vast voedsel opbouwen

Al aardig wat info over de pap hierboven.

Qua groente en fruit, begon ik bij Yoëll met fruit, maar daar ging hij moeizamer van poepen. 2 dagen gewacht en heb ik groente gegeven, na ongeveer anderhalf a twee weken ben ik er 's morgens fruit bij gaan geven. Nu bleek dat banaan bij hem stopt (net als bij zn moeder), dus voor yoëll geen banaan meer.
Ik geef nu nog potjes groente, maar volgende maand is hij zes maanden en dan ga ik ook vers koken. Ik heb van die ijsklontenbakjes voor in de vriezer met een deksel. Dan kook ik een wat grotere portie en vries het in die bakjes in. Zodat je er een paar blokjes per dag uit kunt drukken en warmen.

Een goed idee dat warmhoud bordje, ga binnenkort er ook een kopen.

Succes allemaal

Pauline

Oh ja er wordt gezegd om te beginnen met groente, omdat de kids het fruit toch wel lusten. Dit is zoeter dan groente. Daar ben ikook niet helemaal mee eens, want je heb ook wel eens een zuurder appeltje.
En moet je de bruine bonen met appeltjes eens proeven, das ook zoetig. Dit is overigens Yoëll zijn favoriet en ik vind dat zoooooo smerig. Wel ga ik hem meteen bietjes geven, want ik vind dat heerlijk, maar paps vind dat verschrikkelijk dus eten we het niet tot nauwlijks. Dus als ik Yoëll nu aan mijn kant krijg gna gna gna gna

Aangezien onze oudste flessen overbodige dingen vond, was ie al vrij vlot ( 5 mnd met melk, 6mnd diksap) aan het rietje. Tip van een handige cb arts: een keertje een pakje apelsap geven en er zelf iets in knijpen. Werkte perfect. Daarna een Flipp-it beker van Nuby aangeschaft. Lekte nooit! De jongste is nu 6 mnd en snapt het trucje gelukkig ook. Wij vonden het reuze handig, misschien hebben jullie er ook wat aan!

jeetje, wat goed van jullie allemaal, hier een lijstje: vullen jullie aan?

-Rijstebloem
-Bambix
-speen voor pap
-(warmhoud)bordje
-lepeltjes
-tuitbeker

Ik heb een sapcentrifuge om vruchtensap te maken en de staafmixer om een prutje te maken van groente of fruit. Kan ik die sap invriezen, denken jullie?

NOU JA ZEG, was helemaal vergeten dat ik, toen ik zwanger was, bij AH het boek ‘OPPERDEPOP’ gekocht had. Helemaal geweldig! Basiskookboek vanaf 6 maanden. Met handige tips ook nog!
Ik geloof dat ik eventjes aan het lezen ben, toedeloe...

@ Phira: er wordt inderdaad aangeraden om eerst met groente te beginnen en dan pas fruit erbij te geven omdat ze het fruit lekkerder vinden en daarna de groente niet meer willen. Ik geef Milo gewoon banaan omdat Lior juist gek was op groenten en fruit niet naar binnen kreeg. Dus je hoeft niet een bepaalde tijd te wachten ofzo! Gewoon kijken of Kian het lekker vindt en dan geven wat jou het beste lijkt :)

Terug
Bovenaan