vast schema? en hoe gaat het?

hebben jullie kids al een vast schema?

bjorn op zich wel (is morgen 3 weken oud) maar ja hij MOET wel hhahahahaha.
hij krijgt om:
7.00 / 11.00 / 15.00 / 19.00 / 23.00 en komt dan de nacht zelf, meestal rond 03.00.

ik moet de andere 2 naar school brengen en halen dus ik geef hem standaart op deze tijden de fles.
alleen die van 15.00 word vaak 14.30 of als hij slaapt 15.30 want de kids zijn hier om 15.15 uit.
en die van 23.00 moeten we hem altijd voor wakker maken.

en jullie kids?

hoeveel krijgen jullie kids nu eigenlijk in de fles?
bjorn zit op 120 cc water + poeder dus 135 cc.
hij laat bijna altijd 20 cc staan.

en wanneer zaten jullie kids terug op het geboortegewicht?
bjorn nog steeds niet...... hij moet van de
kinderarts maandag ook een bepaald aantal gram zijn aangekomen anders moeten we terug bij hem komen.....

verder hebben we het echt getroffen met hem.
hij is super tevreden en huilt alleen als hij honger heeft of kramp heeft....

ik geniet echt van onze knul.....

Warren zat na 8 dagen op zijn geboortegewicht en zat daar met 17 dagen al 200 gram boven!! Hij eet me dan ook de eh... borsten van het hoofd ;-)

We zitten nu ongeveer op hetvolgende schema:
08.00, 10.45, 13.00, 15.45, 19.30, 23.00, 02.00, 05.00....

Ik geef alleen bv, en ga volgende week beginnen met kolfen zodat hij aan een flesje kan wennen (mama wil ook wel eens alleen op stap, en strakjes moet hij natuurlijk naar de crèche)

Yep, meneertje heeft dus 's nachts net zoveel honger als overdag, maar 's nachts valt hij na het voeden meteen weer in slaap!! Zoooooooo fijn!

Daarentegen heeft hij tussen 11.00-13.00 en 16.00-19.30 nooit zo heel veel slaap...

Karlijns ritme is geen ritme..hihihi
Ze krijgt borstvoeding, wat nu eindelijk redelijk goed gaat. Ze was zo gretig dat letterlijk de blaren op mijn tepels zaten en dan heb ik het maar niet over de kloven. Ze komt om de 3 a 4 uur alleen 's nachts geen vaste tijden. En ja al 1 keer 's nachts 8 uur doorgeslapen!

Karlijn is vandaag precies 6 weken oud. Ze was na ruim 3 weken weer op haar geboortegewicht en groeit nu als kool!

Over het algemeen is het een tevreden meisje maar pfff als ze huilt dan mag ook iedereen het horen:)

Ik geniet super van haar en moet er nog ff niet aan denken dat ik over 5 weken al weer moet werken. Donderdag gaan we kennis maken met de gastouder waar ze straks naar toe gaat( als het kennismakingsgesprek natuurlijk goed is)

Hier ook nog geen ritme hoor.Kyandro kan zo wel 4 a 5 uur doorslapen.tot hij weer komt.maar dan wilt ie ook heel de tijd aan de borst.vooral s avonds is het prijs.geef dan maar lekker toe.hij groeid tot nu toe erg goed.met dag 7 zat hij al 220 gram boven zn geboortegewicht verder is ie lief en tevreden.maar heeft soms ook darmkrampjes zo zielig he!dan huilt ie veel en wil heel de tijd de borst of op mn pink zuigen dan word ie weer rustig.afgelopen nachten is hij maar 1 keer geweest heerlijk!!
liefs jootje

Hier is de tweeling ook precies 6 weken oud vandaag.. Ze komen om de 4 uur:
4:00, 8:00, 12:00, 16:00, 20:00 en 0:00
Van deze 6 voedingen krijgen ze 4x een fles (120 ml) en nog 2x de borst, ben dus aan het afbouwen (het gaat me tegenstaan en ik had met mezelf afgesproken dat als dat zou gebeuren, ik zou gaan stoppen!). Ze zijn nu wat meer wakker overdag, maar slapen over het algemeen altijd tussen de voedingen, gewoon in hun eigen bedje..
Ze waren na een week of 3 weer op hun geboortegewicht en groeien nu als kool! Niks te klagen hier dus! Moest wel weer even wennen aan de gebroken nachten...

Julian is nog geen 3 weken en ritme hebben we niet, hij drinkt nu 90 a 100 cc per fles afgekolfde melk. Hij was gister 3570 gram, dus 90 gram boven zijn geboorte gewicht. Ik hoop volgende week te starten met een ritme erin te krijgen.
Julian slaapt wel eens 5 uur overdag zonder wakker te worden, ik maak hem wel eens wakker om te voeden, maar daarna is het drama. Weet dus nog niet zo goed hoe of wat, en wat slim is.

Hier is ook niet echt een vast ritme. Maar ik probeer om 6.00, 9.30, 12.30, 15.30.18.30, 22.00 te voeden (volledige borstvoeding) en ze komen s'nachts standaard om 2.00.
Ze waren maandag 2 weken en al 100gr boven hun geboorte gewicht allebei.
Verder zal dat ritme nog wel omgegooid worden, want tot nu toe hoef ik nog niet om de kinderen uit en naar school. dus dan zullen de tijden nog wel eens wisselen.
Ze slapen tussen door altijd in hun bed (samen) echt zo schattig. Tot nu toe zijn het echt zulke lieve rustige jongens.

Sven zit in een aardig strak ritme. Hij is nu 2 weken oud en krijgt om de 4 uur (8.00, 12.00 uur, 16.00 uur, 20.00 uur en 23.30 uur, met een uitloop van een half uur/ uur) de fles (100 ml). Hiervan drinkt hij meestal maar 70 tot 90 ml op. Soms 100 ml.

's Nachts komt hij na 6 uur, dus eigenlijk hebben wij niet eens echt last van slaaptekort! Zo fijn.

Hij is gisteren gewogen en zit (gelukkig) al dik boven zijn geboortegewicht. In het begin lukte de voeding niet, waardoor hij bijna 10% afviel. Ik was zo blij dat hij nu goed groeit.

Ik vraag me alleen een beetje af hoe je het ritme tussen de voedingen er in krijgt. Overdag slaapt hij veel (vanaf nu in zijn eigen bedje), maar 's avonds heeft hij de bekende huiluurtjes. Heeft iemand een goede tip om hier vanaf te komen? Of is het gewoon domweg accepteren?

@ Nathalie1, bij ons was het ook drama als we hem wakker maakte, dan dronk hij niks. Op advies van de wijkverpleegkundige laten we hem meer zelf komen. Maar ik weet niet goed hoe dat met bv zit. Ze gaf wel aan dat hij voldoende voedingen per 24 uur binnen moet krijgen, omdat hij anders achter de feiten aan loopt. Misschien goede vraag voor het consultatiebureau?

Terug
Bovenaan