keizersnee.
Gatverdamme ik ben er al de hele dag naar van.
Iemand hier bekend mee?
Bij vasa previa liggen de bloedvaten van de navelstreng open voor de uitgang. Zodra de bevalling op gang komt is er eer zeer grote kans dat de bloedvaten knappen waarna het kindje in 50 tot 90% van de gevallen dood zal bloeden als er niet heel snel ingegrepen zal worden. Er is een soort van patiënten vereniging van www.vasaprevia.nl hierin wordt geadviseerd je met 34 weken op te laten nemen in het zh en dan de baby tussen de 35e en de 37e week te halen met een keizersnee.
Gatverdamme ik ben er al de hele dag naar van.
Iemand hier bekend mee?