Vechten tegen de slaap?

<p>Iemand tips voor een 11 weken oude baby zonder huilbuien tot soms krijsbuien... In slaap te krijgen in zijn bedje....??? Soms gaat er hij zo over dat hij bloedrood ziet van zich kwaad te maken..  En het zweet staat op zijn voorhoofd.. Hij is moe maar toch telkens dat gevecht aangaan???</p>

Ben heel benieuwd! Wij hebben een baby van een maand die precies hetzelfde doet. Soms helpt een extra slokje melk. Maar lang niet altijd! 

Ik liet hem vaak bij mij in slaap vallen en legde hem dan weg. Anders lukte het niet. Later ontdekte ik dat het wel ging (bijna probleemloos) als we hem op z'n buik te slapen legden..... sindsdien (vanaf 10 weken ofzo) slaapt ons mannetje dus op z'n buik (eerst durfden we dat alleen overdag, later ook 's nachts). Hij is nu 6 mnd en zelf in slaap vallen is hier nooit meer een probleem geweest sindsdien.
@ons eerste kindje ik denk dat je het ook tijd moet geven. Het kan zijn dat met een maand je kindje gewoon nog moet wennen. Hier was het tot 7 weken drama met alleen liggen, alleen bij ons lukte in slaap vallen voor hem. Maar dat is dus bijgetrokken na een tijdje.

Eerst was dat ook wel zo, maar nu merk je het heel bewust dat hij zn best doet om zn oogjes open te houden. Op zn buik tegen je aan helpt wel, maar als we hem dan wegleggen en hij slaapt niet diep genoeg dan huilt hij weer. 
Vanaf hoeveel weken mag je hem op zn buik laten slapen? 

Waarom moet hij in zijn eigen bedje slapen? Ze zijn nog zo klein en hebben veel behoefte aan geborgenheid, de enige manier om dat duidelijk te maken is huilen/ krijsen.. 

Veel slapen op schoot en in de kinderwagen of in het babynestje benefen de eerste weken. Het wiegje werd hier de eerste 2-3 maanden alleen voor de nacht gebruikt. Ze gaan als ze ouder worden écht vanzelf aangeven wanneer ze behoefte hebben om te slapen in bed, echt waar!!! 
Vaak sliepen mijn kindjes in mn armen in als ze diep genoeg sliepen, legde ik ze meestal op hun zij weg (dan is de schrikreactie minder groot!) op de bank of in de box. Of lekker wandelen, in de wagen slapen ze wel.
Je bent nu eenmaal kei druk met zo'n ukkie, je kan ze nog niet dwingen om in bedje te slapen. Dat komt écht vanzelf!! Mijn jongste dochter is nu 6 maanden, vanaf ongeveer 3-4 maanden sliep ze gewoon niet meer op schoot of in de box, ze vroeg duidelijk om de rust van haar bedje.
Dus geef het de tijd en laat je kindje lekker bij je slapen en hopen dat ie niet wakker wordt als je hem weg probeert te leggen ;)

Veel slapen op schoot en in de kinderwagen of in het babynestje benefen de eerste weken. Het wiegje werd hier de eerste 2-3 maanden alleen voor de nacht gebruikt. Ze gaan als ze ouder worden écht vanzelf aangeven wanneer ze behoefte hebben om te slapen in bed, echt waar!!! 
Vaak sliepen mijn kindjes in mn armen in als ze diep genoeg sliepen, legde ik ze meestal op hun zij weg (dan is de schrikreactie minder groot!) op de bank of in de box. Of lekker wandelen, in de wagen slapen ze wel.
Je bent nu eenmaal kei druk met zo'n ukkie, je kan ze nog niet dwingen om in bedje te slapen. Dat komt écht vanzelf!! Mijn jongste dochter is nu 6 maanden, vanaf ongeveer 3-4 maanden sliep ze gewoon niet meer op schoot of in de box, ze vroeg duidelijk om de rust van haar bedje.
Dus geef het de tijd en laat je kindje lekker bij je slapen en hopen dat ie niet wakker wordt als je hem weg probeert te leggen ;)

Terug
Bovenaan