Veel opmerkingen over mijn buik

<p>Ik zit me deze zwangerschap zo te ergeren aan de onophoudelijke stroom opmerkingen over de grootte van mijn buik. Volgens mij is het niet eens extreem. Maar op mijn werk (ik werk in een ziekenhuis en kom op veel afdelingen), blijven mensen steeds maar zeggen:</p>goh je ziet het wel goed nu he?Je jasje past nog maar net dicht? Mag je al bijna met verlof? Heb je het zwaar? Je buik groeit lekker hoor<p> Het is allemaal goed bedoeld, maar elk half uur iemand die iets moet zeggen? </p><p>Ik word er gewoon moe van.... </p><p>Oke klaagmodus uit....? </p>

Weet je zeker dat het er niet twee zijn? Nou mag hopen van wel, na een stuk of 5 echo's. 
Oh ja je wordt echt al rond. Maar niet dat je dik bent hoor, je benen zijn wel dun. 
Hoelang moet je nog? Nog meer dan de helft..... Stilte
Oh je bent echt zwanger, al een tijd zo te zien. Heb ik wat gemist ofzo? Neehoor, zover ben ik nog niet
Nou dat is een pittige buik want je bent nu...? Hahaha, dat was toen bij mijn dochter nog nauwelijks zichtbaar hoor. 

Jep... Irritant! Maar ik heb besloten trots op mn grote buik te zijn en het zoveel mogelijk als compliment te zien. 

"zo, tering jij hebt een grote buik!" mijn eigen vader toen ik ruim 30 weken zwanger was... "of nouja, zo groot valt misschien wel mee, maar ik denk dat de meeste mensen het wat meer zullen verbergen als ze al zo zwanger zijn" 
Ik voel de woede zo weer opborrelen haha! Ik had inderdaad een strakke rok met een shirt aan.. maarja, ik was dan ook MEGA trots op die buik. 
Anyways, ik heb vrij weinig commentaar gehad want midden in de  lockdown werd ik pas groot. Dus wat dat betreft geluk gehad. Ik zou denk ik om het voor jezelf makkelijker te maken 1 positieve zin bedenken die je vanaf nu naar iedereen zijn hoofd slingerd die ook maar naar je buik kijkt ;) 

Herkenbaar!
Zo jouw buik is groot voor de zwangerschapsduur
Zo jij bent dik geworden en wat een dikke kont heb je
Hé dikzak “ha ha”

Mijn dochter is langer zwanger en verwacht een tweeling en heeft een minder dikke buik.

Herkenbaar, maar dan juist het tegenovergestelde.
Ik ben nu 26 weken en mijn buik is wat aan de kleinere kant. Sinds wij de zwangerschap bekend hebben gemaakt krijg ik 'continu' de opmerking waar de baby verstopt zit, dat mijn buik wel erg klein is voor het aantal weken/maanden, dat ik onvoldoende voeding binnen zou krijgen etc etc..

Ik voel zooo met je mee want die opmerkingen zijn op een gegeven moment niet meer 'leuk', ze zijn dan enkel irritant.

Elke vrouw is anders, elk lichaam is anders en ik vind het bijna idioot dat we dit steeds maar moeten herhalen voor iedereen die denkt dat hij/zij zomaar alles mag zeggen over een zwangere vrouw en haar lichaam.

De een heeft een lekker grote buik en de ander heeft een lekker kleine buik, so what!
We zijn er allemaal supertrots op dat we een baby mogen dragen in ons lichaam! En die mensen die overal een opmerking over willen maken, knik maar gewoon ja en verder niet op ingaan. Ik heb de laatste tijd gemerkt dat ze dan vanzelf stil worden :)

Jemig, ik kan me echt verbazen over de reacties die mensen schijnbaar geven, gewoon onbeschoft, zou niet eens in me opkomen om zoiets te zeggen!
Zelf (nog) geen ervaring mee, maar zou er helemaal schijtziek van worden en vind best dat je er wat van mag zeggen als het mensen zijn die je vaker tegenkomt/ziet/spreekt.
Ik vond het wel bizar dat iedereen ineens aan je buik wil zitten. Vrienden van vrienden die ik verder niet ken die dan ineens twee handen op je buik planten. Weet nog steeds niet of ik dit vervelend vind of gewoon raar, begrijpen doe ik het in ieder geval niet.

Terug
Bovenaan