Vechten tegen de slaap?

Onze baby wilde alleen 's nachts in haar bedje slapen. Overdag altijd op een arm, in de draagdoek, of op de bank bij ons in de buurt.
Pas vanaf een week of 10/11 kon ze af en toe een slaapje in haar bedje doen. Was toen een kwestie van proberen blijven. Ik denk dat ze 15 weken was toen bijna alle slaapjes in bed konden. Behalve de laatste op de middag, die moest nog steeds al wandelend in de draagdoek. 
Dus ik denk dat jullie kindjes er gewoon nog niet aan toe zijn om alleen te liggen.. Ik zou ze nog even bij je houden. Komt vanzelf goed :)

Hij ligt zowel overdag als snachts in de draagmand... Snachts geen probleem... Overdag moeilijk.. Merk wel dat hij graag rustig ligt... Vanaf welke leeftijd leg je de baby best boven te slapen

Ik gaf haar de fles in bed. Want tijdens het drinken viel ze in slaap. En zo hoefde we haar niet meer te verplaatsen. En inbraken! Zodat ze zich zelf niet wakker sloeg. Nu 5 maanden later gaat ze naar na beetje mopperen zelf slapen. 

Hoi, mijn zoontje nu 8.5 maand had het huilen in het begin altijd even nodig om in slaap te vallen. Dit had niks te maken met zijn bedje of de box. Overigens heeft hij het nu alleen als hij heel moe is maar verder eigenlijk niet meer. Sommige kindjes hebben het even nodig en vallen dan in slaap. 

Zoals hierboven al gezegd: waarom moet je kleine in bed slapen? Niks mis met lekker op de arm, in de wandelwagen, in de box. Mijn mannetje slaap alleen 's nachts in zijn co-sleeper. Vind dat helemaal prima! 

[quote quote=10291090]Eerst was dat ook wel zo, maar nu merk je het heel bewust dat hij zn best doet om zn oogjes open te houden. Op zn buik tegen je aan helpt wel, maar als we hem dan wegleggen en hij slaapt niet diep genoeg dan huilt hij weer. Vanaf hoeveel weken mag je hem op zn buik laten slapen?[/quote]
Ik geloof dat het tot best lang wordt afgeraden, heb daar bewust op een gegeven moment niet al teveel over opgezocht, maar wij deden het uiteindelijk wel al eerder. Het was hier echt een dag/nacht verschil, op z'n rug echt vrijwel niet slapen en niet in staat zelf in slaap te vallen, op z'n buik ineens uren maken en zelf in slaap kunnen vallen. Dus toen wij zagen dat hij heel goed zijn hoofd al omhoog hield en dit ook overdag met slapen goed ging tijdens slapen, hebben we het uiteindelijk besloten ook 's nachts te doen. Vond het super spannend eerst! Maar vrij snel al totaal niet meer (nu is hij ook 6 mnd en kan hij rollen, dus nu is het prima sowieso).

Terug
Bovenaan