Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hier is dat laatst ook een keer gebeurd.. midden in de nacht lag ze wat te huilen maar zag dat ze stil bleef liggen dus dacht ze zal wel zo slapen.. na 20 minuten toch maar gegaan want ze bleef wel wat jammeren.. (niet hard huilen ofzo anders ging ik wel eerder haha), toen lag ze dus ook met haar been vast. Zo zielig! Ik had gelijk spijt dat ik pas zo laat was gaan kijken.
Ik denk dat er voor mij dochter geen tips zijn. Ligt in een slaapzak en verder niks. Ze ligt in alle hoeken van het bed dus blijft absoluut niet stilliggen..
Daarom hebben we gekozen voor de adembenemende katoenen variant van badstof. En hem niet tussen de spijlen doorgeweven, maar van binnen vastgenaaid. Sorry dat had ik wel iets duidelijker kunnen aangeven.Hi allemaal, zelf hebben mijn kindjes altijd in ledikantjes geslapen zonder enige stof tussen de spijlen. Ik had zelf vernomen en gelezen dat je daar niks tussen mag doen ivm de veiligheid (qua dat het kindje niet met het hoofdje in de stof kan komen en daardoor geen lucht meer kan krijgen). Ik heb ook even op Oudersvannu.nl gekeken voor meer informatie over ledikantjes en slapen. Ik heb het volgende gevonden:
Het gebruik van stootkussens wordt inderdaad afgeraden vanwege het risico op verstikking. Er wordt geadviseerd om een goed passende babyslaapzak te hebben. Dit beperkt de bewegingsruimte van je kind waardoor hij minder snel met zijn beentjes tussen de spijlen zal komen. Wat ook belangrijk is, is een matras stevig en vlak matras, zodat je baby stabiel ligt en minder snel in vreemde posities terechtkomt. Ook is het belangrijk dat het ledikantje voldoet aan de veiligheidsnormen als je kijkt naar de spijlen en moet een tussenruimte tussen zitten van 4,5 tot 6,5 cm om te voorkomen dat je baby vast komt te zitten. Het idee om doeken of textiel zigzaggend tussen de spijlen te bevestigen, zal ik zelf nooit doen of adviseren, mogelijk vergroot je hiermee het risico dat je kind verstrikt raakt. Het is het beste om te kiezen voor oplossingen die de veiligheid en ademhaling van je kind niet in gevaar brengen.
Wil je meer weten over slaapveiligheid? lees hier in de volgende artikelen:
Dit artikel is medisch beoordeeld door kinderveiligheid expert Mieke Cotterink![]()
Wieg of ledikant: welk babybedje is veilig?
Als je een babybedje gaat kopen, heb je een aantal opties. Ga je voor een co-sleeper of wieg of koop je een ledikant? Dit wil je weten over alle babybedjes.www.oudersvannu.nl
Dit artikel is medisch beoordeeld door kinderveiligheid expert Mieke Cotterink en expert baby producten Lauri ten Grotenhuis![]()
Je baby veilig laten slapen: waar moet je op letten?
Het is belangrijk dat je baby op een veilige en gezonde plek slaapt, waar hij genoeg rust krijgt. Waar moet je op letten voor gezond en veilig slapen?www.oudersvannu.nl
Verdere bronnen die ik heb geraadpleegd:Kinderveiligheid.nl:
https://www.kinderveiligheid.nl/adv...tm_campaign=contentpartner&utm_content=slapen
Heel veel succes en stel je hebt nog een vraag of je wilt iets kwijt,
we zijn er hier voor je!
Groetjes Jetske