Vast tussen de spijlen ledikant

<p>Hi allemaal,</p><p> </p><p>Mijn zoontje van bijna 9 maanden weet zich sinds een paar dagen per ongeluk vast te zetten met zijn beentjes tussen de spijlen van zijn ledikantje. Dit gebeurt vaak als we hem in bed leggen, waardoor het soms heel lang kan duren voordat hij eindelijk slaapt. </p><p>Die stootkussens zijn niet veilig dus dat lijkt me niet handig. Iemand een goed en veilig alternatief?</p><p>Alvast bedankt!</p>

Heeft hij een slaapzak aan en ligt hij onder een deken?
Mijn jongste dochter is bijna 9 maanden. Slaapt in slaapzak en onder een dikke deken die ik instop tussen de spijlen en het matras. Ze kan echt onmogelijk haar benen tussen de spijlen duwen zo...

Ja hij heeft een slaapzak aan, maar dat is een dunne ivm de temperatuur op zijn kamer. Een deken durf ik niet meer aan aangezien hij zo veel beweegt.

Vroeger deden ze vaak iets van een doek of dergelijke zichzaggend tussen de spijlen en dan aan beide zijde straktrekken en vast maken. Misschien is dit nu ook een optie?

Ik weet dat mijn moeder vroeger aan de onderste beide hoeken van de slaapzak een lintje had gemaakt, zodat ze dit lintje om de spijlen kon knopen en de slaapzak daarmee dus een beetje vast ligt. Wellicht een optie?

Hier is dat laatst ook een keer gebeurd.. midden in de nacht lag ze wat te huilen maar zag dat ze stil bleef liggen dus dacht ze zal wel zo slapen.. na 20 minuten toch maar gegaan want ze bleef wel wat jammeren.. (niet hard huilen ofzo anders ging ik wel eerder haha), toen lag ze dus ook met haar been vast. Zo zielig! Ik had gelijk spijt dat ik pas zo laat was gaan kijken. 
Ik denk dat er voor mij dochter geen tips zijn. Ligt in een slaapzak en verder niks. Ze ligt in alle hoeken van het bed dus blijft absoluut niet stilliggen..

Herkenbaar mijn dochter van bijna 7 maand zit sinds gister steeds vast maar dan met een armpje. Ze draait op haar buik en dan hangt een arm eruit? Ook een heel beweeglijk kind. Heb de deken er juist nu uit gehaald want ze draait gewoon 180 graden, veel te bang dat ze met haar hoofd onder de deken komt. Ze werkt zichzelf eerst omhoog dus strak trekken heeft geen nut.
Ik heb een puckababy klaarliggen, is ze eigenlijk nog net te klein voor. Maar ik ga het vandaag denk ik proberen. Die slaapzak is super lang dus dan kan ik de slaapzak onder de matras vastmaken. Heb jij dat al geprobeerd? 

Ja de slaapzak heb ik gisteren uit wanhoop maar onder het matras ingestopt aangezien hij continu vastzit nu. Hij slaapt in de puckababy slaapzak, lente-stand. Dat is dus alleen de dunnen slaapzak helaas. 
Dat instoppen van de slaapzak schijnt niet heel veilig te zijn heb ik gelezen, dus daarom doe ik dat liever niet. Maar niet instoppen is ook geen optie... Lastig he

Terug
Bovenaan