Vechten tegen de slaap....tips?

Jordy blijft maar vechten tegen de slaap, dit al vanaf zijn geboorte. Vaak moeten ik hem zeg maar in de houtgreep houden, zijn handen vast, anders slaat hij zijn speen uit zijn mond vandaan en dan is het ook weer huilen. Dan heen en weer lopen en schudden, zitten blijven is geen optie want dan huilt ie nog veeeelll harder.
Ik heb al geprobeerd om hem gewoon in zijn bedje te leggen voor tien minuten, dan langs gaan ff troosten en weer weg nou ja etc...en uiteindelijk pak ik hem dan maar na een kleine drie kwartier op. loop ff met hem en dan slaapt ie binnen een paar minuten. Maar ik zou nou ook is zo graag willen dat hij is vanzelf in slaap viel. Dit gebeurt dus echt zelden. tenzij we in de auto zitten dan is ie zo weg. :)

Heeft er iemand tips wat is zou kunnen doen en misschien weet iemand dan ook nog een tip om hem langer te laten door slapen. meneer wordt om de drie a vier uur wakker. En met een ochtenddienst wordt je hier niet blij van. (Dan moet ik al om vier uur op)

Hartelijk bedankt alvast   groetjes Diana

Als hij zo onrustig is, helpt inbakeren of een bakerzak misschien wel? Misschien dat hij zich dan geborgen voelt en ook langer doorslaapt? Hier willen een warmere slaapzak en rijstebloem door de laatste fles ook wel eens bij helpen.

Succes!

Eveline

Jordy ligt al in een slaapzak en in een wieg, dus qua ruimte denk ik dat het wel goed zit. Ook krijgt hij bijna dagelijks een flesje met rijstebloempap, maar van doorslapen nee hoor, dat zit nog niet in zijn woordenboekje haha. Hij houdt van eten denk ik.
Heb hem nu ff een een kleine tien minuten laten huilen, ben zelf ff stiekem de hond gaan uitlaten op het grasveldje voor de deur. Nog geen vijf meter van het huis. Dat durf ik nog wel als ik alleen ben haha.
Soms valt ie dan ff in slaap om vervolgens een paar minuten later weer wakker te worden en verder te gaan met huilen.

Ik werk in onregelmatige diensten, dus kan hem ook niet echt altijd op dezelfde tijd in bed leggen. Als ik thuis ben probeer ik dit wel zoveel mogelijk te hanteren. Maar het is continu vechten.

Wat dat betreft snap ik baby's niet. Ze zijn moe maar willen absloluut niet gaan slapen...complex hoor..hahah verder zijn ze wel lief hihi.

groetjes Diana

En zou hij grotere flessen drinken, als je die aanbood? 4x 210 cc met 7 schepjes, als je nu 5x 180cc geeft? (Maar ik weet niet wat je geeft) Misschien redt hij het dan 's nachts langer.

Wij hebben Esther een tijd 's nachts gewoon heel consequent haar speen gegeven en zo de fles afgewend. En toen werd ze op een gegeven moment steeds half wakker en lag te jengelen om haar speen. We kwamen er achter dat als we haar lieten jengelen, ze vanzelf weer ging slapen. Maar als we haar zo goed hoorden, konden we zelf ook niet slapen en was het 'makkelijker' om haar haar speen te geven. Toen hebben we gewoon de deur dicht en de babyfoon op de piepstand gedaan...en sindsdien slaapt ze door.

Het blijft zoeken, denk ik. Succes en sterkte met puzzelen!

Groetjes,

Eveline

Ik geef borstvoeding, dus ik weet niet precies wat ie binnen krijgt haha genoeg want hij groeit als kool dat wel.
Misschien moet hem ook maar eerdaags op zijn kamertje laten de hele nacht. We zijn al begonnen met hem in het begin van de avond op zijn kamer te doen, zodat hij (maar vooral ook ik) eraan kan wennen in zijn eigen bedje.
De rest van de nacht ligt hij in zijn wiegje naast ons. Dus als ie wakker is dan krijgt ie bv en zodra hij slaapt gaat ie weer zijn bedje in, hij slaapt dan wel gewoon weer door, dus het is niet zo dat ie heel lang wakker is.
Soms heb ik ook het idee dat ie het helemaal niet nodig heeft, want vaak valt ie in slaap naar een paar slokken.

Wie weet als ik hem in zijn eigen bedje leg en niet reageer dat ie dan vanzelf in slaap valt. Maar als ik een ochtendienst heb en ik moet om vier uur op dan ben ik toch niet zo blij als hij een half uur ligt te huilen.

groetjes diana.

Ik denk ook dat inbakeren misschien wel een goede optie is!? Als hij zo onrustig is dat hij zijn eigen speen uit zijn mondje slaat! Er zijn er een aantal hier die er goede ervaringen mee hebben, Dionne geloof ik?

groetjes,
Sabine

Kan inbakeren dan nog steeds. Hij is aan het einde van de maand al weer vijf maanden oud. Ik dacht dat je dat alleen kon doen als ie jonger was...maar kan me vergissen.
Als het nog kan dan kan ik dat misschien wel een keer proberen inderdaad. Moet je dit in overleg doen met het cb?
groetjes Dian

Hoi,
het klinkt ook alsof het 's nachts een gewoonte is geworden.  Ik zou het zeker proberen gewoon op zijn eigen kamer 's nachts en niet meteen er naar toe gaan als hij wakker wordt dan. Misschien kan je een goede dag plannen om daarmee te beginnen.
Succes.
Groetjes Veerle

Terug
Bovenaan