Veel opmerkingen over mijn buik

Volgens mij bedoelen de meesten (niet iedereen he) die deze opmerkingen maken het juist positief. (Al komt dat zo niet bij jou als zwangere over, hoor.Dat begrijp ik wel.) Ik heb, voordat ik voor het eerst zwanger was, ook vast weleens gezegd tegen een zwangere dame iets gezegd over haar dikke buik en bedoelde dat als compliment.
Zelf ben ik nu bijna 29 weken zwanger en je ziet nog niks. (Man en ik zien het zelf wel...iets.) Ik ben veel te zwaar (obesitas) en de buik zit daarom verborgen, zeg maar. Dat is ook echt niet leuk. Het lijkt mij zo leuk om mijn buik te showen, maar als ik dat zou doen ziet dat er wat vreemd uit, haha. (Een veel te dikke vrouw die met haar buik naar voren loopt zeg maar.) Jammer dat het niet zo is (wellicht komt het nog wel dat de babybuik zichtbaar wordt), maar ik geniet net zo goed van mijn zwangerschap. 
Trek je er niet teveel van aan, hoe lastig ook. En geniet van je zwangerschap. 

Wij waren laats voor een afspraak bij de notaris en toen we over de zwangerschap (16 weken) deelden, zei de bode: nou dat zie je nog niet. Lijkt nu eerder een bierbuikje waarbij je net gaat overwegen of je tegen iemand gaat zeggen dat ze een beetje moet afvallen.

M’n vriend en ik keken elkaar vol verbazing aan. Woest was ik daarna.. ben zo trots op m’n prachtige babybuik.

Hmm.. ik heb denk ik een niet populaire mening in deze kwestie. Maar ik snap de irritaties niet zo? Of tenminste.. ik snap wel dat het niet leuk is als je hoog zwanger bent en je ziet het bijna niet. Dat lijkt me oprecht heel jammer. Maar als je wel een flinke buik hebt dan is dat toch iets om trots op te zijn? En dan mogen anderen toch ook best zeggen dat je dik bent? Dat is toch gewoon een feit en alleen maar super leuk?
In ieder geval heb ik vast weleens zo’n opmerking gemaakt en bedoelde ik het alleen maar goed.

[quote quote=10515050]Hmm.. ik heb denk ik een niet populaire mening in deze kwestie. Maar ik snap de irritaties niet zo? Of tenminste.. ik snap wel dat het niet leuk is als je hoog zwanger bent en je ziet het bijna niet. Dat lijkt me oprecht heel jammer. Maar als je wel een flinke buik hebt dan is dat toch iets om trots op te zijn? En dan mogen anderen toch ook best zeggen dat je dik bent? Dat is toch gewoon een feit en alleen maar super leuk?In ieder geval heb ik vast weleens zo’n opmerking gemaakt en bedoelde ik het alleen maar goed.[/quote]
Ik snap je opmerking en gedachtengang. Het gaat er natuurlijk wel om wat en hoe mensen het zeggen.
"Wat een mooie dikke buik heb je" prima
"Het wordt wel tijd voor een groter jasje he?" Vind ik gewoon niet echt een passende opmerking, als je daar mee bedoeld: wat mooi dat je buik groeit: waarom zeg je dat dan niet gewoon? 

[quote quote=10515050]Hmm.. ik heb denk ik een niet populaire mening in deze kwestie. Maar ik snap de irritaties niet zo? Of tenminste.. ik snap wel dat het niet leuk is als je hoog zwanger bent en je ziet het bijna niet. Dat lijkt me oprecht heel jammer. Maar als je wel een flinke buik hebt dan is dat toch iets om trots op te zijn? En dan mogen anderen toch ook best zeggen dat je dik bent? Dat is toch gewoon een feit en alleen maar super leuk?In ieder geval heb ik vast weleens zo’n opmerking gemaakt en bedoelde ik het alleen maar goed.[/quote]
Als ze het zeggen in de zin van: wat leuk die grote buik! Dan heb ik er ook minder moeite mee. 

Waar ik wel moeite mee heb is bijvoorbeeld mijn schoonmoeder die me vertelt wat ik wel en niet mag eten omdat ik anders nog dikker wordt. Dat is niet positief bedoeld, dat is kritiek. 

Daarnaast maakt het me zeker wel onzeker als de een na de ander vraagt hoe lang ik nog moet, en lacht om hoe vroeg mijn buik al heel groot is. En je ziet dan om je heen mensen die net zo ver zijn en die nog nauwelijks zichtbaar een buikje hebben. Verloskundige die je op diabetestest stuurt etc. 
Dan ga ik me ook afvragen of ik te dik ben. Maar de verloskundige blijft zeggen dat mijn aangekomen gewicht precies gemiddeld is, en ik ben ook niet dik aan armen of benen of gezicht. Ik ben gewoon goed in grote buiken. Soms is het lastig dat te blijven geloven. Zeker in weken dat er hoppa weer 1,5 kilo in een keer bij zit. Maar een week later staat het dan weer stil. Zo schommelen de emoties over alle opmerkingen. 

Terug
Bovenaan