Veel slijm in de keel

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier, en dit is zo een leuk site om te kijken en lezen. Ik ben 13 weken zwanger van mijn 2e kindje en wij hebben al een zoon van 4. Bij mijn eerste zwangerschap had ik bijna geen zwanger kwaaltjes maar nu voel ik me toch heel anders. Misselijkheid is nu een beetje over maar ik heb zo last van slijm in me keel en gaat echt niet weg. Ik ben niet verkouden en ik moet echt de hele dag mijn speeksel uitspugen omdat het zo dik en slijmerig is, als ik wel inslikt dan komt het weer naar boven en dan moet kokhalzen en soms overgeven! Ik weet het echt niet hoelang gaat duren en wat ik beter moet gebruiken en eten, ik drink wel water maar helpt ook niet echt.
Heeft iemand een advies voor mij? Dan hoor ik het heel graag. Groetjes aan iedereen en succes met zwAngerschap
 
Nou ik kon niet meer volhouden dus ik heb een afspraak gemaakt bij mijn huisarts, ik hoop dat hij een oplossing kan vinden. Volgens mij komt dit niet veel voor bij zwanger vrouwen, maar bijvoorbeeld mijn schoonzus had het wel last gehad gedurende zwangerschap en dat wil ik echt niet:-(
Ik laat het nog weten als ik bij de huisarts geweest ben, wie weet krijgt iemand er last van veel slijm, je weet maar nooit met die kwaaltjes.......
Groetjes
 
ik ben al bijna gehele zwangerschap verkouden en last van mijn keel. Als er maar iets slijm mijn keel en maag in gaat in de ochtend word ik er stront beroerd van! Ben nu 16+5 en het begint al wel wat minder te worden maar nog steeds bijna dagelijks last van
 
hoi! ik heb hier last van als ik dingen eet waar ik minder goed tegen kan zoals melkproducten. dan vormt zich meteen een dikke laag slijm in mijn keel die ik heel de tijd omhoog wil kuchen zeg maar. voor mij is het in elk geval een teken van iets binnen krijgen wat ik beter niet kan eten/drinken.
 
hoi hoi,
Ik ben net bij de huisarts geweest, ik had eigenlijk weinig hoop! ik dacht hij gaat zeggen van dat hoort bij de zwangerschap en deal with it ofzo hehehehe
maar ik heb een middel gekregen en het heet ANTAGEL, dat is eigenlijk voor maagzuur maar ook andere klachten van de maag. De slijm die bij je keel blijft hangen komt eigenlijk uit je maag zegt hij. En ik heb ook last van vieze rare smaak in me mond en dit gaat ook helpen. Die kan je gewoon bij de apotheek kopen, dus je hoeft naar de huisarts. Ik ben benieuwd of die echt gaat helpen en ik hoop het wel.
Succes iedereen en ik hoop dat ik sommige mensen kunnen helpen met dit informatie......
 
Ik heb bij mijn vorige zwangerschap en huidige, speekselvloed en inderdaad dat sputum/maagslijm. Het is zo vies en naar, de hele dag totdat ik eindelijk in slaap val heb ik behoorlijk last van! Doorslikken gaat niet, vieze bittere smaak en gelijk kokhalzen en vaak genoeg ervan braken. Van al dat hoesten is me keel overgevoelig van geworden en me tongspier ook soort van verstijvend gevoel.
Ik heb van alles geprobeerd maar geen werking totdat ik de post' hierover las mbt antagel. Het was nergens te verkrijgen. Uiteindelijk bij de apotheek een aanvraag gedaan, meer dan een maand gewacht totdat het wellicht binnen zou komen. Eindelijk, vandaag 1e dag.. Ben zeer benieuwd! Zou graag een einde hierin willen zien, werd er gewoon depri en huilerig van
 
Terug
Bovenaan