veel of weinig tijd tussen eerst en tweede kindje/ bewust een kindje

Hallo dames,

Ik heb tussen de eerste 3 bijna 2jr leeftijdsverschil... En tussen nr 3 en 4 tweeenhalf jaar... Ik merk aan de kids dat ze al goed zelfstandig zijn... Voor ieder hun leeftijd iig... Zowel die van zes als die van 2 doen me helpen met luiertje, doekjes, slabbetje, flesje geven enz... Soms zeg ik bewust mama doet et zelf, omdat er anders ruzie onderling komt... Waarom mag zij wel en ik niet, of ik wil da ook doen... De 3oudste kids lopen zelfstandig van boven naar beneden... En ik heb een duowagen zodat levy van 2ook in de buggy kan zitten als ik een eindje moet lopen... Alleen fietsen met al mijn kids dat kan niet, omdat romy van 4nog met zijwieltjes fietst... Of ik moet de fietsaanhanger meenemen, dan kan ik met alle 4 fietsen als jesly kan zitten... Ik heb het gezellig druk... Tis maar net wat je zelf wilt... En de stap van 1 naar 2kids is ff pittig omdat je je aandacht moet verdelen over 2kids... Maar alles wat daarna komt is net zo druk als 2kids;) is mijn ervaring... Kus

Hey Jacqueline,

Heb zelf even getwijfeld (destijds nog een topic over geopend) of ik wel een 2e wilde na die rolercoaster van emoties, de geestelijke en lichamelijk aanslag die je krijgt voor, tijdens en na de zwangerschap.
Maar ik moet zeggen dat dat het dubbel en dwars waard was en ik steeds meer over een 2e na ga denken.
Ik praat er nu weleens over met mijn vriend (hij wil heel graag een 2e en niet te lang wachten, precies een jaar het liefst) maar ik wil eerst goed genieten van Lars en als ik de behoefte krijg dan zullen we het wel weer gaan proberen, maar ik mag sowieso binnen de geboorte van Lars en een jaar niet zwanger worden i.v.m. keizersnede.
Ik snap mijn vriend ook wel want die wordt dit jaar 39 en die wil ook een niet te oude papa worden, maar hij heeft alle begrip voor mij.
Dus voor nu is het genieten van Lars, voorbereiden op de bruiloft, trouwen en daarna zien we wel weer verder :)
Hoop in ieder geval voor de dames die een volgend kindje zouden willen dat het gaat lukken en wie weet dat we elkaar hier dan misschien weer terug zien op het zwanger forum ;-)

Liefs Kim

Mijn zoontje en zijn brusje schelen straks 14 maanden. 2 weken geleden was de oudste jarig en over 7 weken ben ik uitgerekend. Bewuste keuze? Jazeker, maar wij zijn afhankelijk van de medische malle molen. Mijn zoontje was 10 weken toen ik bij gyn vroeg wanneer we weer mochten beginnen. In tegenstelling tot de lange tijd voor de oudste, was het nu met 1 rondje hormonen raak. Wij hielden er rekening mee dat het wel weer een jaar kon duren. (oudste heeft bijna 2 jaar geduurd) Het was wel onze wens om ze heel kort op elkaar te hebben, maar dat heb je niet altijd in de hand. Volg vooral je hart. Jij moet tenslotte weer zwanger zijn en het kindje ter wereld brengen. En er zitten ook nog steeds minder leuke kanten aan zwanger zijn. (die was ik weer een beetje vergeten om eerlijk te zijn en ik had een makkelijke zwangerschap) En met 1 die rondstruint kun je minder makkelijk even rusten.

Ik wil je nog wel even voorbereiden op de dubbele reacties die je kunt krijgen. De een vindt het fantastisch voor je, maar de ander begint van ow dat is snel en weet je wel hoe druk dat is? Het viel mij toen nogal rauw op mijn dak, zeker omdat wij al 3 miskramen hadden gehad en wat langer op een kindje hadden moeten wachten.

Mijn man en ik willen ook graag een tweede, het liefst als Levy 2,5 is ong. Helaas hebben we de woonruimte nu nog niet.. Zodra die er is (en ik weet dat dat nog wel even kan duren, hier in de randstad is het zooo lastig om een huisje te vinden) komt de 2e er ook. :) Sowieso mis ik elke dag nog dat leuke getrappel, en vind mijn man me het allermooist met een hele dikke buik. We willen er bewust niet heel veel verschil tussen laten, ik wil niet net uit de luiers en het thuis zijn van de kleine zijn om weer overnieuw te beginnen, en ik wil graag nadat ik de kids heb en ze naar school zijn aan een carriere beginnen, om me daar dan gewoon op te kunnen storten en niet halverwege weer parttime moeten gaan werken omdat ik weer zwanger ben :).

Vind dit een heel moeilijk onderwerp. Het gaat nu erg goed. Moet zeker 6 maanden wachten na de keizersnee. Maar ben ondertussen ook 38 en voor mijn gevoel kan ik niet meer te lang wachten met een beslissing nemen (mijn man is 40).

Met Sara had ik een hele goede zwangerschap, maar hoe ouder je wordt hoe slechter dat kan gaan.

Daarnaast hebben we lang moeten wachten op mijn eerste zwangerschap (zowat 2 jaar), als dat nu weer het geval is ben ik 40 als het kleintje geboren wordt.

Veel twijfels dus....en ben nu ook al heel gelukkig met dit kleintje.

soms denk ik er wel aan een 2e of niet !! heb zelf echt niet genoten van het zwangerzijn !!! was zo super trots en blij om mama te worden maar dat zwanger zijn pfff omdat ik een keizersnee heb gehad moeten we minimaal een jaar wachten !! wil nu zeker lekker genieten van me eerste ... en over een jaar zien we wel !!! een kennis van mij heeft een zoontje die 6 uur ouder is als ons marina... en is nu al weer 8 weken zwanger !!!!! haar 1e was dus 8 weken toen ze weer zwanger werd !!

Ik heb een super zwangerschap gehad en ik mis het nog steeds. De eerste periode na de geboorte vond ik wel heel zwaar en met een kleintje er bij is het wrs nog zwaarder, al ben je wel meer voorbereidt, denk ik.

Ik zou het leuk vinden als Sepp een jaar of 3 is, dat er dan een 2de bij zou komen. Mijn vriend wil zich daar nog helemaal niet mee bezig houden, hihi. Die vind het nu al heftig genoeg en dan praten over een 2de, nee, dat is nog geen gespreksonderwerp ;)

xxx

Hoi,

Onze zoon werd bijna 5 toen Amaya werd geboren.
Hij is al heel zelfstandig en kan zich ook alleen vermaken als ik ff bezig ben met z'n zusje. Daarbij speelt hij ook al buiten en zit op school.
Ik ben erg blij dat we hebben gewacht eigenlijk wilden we graag 4 jaar ertussen, maar het is bijna 5 geworden. Ik vind het zo knap van mensen als er maar heel weinig leeftijdsverschil is. Lijkt me zo zwaar 2 hele kleintjes. Denk dat er voordelen en nadelen zitten aan veel (en weinig) leeftijdsverschil!
Valt over beide wat te zeggen.
Maar uiteindelijk moet je doen waar je je goed bij voelt en wat hij je past.

Grtjs

Terug
Bovenaan