veel hoofdpijn (9 wk zwanger) wie herkent dit

Ook ik had/heb veel last van hoofdpijn.

Gisteren ben ik bij de vk geweest en heb dit ook aangegeven.Daar dacht ze eerst aan een te hoge bloeddruk,maar die is bij mij aan de lage kant.
Het advies was nu ook weer veel drinken zeker 2,5 liter per dag.Ik vond dat ik altijd al veel dronk,maar nu heb ik dit eens bijgehouden en het is "maar 1,5 liter.Dus ik ga het zeker uitproberen.

Van mijn vk mag je ook gewoon paracetamol slikken,maar wel met mate.

Fijne jaarwisseling Jes

hoi, ik heb ook erg vaak hoofdpijn. Heb zowiezo altijd al last van migraine maar nu ook. en volgens de chinese geneeskunde ligt het aan het feit dat je lever veel bloed moet maken voor het kindje. Dus is er een vorm van bloed te kort in je lichaam wat die hoofdpijn geeft. Een biefstuk zou in deze situatie geweldig zijn was het alleen dat je geen rauw vlees kan eten in verband met bacterien. veel zure producten zijn goed in deze situatie, denk aan augurken!! maar een stukje biologisch vlees is ook goed, en inderdaad veel vloeistof drinken.
Ik heb normaal medicijnen voor de migraine die ik nu niet mag gebruiken en de pijn blijft soms wel een dag of 10 doorzeuren. dan maar in bad, douche, een potje janken, rusten, buiten in het bos of strand, etc, een massage, tijgerbalsem. dan maar op zoek naar alternatieven. heel veel sterkte.
buurmeisje

Bij mijn laatste twee zwnagerschappen heeeeel veeeeel last van hoofdpijn gehad. Mijn bleoddruk was al vanaf het begin hoog dus dan trek je al snel de conclusie dat het dara mee te maken heeft.

Mijn huisarts zei alleen dat dat onzin was. Dat je geen hoofdpijn van te hoge bloeddruk krijg.

Rare is wel dat ik bij deze zwangerschap tot anderhalve week geleden (ben nu ruim 25 weken zwanger)   helemaal geen hoofdpijn had, mijn bloeddruk was echt super. En nu heb ik dus sinds anderhalve week wel were hoofdpijn en wat bleek van de week, mijn bloeddruk was weer fors gestegen.

Tja ik zie dan toch weer een relatie.

Paracetamol is onschadelijk en mag je wel slikken tijdens de zwangerschap. Tuurlijk met mate. Zelf neem ik bij hoofdpijn in ieder geval voor het naar bed gaan paracetamol, want anders lig ik echt de hele nacht te draaien met hoofdpijn.

Miep

quote: buurmeisje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-12-2006 00:22:20'));

hoi, ik heb ook erg vaak hoofdpijn. Heb zowiezo altijd al last van migraine maar nu ook. en volgens de chinese geneeskunde ligt het aan het feit dat je lever veel bloed moet maken voor het kindje. Dus is er een vorm van bloed te kort in je lichaam wat die hoofdpijn geeft. Een biefstuk zou in deze situatie geweldig zijn was het alleen dat je geen rauw vlees kan eten in verband met bacterien. veel zure producten zijn goed in deze situatie, denk aan augurken!! maar een stukje biologisch vlees is ook goed, en inderdaad veel vloeistof drinken.
Ik heb normaal medicijnen voor de migraine die ik nu niet mag gebruiken en de pijn blijft soms wel een dag of 10 doorzeuren. dan maar in bad, douche, een potje janken, rusten, buiten in het bos of strand, etc, een massage, tijgerbalsem. dan maar op zoek naar alternatieven. heel veel sterkte.
buurmeisje

Je kan je biefstuk ook helemaal doorbakken hoor. Ok is misschien iets minder lekker, maar dan heeft het wel nog effect. Wij eten af en toe biefstuk en de mijne bak ik dan gewoon helemaal door.

Miep

Hoi,
Ook ik heb deze zwangerschap veel hoofdpijn, maar nu blijkt dat mijn rechteroog 1 1/4 achteruit is gegaan. Dus ik gooi het erop dat het bij mij hier aan ligt. Krijg met anderhalve week mijn nieuwe contactlenzen dus hoop dat het dan over is.
Ik durf geen pcm te gebruiken.

groeten,
Stanneke

Terug
Bovenaan