veel of weinig tijd tussen eerst en tweede kindje/ bewust een kindje

Hey dames,

Wat is jullie overweging (geweest) om evt veel of juist weinig tijd tussen je eerste en twee kindje te hebben? Voor zover moeder natuur deze ' planning' natuurlijk toelaat...

De al ervaren mama's: hoe ervaren jullie leeftijdsverschil tussen jullie kids?

Ben heel benieuwd!

Mijn man wil heel graag een tweede! Ik weet het nog niet... Meer dames die hier bewust maar een kindje willen?

Liefs J

Hoii

Merle is ons eerste kindje maar als het aan ons ligt komt er snel een 2e. Maar toch wil ik eerst nog even alleen van Merle genieten. Ik vond het zwanger zijn geweldig en ben er heel makkelijk doorheen 'gefietst'. Zou het dus zo weer overdoen.
Denk dat ik ongeveer 2 jaar leeftijdsverschil wel heel mooi vind.
We zien het wel, we laten het maar rustig op ons afkomen.
Zou je man nu al voor een 2e kindje willen gaan?

xxx

Hoi hoi,

Wij riepen altijd, als de eerste 1 word, gaan we voor een tweede. Toen werd de eerste 1, en kreeg ik het spaans benauwd bij de gedachte aan een 2e. Uiteindelijk zijn wij weer met de pil gestopt doen de eerste 2 werd. Er zit precies 3 jaar tussen mijn eerste en mijn 2e. Ik vond het veel leeftijdsverschil, totdat Veda geboren werd. Nu ben ik echt heel blij. Raff begrijpt alles heel goed, kan even een luiertje of speentje voor me pakken, en ook loopt hij gewoon mee, naast de kinderwagen. Ik heb heel blij met 3 jaar leeftijdsverschil!

Liefs

Hey meiden,

heel toevallig hebben we het er afgelopen weekend ook over gehad! Willen wel graag een tweede kindje. Niet direct maar ook niet te veel leeftijdsverschil. Ik vind het toch leuk dat als het lukt de kids niet veel schelen. Denk dan wij het weer gaan proberen als Vince zo 1,5 jaar oud is.. We zullen zien! het kan altijd nog eerder of later worden!

Kus

Tja... is natuurlijk afhankelijk van hoe makkelijk je kindje is. Hier was de eerste supermakkelijk en wilde ik met een jaar al wel een tweede. Mijn man heeft het nog weten te rekken tot ze anderhalf was. Ik was bijna gelijk weer zwanger. Lo"is was 2 jaar en 4 maanden toen Sven geboren werd.
Sven is een heel ander kind en een stuk bewerkelijker, intensiever en heeft lang 's nachts gehuild. Nu het hier eindelijk wat rustiger gaat worden na bijna een jaar, gaan we eerst eens bijkomen en verlangen we helemaal nog niet naar een derde.

Dus volg je gevoel, luister niet naar de mensen om je heen. Wat is snel en wat is langzaam? je moet er weer klaar voor zijn!

Bij ons zit er 3.5 jaar tussen de eerste en de tweede. En vindt dat nu ideaal omdat ze dan toch al best veel zelf kunnen en een baby erbij is best druk en dan is het fijn dat ze al wat zelf kunnen doen.

Ook vondt ik de tweede zwangerschap veel zwaarder. Je hebt immers al een kleintje rondt lopen die je aandacht vraagt. En daardoor kun je toch minder rust nemen. En vondt het heel fijn dat onze zoon al lekker zelf kon lopen. Schilt toch een hoop tillen wat dan eigenlijk op den duur niet meer gaat.

Maar iedereen moet zelf weten hoeveel tijd ze er tussen laten. En moeder natuur heeft daar ook wat over te zeggen kun je het zelf wel heel graag willen maar of het lukt is natuurlijk een tweede. Wij waren ook ruim een jaar en een miskraam verder eer het wel goed ging.

Hier drie kids...
Naomi was bijna drie toen Quinten werd geboren.
Ik vond dat echt een geweldig verschil omdat ze dan met hun 3 jaar al best veel zelf kunnen en begrijpen.
Naomi speelde alles na met haar babyborn en was mijn 'grote'hulp.
Ik heb twee zware zwangerschappen gehad...lag de laatste maanden plat, wat achteraf door mijn hart kwam...maar dat weet ik pas 2,5 jaar...
Dus na Quinten durfde ik geen zwangerschap meer aan!!
Maar aan mijn hart geholpen en gezond verklaard en onze grote wens werd werkelijkheid: Bodhi!!
Naomi is 10 en Quinten 7 en ik vind het echt waanzinnig leuk dit verschil in leeftijd. Was er maar ergens een knop die de tijd stil kon zetten...
Naomi is met 10 echt een grote hulp en geniet heel bewust van haar broertje(s). Maar nog niet aan t puberen dus heel gezellig en lief!!
Quinten is met zijn 7 heel erg wijs en heel zacht en zorgzaam voor zijn broertje, terwijl het ook wel een stoer binkie is, dus een leuke combi!
En voor Bodhi is het fantastisch, 4 'grote'mensen om hem heen die hem knuffelen en vooral veel laten lachen!!

Voor alles is wat te zeggen...
En soms heb je het niet voor het zeggen...

XXXXX

Terug
Bovenaan