Hoi, hoi,
Normaal gesproken lees ik alleen maar mee, maar vandaag heb ik even ingelogd. Ikzelf heb na mijn eerste ICSI behandeling last gehad van een lichte overstimulatie. Ik had 17 rijpe eicellen en een heleboel andere net zo grote en ook kleinere eicellen. Ik ben na de punctie meteen geprikt op mijn Hb-gehalte (ijzer e.d.) en die was erg hoog. Ik moest veel rust houden en veel drinken. Het enige wat ik mocht is naar het toilet lopen, verder niks. Maar wel plassen op het moment dat je je blaas voelt, niet wachten. Elke dag moest ik me wegen en opmeten. Als ik meer dan 2 kilo aankwam, moest ik meteen bellen.
Ik had op woensdag de punctie en tot zaterdag moest ik het echt heel rustig aan doen, alleen op bed liggen. Die zaterdag hebben ze opnieuw mijn Hb-gehalte bepaald en die was hetzelfde gebleven. Gelukkig is de terugplaatsing dus wel doorgegaan, maar opnieuw het advies gekregen het erg rustig aan te doen. Ook bleek dat ik vocht in mijn buikholte had. Die woensdag (dus precies een week na de punctie) heb ik nog een extra controle gehad ivm kortademigheid. Het vocht in mijn buikholte zat er nog en mijn 2 grote trossen eierstokken natuurlijk ook, maar er zat gelukkig geen vocht achter mijn longen of andere organen.
Een week later had ik mijn positieve urinetest in mijn handen. Toen ik in mijn 7e week terug kwam bij de IVF-gyn, vroeg ik of ze toen al gezien had of ik zwanger was. Daarop zei ze dat ze dat niet gezien had, maar dat ze het eigenlijk wel wist. Het blijkt namelijk dat de vrouwen die na de TP zulke klachten krijgen, vaak zwanger blijken te zijn!!!!! Niet altijd natuurlijk....
Ik hoop dat je wat hebt aan mijn verhaal, maar vergeet niet dat voor iedereen het anders is!!!!! Trek vooral aan de bel (zoals we dat hier in Brabant zeggen) als je denkt dat het niet goed gaat!
Veel succes!!!!
Liefs,
Sil
13 weken en 1 dag zwanger door ICSI