Veel dagen tussen ovutest en ongi??

Hoi allemaal,

Ik ben hier nieuw. Typ wel al een tijdje bij het zwanger worden. Maar ik dacht misschien weten jullie hier beter antwoord op.

Zo'n 4,5 week geleden heb ik een miskraam gehad. Dit heb ik al eens eerder meegemaakt en toen duurde het erg lang voordat ik weer gewoon ongi was.
Dus ik dacht deze keer ik ga beginnen met ovutest dan kan ik tenminste uitrekenen wanneer ik ongi wordt.

Ik gebruik al maanden ovutesten en heb dan altijd 16 dagen tussen de positieve test en mijn ongi in zitten.

Nu is mijn positieve ovutest 18 dagen geleden en nog geen ongi te bekennen?? Voel me absoluut niet zwanger hoor. Het zal wel door de miskraam komen en is alles ontregelt. Maar ik dacht dat er altijd zo'n 14/15 en bij mij dan 16 dagen tussen een eisprong zit en ongi worden.

Snappen jullie hem nog haha.
Ik was beniewd of iemand wel eens vaker veel dagen tussen een eisprong en ongi heeft.

Groetjes Janneke

Hoi Janneke,

Ik snap het nog hoor! Ik weet alleen dat het gemiddeld inderdaad 14 dagen is. Bij mij is het altijd iets minder 12 of 13 dagen. Dus iets meer kan volgens mij ook wel maar meer dan 16 lijkt me toch wat onwaarschijnlijk. Dat kan dan 2 oorzaken hebben, of je lichaam is nog een beetje in de war  van de miskraam of je bent zwanger....misschien over een paar dagen toch maar een testje doen?

Groet Linda  

Bedankt voor je reactie!

Nog steeds niet ongi. En dat betekekent nu dus bijna twee weken overtijd....
Ik begin zelfs gevoelige tepels te krijgen (of haal ik dat maar in mijn hoofd)
Ik hoop steeds mee op een zwangerschap maar durf niet te testen, ben zo bang teleurgesteld te worden.

Wel zou het raar zijn nu alweer zwanger. We hadden er 14 maanden over gedaan om zwanger te worden maar dit werd dus een miskraam. En als ik nu echt zwanger ben dan zijn we dus gelijk naar de miskraam weer zwanger geworden.

Nou heb tegen mijn man gezegd dat ik deze week ga testen. Beloof is beloofd (maar ik wacht nog een paar dagen)

Liefs Janneke

Hoi Janneke,

Jeetje wat hou jij jezelf in spanning zeg, ik had allang 3x getest haha. Maar goed iedereen is anders. Ik wil je natuurlijk niet blij maken met een dode mus maar ik heb vaker gehoord dat je in de periode na je miskraam extra vruchtbaar bent.
Ik kom af en toe even kijken dus hou je me op de hoogte?

Groetjes Fleur

Hoi,

Nou gisteavond bedacht ik me dat ik maar eens de waarheid moest weten. Ik zat al helemaal in de wolken met een zwangerschap. Zo wat was ik zenuwachtig, maar de test werd in 5 sec positief!!
Tis toch niet te geloven, ben gewoon weer zwanger!!
Wel heel spannend allemaal, maar ik mag gelukkig voor een vroege echo (Nog twee weken geduld)

Bedankt voor je meedeleven!!

Liefs Janneke

Hoi Janneke,

Ik lees nu een paar weken mee met alle verhalen op het forum en nu dacht ik, ik ga toch maareens een reactie geven.

Wat bijzonder dat je gelijk weer zwanger bent geworden na je miskraam.
Maar wat zal je, jezelf onzeker voelen.
Begreep ik het nu goed dat je 2 keer een miskraam hebt gehad?
Ik hoop zo van harte voor jullie dat het dit keer wel goed mag gaan.
Ik wist al dat zwanger worden en wezen niet iets vanzelfsprekends is, maar als je een miskraam heb gehad weet je dat wel heel zeker en ben je er des te meer bewust van wat een groot wonder het is als je weer zwanger mag zijn.

Ik heb zelf vorig jaar september een miskraam gehad en kwam er 5 januari achter dat ik weer zwanger was. Wat waren we blij en tegelijkertijd toch ook wel een beetje angstig, als het dit keer maar wel goed zou gaan.......
Helaas ging het afgelopen wknd weer mis.
Ik ben verdrietig en boos op me lichaam. Waarom laat het me zo in de steek?
Hier krijg ik geen antwoord op.

Jouw bericht over dat je weer zwanger bent vind ik bijzonder.
Ik hoop zo dat je er ondanks alles toch ontzettend van zal en kan genieten en dat jullie over 8 maanden de gelukkige pappa en mamma mogen zijn van een prachtig pareltje.!!!
Hou je ons op de hoogte over hoe het met je gaat?

Groetjes, Nathalie

Wat leuk dat je ook reageert Nathalie!

Jee dat is ook niet niks wat jullie moeten meemaken...

Ik heb inderdaad ook twee keer een miskraam gehad. Mijn allereerste zwangerschap eindigde in een miskraam bij 8 weken. En een volgende zwangerschap is daardoor inderdaad veel minder leuk. De eerste weken dan. Gelukkig is uit mijn tweede zwangerschap een gezonde zoon gekomen!!

6 weken geleden een miskraam gehad bij 6 weken en twee dagen. En heel verdrietig geweest. We hadden er dit keer ook lang op moeten wachten om zwanger te worden (dit was bij de eerste 2 keer geen probleem) En nu dus gelijk weer zwanger??!!

Het is inderdaad een wonder zwanger worden en blijven.

Ik hoop voor jullie dat je ook snel goed nieuws mag hebben.

Ik zal jullie op de hoogte houden. Ben nu nog in een voorzichtige blije stemming en zie daarom erg uit naar de echo!

Liefs Janneke

He Janneke,

Van harte gefeliciteerd! Wat een goed nieuws. Ik kan me voorstellen dat het enorm spannend is de komende tijd.
Ik heb zelf nooit een miskraam gehad maar helaas wel op dit forum terechtgekomen. In januari 2008 zijn wij ons zoontje verloren in de 40ste week van de zwangerschap. Hij was kerngezond maar door een knoop in de navelstreng heeft hij geen zuurstof meer gehad. Inmiddels ben ik weer 29 weken zwanger maar echt blij/gerust ben ik nog niet. Pas als ik die kleine in mijn armen heb ben ik pas gerust.

Nou nogmaals gefeliciteerd meid!

Fleur

Terug
Bovenaan