Vaste voeding

Voor het brood specifiek: geen stukje geven, maar een korstje dat hij zelf in zijn knuistje kan houden. En zelf een beetje op kan sabbelen, en wanneer hij daar aan toe is, knabbelen.
Ik sneed de boterhammen altijd in stukjes. De korstjes legde ik er altijd bij op het bordje. Zo kon mijn zoontje zelf kiezen en pakken wat hij at en waar hij op dat moment aan toe was.

Toen hij eenmaal beter kon eten haalde ik de korstjes er niet eens meer af. Ze horen in mijn beleving gewoon bij een boterham, dus ik wilde niet moeilijk doen om later weer een strijd te krijgen over het listen van korstjes. Hij heeft hier ook nooit moeilijk over gedaan trouwens. Ergens heeft het gewerkt
 
Ik begon destijds met echt gladgepureerde voeding. Ging dat goed, dan kwamen er steeds grotere stukjes in.

Dat je met zes maanden brood kan geven, betekent niet dat het ook moet. Wat het CB zegt, zijn adviezen. Ik begon met negen maanden met brood.
 
Het CB kan je daarentegen wel heel erg aan jezelf laten twijfelen. Zeker op het moment dat je kindje niet de gemiddelde lijntjes volgt. Ik heb gesprekken gehad waarin in 1 consult werd gezegd; je zoontje is te licht + je geeft hem teveel voeding + nee, geen gewone melk geven, maar Optimel ivm de suikers. Dan denk ik bij mezelf, wat willen ze nu
 
Terug
Bovenaan