vast voedsel opbouwen

hoi meisjes, zo langzamerhand ben ik mij aan het voorbereiden op een ‘nieuwe fase’ in ons leventje: vast voedsel!
Ik wacht echt tot Stijn zes maanden is, zeker gezien hij zo vroeg geboren is en allergieën/astma in de familie voorkomen.
Nu bedenk ik mij steeds dat ik spulletjes nodig heb: bordjes/kommetjes/lepeltjes/tuitbeker? Jeee, mogen we weer shoppen, tips?
Op deze site vond ik wel een logisch overzicht van hoe te beginnen:
http://www.onlineconsultatiebureau.nl
Nu nog een site waar ik precies uitgelegd krijg hoe ik die groente ed dan klaarmaak. Wil graag (biologisch) vers en dan invriezen. Of kan je ook bv deelblokjes uit het vriesvak nemen. Ohw, ik voel mij zo suf. Ik weet uit onzekerheid niet eens hoe ik eten voor mijn kind klaarmaak, haha.

Eerst maar met pap beginnen... en dan rijst de vraag: is dat Brinta? Doe ik dat bij zijn flesvoeding, huh?

Ohwwwwwwwww, ik moet aan het werk!

Liefs allemaal

Hoi Toulouse, voel je maa niet dom hoor. Ik ga over 3 weken ook beginnen met bijvoeding. Kian is dan ook 6 maanden. En ik weet ook nog helemaal niets. Heb een waslijst met vragen voor het cb komende maandag.
Ik heb wel al wat dingetjes in huis.
Nutrix rijstebloem met vanille (ik denk dat brinta te pittig is om mee te beginnen)
Potje worteltjes
Potje banaan
Potjes met groente/aardapp/vlees/vis (weet niet of ie dat meteen al mag hebben, ook al staat er 6 maanden op de verpakking, maar het was een aanbieding)
Potjes met fruitmix
Soepstengels
Tuitbeker
Sap
Ben benieuwd hoe en wanneer ik alles mag gaan geven. Ik ben ook van plan om te gaan koken, maar voor bij oma of een dagje weg zijn potjes wel handig. (En als ze leeg zijn heb ik mooi potjes om gekookt eten in in te vriezen)
Als er tips zijn van moeders die met 6 maanden begonnen zijn met bijvoeden: PLEASE!
Wanneer ga jij beginnen?
Liefs Phira

O ja, kommetjes/lepeltjes/bordjes enzo heb ik al in overvloed uit die baby-paketten, en een tuitbeker heb ik gister op de beurs gekocht. Ik ga proberen om de sapjes en andere dingen dan melk meteen uit een tuitbeker of bord te geven. Dat schijnt goed te zijn voor het één of ander.
Nou succes ermee!

Hoihoi,

Ik was gisteren bij het CB vraag ik wel lekker wanneer mag Lars beginnen met vast voedsel nou dus bij 6 maanden ivm allergie en dat hij pepti gebruikt. Ze adviseren hier eerst te beginnen met groente en dan pas met fruit..

Maar nu lees ik ook soms dat sommige bij de laatste voeding pap doet? zo ja wat voor pap en weet iemand of ik dat ook mag geven? Volgens mijn heeft Lars wel behoefte aan een stevige laatste voeding dat lekker goed vult..

Volgende keer maak ik een lijstje en dan vergeet ik niks te vragen..

Groetjes,

Bianca

Weet iemand ook hoe lang je de groente moet geven voordat je er fruit aan gaat toevoegen? En idd of je ook meteen pap kan gaan geven (als je net met de groente begonnen bent)?
Ik wil echt graag z'n snoetje zien als ie wat van z'n lepel in z'n mondje krijgt!!

Hoi bianca,
rijstebloem kun je door melk doen,nutrix.Bouw het op,eerst 1 lepeltje(van nutrilon voeding bijv) de tweede dag 2 enz.Zo een lepeltje is 1 eetlepel.Mijn meisje krijgt ook pepti en is 6mnd en 1 week .wij zijn al mnd bezig met vast voedsel.Konden niet meer anders,ze spuugde flessen uit enz,ze wilde niet meer die melk,en nu met vast voedsel erbij gaat het redelijk de melk.Al wil ze om 8 uur nog maar 100/120 cc.12 uur drinkt ze rond 30 de rest maak ik pap van(riijstebloem 5 lepel).16/16.30 krijgt ze groentehap en een aardappel erbij geprakt en 30 cc melk.En rond 19.30 papfles(250 melk+3 lepel rijstebl.)Oh en rond 10/10.30 fruit met halve liga.
gr gaby

Hai!!

Tot 7 maanden is pap idd met Nutrix. Vanaf 7 maanden (met Isa heb ik de Nutrixpap overgeslagen, per ongeluk hoor, ik gaf gewoon de fles 's ochtends en wel 2 schepjes Nutrix in de avondfles) mag je Bambix geven, is speciaal voor kleine kindjes vanaf 7 maanden (Brinta daar moet je echt wat groter voor zijn!!).
Bambix geef ik op de dagen dat ik thuis ben heel stoer uit een warmhoudbordje (ook een item voor op je shop-lijstje!) met een lepeltje. Gaat heel goed. Op de dagen dat Isa naar het kdv gaat (2 x p wk) krijgt ze haar pap uit een fles met een large-speen.
Dusssss....

Succes ermee!

Grtz. Poppetje71 mv Isa 7,5 mnd

Terug
Bovenaan