Veel harde buiken

Ik heb dit ook gehad vanaf een week of 15. Urine meermaals getest, uitstrijkje moeten laten maken, meer rusten. Nergens kwam iets uit of hielp. De verloskundige kon het niet verklaren maar dacht dat het met de bouw van mijn lichaam te maken had (korte romp en lange baby). Uiteindelijk rond de 30 weken moeten stoppen met werken omdat mijn baarmoederhals ervan begon in te korten. Uiteindelijk bevallen bij 39+5 :). Op een gegeven moment voelde ik de harde buiken amper meer omdat ik ze zoveel had. 

[quote quote=10230057]Ik heb dit ook gehad vanaf een week of 15. Urine meermaals getest, uitstrijkje moeten laten maken, meer rusten. Nergens kwam iets uit of hielp. De verloskundige kon het niet verklaren maar dacht dat het met de bouw van mijn lichaam te maken had (korte romp en lange baby). Uiteindelijk rond de 30 weken moeten stoppen met werken omdat mijn baarmoederhals ervan begon in te korten. Uiteindelijk bevallen bij 39+5 :). Op een gegeven moment voelde ik de harde buiken amper meer omdat ik ze zoveel had.[/quote]
Hoi een vraagje over ingekorte baarmoederhals. Bedoelt u dat die dan onder 2,5 cm komt of dat die dan begint te dalen? Ik heb het precies zelfde als u maar dan vanaf week 17. Ook meermaals urine gechekt, om de 2 weken baarmoederhals meten. Die was bij week 23 4,6 cm en bij 29 weken 3,6cm. Dokter vond het acceptabel en noemde dat geen verkorte baarmoederhals. Maar dan denk ik zelf wel dat ie in 6 weken tijd 1 cm korter is geworden. Vandaar mijn vraag aan u hoe u bedoelt met ingekorte baarmoederhals. Alvast bedankt

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook sinds 20 wk progressief harde buiken gehad. Op het laatst bij de minste inspanning al, waardoor ik va 32 wk gestopt ben met werken en zowat bankgebonden was. Meermaals urine laten checken, geen blaasontsteking. Heel klein dochtertje op 37 wk gekregen.
Nu zwanger van de 2e (21 wk) en weer harde buiken. Ik maak me erge zorgen, omdat ik dat niet nogmaals wil. Maar hoe...
Dat van die baarmoedermond lengte hebben ze bij mij niets van gezegd/gedaan. is dat zinvol om te laten doen?
(Zie mijn verloskundige vanavond en zal t ook eens vragen)
Groetjes M

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook sinds 20 wk progressief harde buiken gehad. Op het laatst bij de minste inspanning al, waardoor ik va 32 wk gestopt ben met werken en zowat bankgebonden was. Meermaals urine laten checken, geen blaasontsteking. Heel klein dochtertje op 37 wk gekregen.
Nu zwanger van de 2e (21 wk) en weer harde buiken. Ik maak me erge zorgen, omdat ik dat niet nogmaals wil. Maar hoe...
Dat van die baarmoedermond lengte hebben ze bij mij niets van gezegd/gedaan. is dat zinvol om te laten doen?
Groetjes M

Groetjes M

Terug
Bovenaan