Veel ruzie thuis...

A

Anoniem

Guest
Hello mama's

Is wel iets heel anders maar misschien dat iemand mij toch advies kan geven ben nu bijna 9 weken zwanger en heb veel ruzie met mijn partner waarover ik rookte vroeger 1x per dag wel eens een blow maar sinds ik zwanger ben natuurlijk niet meer met alles gestopt er komt zoveel op je af ..heel mijn leven is gewoon veranderd en hij maar leuke dingen doen en we zijn allebei nog wel jong 21 maar ik heb het gevoel dat hij er niet klaar voor is ..!
Hij vind zijn vrienden belangrijker dan mij ..als ik hem bel neemt hij niet op omdat ie dan zo dronken en stoned is ..heb zo vaak met hem gesproken ik bedoel van hij word vader en moet nu wel verantwoordelijkheids gevoel hebben ..

Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen ...Wil ook graag alleen zijn voor even maar als ik dat zegt doet hij meteen raar tegen mij ..ik kan wel janken dat doe ik ook bijna heeel de dag ...voel me zo verdrietig en door me hormonen nog erger ..heb echt veel verdriet en heb het gevoel dat ik er alleen voor sta ..

Wie kan mij misschien advies geven?

Groetjes verdrietige mama

hoi

wat vervelend zeg allemaal,misschien kan je er met familie of vriendinnen over praten ,wie weet helpt dat wel.en anders moet je er eens goed over nadenken wat je wil of je wel bij zon vader wilt blijven of dat het beter is om te kappen.praat er in ieders geval met iemand over.heel veel sterkte ermee gr wendy

Hai wendy ..

Ja ik weet dat ik erover moet praten met mijn moeder doe ik dat vooral maar die wilt zich er zo min mogelijk mee bemoeien en dat is logisch zijn zussen spelen ook een beetje op hem in wat hij wel en niet moet doen ..
Vooral om de achternaam hij wilt dat het zijn achternaam krijg maar als hij zich zo gedraagt kan ik dat en wil ik dat niet eens doen!!!
Zijn moeder wil ik er niet bij betrekken omdat het dan misschien gaat escaleren dus ik heb het gevoel dat ik er een beetje alleen voor sta ..

ik wil zometeen met hem praten en hem zeggen wat ik voel en denk voor de 100000000000ste keer ..en dan hopen dat ik misschien tot hem doorbreng en dat hij voor een tijdje bij zijn vader wil wonen want ik ben dit gewoon zat en is niet goed voor mijn zwangerschap ..tog?

hoi

nee het is idd niet goed voor je zwangerschap .stress is heel slecht.het is heel belangrijk om je rustig te houden,misschien dat je zelf even als het  , niet goed gaat na het gesprek   bij iemand even lekker kan logeren en even goed uitrusten.vind het zo moeilijk om hier iets over te zeggen omdat ik het zelf niet meegemaakt heb.maar ik weet wel dat jullie er allebei achter moeten staan,denk aan het kindje,neem je vriend een keer me evoor de echo en als die het hartje hoort kloppen misschien dat ie wel bij draait.dat is zo iets moois.sorry meer tips heb ik helaas niet hoop dat het allemaal goed komt.gr wendy

Hoi Zoraida,

wat een vervelende situatie zeg. Ik kan me heel goed voostellen dat je erg emotioneel bent. Het lijkt mij dat je naar je intuitie moet luisteren en een tijdje rust moet nemen. Ook al betekent het dat jullie dan een tijdje niet bij elkaar kunnen wonen. Probeer niet teveel achter je vriend aan te lopen. Laat hem maar eens bewijzen dat hij jou en jullie kindje echt wil en de moeite waard vind om voor te vechten. Misschien wel hard, maar zo weet je wel waar je aan toe bent. Als hij nu nog niet zijn verantwoordelijkheden neemt hoe moet dat dan als jullie kindje er is? Ik wil je in elk geval heel veel sterkte wensen.

Groetjes van Marloes

Hoi,

Wat een nare situatie. Het lijkt wel of ie zijn puberteit nog niet overgroeid is. Ik bedoel een joint roken is leuk en dat doet iedereen wel een keer maarree als je jezelf volwassen genoeg acht om aan kinderen beginnen dan moet je jezelf daar ook naar gedragen. Als hij nu al zo tegen jou doet denk ik eerlijk gezegd dat je ook in de toekomst weinig aan hem gaat hebben. Je zwangerschap is heel pril en gevoellig dus die stress is inderdaad slecht. Ik raar je aan om zelf een paar spulletjes in te pakken en hier of daar te gaan logeren om even tot rust te komen. Wellicht bedenkt hij dan dat je het echt meent. Het is echt tijd dat ie ophoudt om de grote kleuter uit te hangen....

Sterkte!
gr.Ing

Hoi Zoraida,

Het is inderdaad erg vervelend als je vriend zich zo gedraagd.

Echter, begrijp ook vanuit zijn kant dat het voor hem een erg moeilijke situatie is. Jij bent zwanger en voelt je anders. Hij ziet jou maar ervaart de zwangerschap niet. Daarnaast sta jij stijf van de hormonen en is je lontje een stuk korter dan normaal. Voor hem is het denk ik ook erg moeilijk in te schatten hoe hij met jou om moet gaan. Toen ik net zwanger was, kon mijn man echt niets goed doen voor mij. De ene keer wilde ik dat hij mij knuffelde en was ik boos als hij dat niet deed, de andere keer deed hij het wel en wilde ik dat hij me met rust liet.

Ik weet  natuurlijk niet of jullie bewust voor dit kindje hebben gekozen of dat het jullie is overkomen. Maar geef je vriend ook de ruimte om eraan te wennen. Verlang niet van hem dat hij van de ene op de andere dag veranderd. Zodra jullie echo's hebben gehad en hij die kleine ook kan voelen, gaat het voor hem ook meer leven. Als hij dan nog niet bijdraait is het tijd om paal en perk te stellen.
Mijn man praat nu elke avond tegen mijn buik en ook hij krijgt al nesteldrang! Maar bij hem heeft dat ook wel eventjes geduurd. Jullie hebben allebei de tijd nodig om aan de situatie te wennen en die aan te passen. Bij jou gaat dat blijkbaar wat sneller maar ga je vriend niet in een hoekje duwen. Dan zal hij waarschijnlijk alleen maar harder wegrennen.

Heel veel succes en sterkte!

Groetjes,
Maike

Goedemiddag dames

Bedankt voor jullie adviezen en steun...waardeer dit echt ..Ik begrijp ook wel dat ik hem niet kan dwingen maar hij snapt ook niet wat ik allemaal heb opgegeven en dat doet mij het meest pijn ..
Gister hebben wij een hele grote ruzie gehad en ik weet nu ook hoe hij over bepaalde dingen denkt..Voor mij is het duidelijk dat ik nu aan mezelf moet denken en inderdaad niet als een hondje achter hem moet aanlopen..
Hij doet geen moeite voor ons dus waarom zou ik dat voor hem moeten doen..?Ik heb wel vaker gesproken met zijn zussen en met zijn moeder en die denken dan natuurlijk dat ik hem probeer zwart te maken terwijl ik juist vraag om hem te helpen laat hem asjeblieft volwassen worden..
Zij vinden ook dat ik de baby zijn achternaam moet geven en ik vind van niet en natuurlijk beslissen we hier samen over waren we het er over eens me vriend en ik en ging zijn zus denk ik om hem inspelen wat volgende dag maakt hij er weer ruzie om ..

Ik heb nu zoiets van ik ga lekker aan mezelf denken heb mijn spullen ingepakt en ga lekker voor even hierlogeren heb nog een klein broertje en zusje en een grote broer en het is hier hartstikke gezellig zit meteen een stuk prettiger in me vel...

Hoop dat dit goed komt en ik zal ook geen dingen meer eisen hoop dat ie zelf iets beter zal nadenken over het leven..Ik weet dat het voor hem ook veel is maar dat geldt ook voor mij en wij vrouwen dragen het ook nog want als zij een kind zouden dragen zou ik niet weten hoe zij zich zouden gedragen hihihihih  

Komt wel goed met ons allemaal ..mannen zijn denk ik gewoon heeel onbegrijpelijk!

Terug
Bovenaan