vast schema? en hoe gaat het?

@mama van sven.
wat de kraamhulp ons vertelde over het "huiluurtje" is dat ze natuurlijk 9 mnd bij ons hebben gezeten en nu ineens "alleen" zijn.
eigenlijk is het niet gek dat ze op een gegeven moment het gewoon fijn vinden om bij mama en papa te zijn.
bjorn heeft dat ook.
ik geef er lekker aan toe en we knuffelen erop los dan.
ik leg hem soms ook op een aankleedkussen tussen ons in op de bank, hij slaapt dan als een roosje.

ik merk dat het nu minder begnt te worden en hij steeds beter in zn eigen bedje slaapt s-avonds.

enne ik heb het ook over "verwennen" gehad want dat willen we natuurlijk niet maar dat is echt nog niet op deze leeftijd.
dus ik zou zeggen:
neem hem lekker bij je als hij zn huiluurtje heeft en geef hem lekker veel aandacht....

succes

gr marijke

hey,

ik geef bv, en volgens consultatiebureau hoef ik haar niet wakker te maken 's nachts (zelfs niet nu ze afgelopen week eigenlijk te weinig is aangekomen, omdat ze zo veel spuugt...) maar mag ze zelf komen.

Ik geef haar om de drie uur eten (als ik langer wacht, is het drama, met een roodaanlopende, krijsende baby :p), en 's nachts zit er 1 keer 6 en 1 keer 4 uur tussen... heerlijk!
overdag varieert het slapen, de ene keer is ze de hele dag wakker, de andere keer slaapt ze heerlijk in eigen bedje...

liefs,

T

Hier ook nog niet echt een ritme. Onze dochter Noah is morgen 4 weken. Van het cb moet ze overdag nog wel om de 3 uur de bv voeding hebben, maar 's nachts mogen we haar laten door slapen. Soms moet ik haar idd ook echt goed wakker laten worden, want anders drinkt madam niet zo geweldig. Maar om daarna weer terug in slaap te komen...nee hoo maar. Dat gebeurt dus niet. Dus overdag is ze best vaak wakker. (toevallig dat ze nu slaapt). Je zou dan denken dat ze 's nachts lekker door gaat (wat we ook mogen, want ze is ruim over haar geboorte gewicht heen), maar niets is minder waar. Soms komt ze maar 1x, maar soms ook 2x in de nacht. De laatste voeding 's avonds proberen we te rekken tot 23.30-00.00 uur, maar dat lukt soms niet altijd. Het 's nachts voeden gaat me echt tegen staan, vannacht heb ik gewoon zitten huilen. En tja, dat voelt zij ook aan natuurlijk en dan slaapt ze zeer onrustig. Ik ben er zo wat 2,5 uur mee bezig geweest om haar in slaap te krijgen. Mijn man heeft haar toen bij zich genomen en toen viel ze als een blok in slaap. Dus hij haar terug gelegt in d'r wiegje en wat denk je...kwartier laten wordt ze WEER wakker. Toen zag ik het echt ff niet meer zitten. M'n man moet ook werken (en vandaag nog wel tot 21.00uur, werkt in een winkel) dus dan wil je het hem ook niet aan doen. Maar hij vond het gelukkig niet erg en hij heeft haar weer bij zich genomen waardoor ik toch ff kon slapen. Na ongeveer een uur ben ik pas in slaap gevallen. Dus uiteindelijk heb ik vannacht maar 4 uurtjes geslapen.

En het ergste is nog...ze zijn onze buurt aan het renoveren en dus ook huis. Om 08.15uur stonden ze al aan onze deur of ze stroom mochten lenen. Tuurlijk mag dat (want nee zeggen doe je dan ook niet). Dus ik zit hier al ruim een uur beneden, want de voordeur staat open dus op bed liggen kan ik ook niet. Ze zijn de vensterbanken aan de buitenzijde er aan het af halen (beitelen en 't maakt een ontiechelijke pokke herrie). Gelukkig horen de kindjes met 4 weken nog niet zo heeeeeeeeeel goed, dus dat komt voor Noah wel goed uit. Maar houd wel m'n hand op d'r oortjes zodat het zeker minder wordt. Maar tja, ze kan dus nu niet naar d'r eigen bedje (en ligt nu tegen me aan), want ze gaan het boven en beneden er afhalen. Dus ik baal nu als een stekker en voel me zwaar klote op dit moment.

Ik ben nu ook geneigd om met de bv te gaan stoppen, althans voor de nachten. Maar dan denk ik weer, als we haar 's nachts te fles geven dan blijf ik weer met volle borsten zitten waardoor ik weer moet gaan kolven in de nacht. Dus dan kan ik toch net zo goed bv blijven geven? Ben je uiteindelijk net zo snel klaar, toch? Maar dit ga ik dinsdag a.s. wel ff allemaal goed navragen op het cb.

Sorry, moest ook ff m'n hart luchten (had beter een eigen topic kunnen aanmaken geloof ik. Sorry Marijke dat het nu onder jou topic staat).

Liefs

Joyce

Terug
Bovenaan