<p>Hallo,</p><p>Ik vraag me toch af of er niet iets aan de hand is.</p><p>Ik heb een zoontje van nog net geen 8 maanden (25-08).</p><p>Hij heeft altijd al wel een beetje gespugt en zijn dan ook al vroeg begonnen met JBPM. En dan viel het echt wel mee af en toe een mondje terug maar meer ook niet.</p><p>We zijn met 4m gestart met oefenhapjes en inmiddels eet hij al aardig wat vast voedsel ook brood. Maar toen hij 6m ongeveer was is hij steeds meer gaan spugen echt veel en veel meer!</p><p>CB maakt zich geen zorgen zegt dat het ook met speekselklieren ontwikkeling te maken heeft en ook omdat hij steeds bewegelijker wordt.</p><p>Op advies wel terug gegaan van 4 naar 3 flesvoeding maar ik zie het spugen niet minder worden en vraag me toch af of er niet wat anders speelt.</p><p>Hij is verder vrolijk, alert en huilt of krijst niet bij het spugen. Hij lijkt er zelf dus niet veel last van te hebben maar het zit me toch niet lekker.</p><p>Zo durf ik hem bijvoorbeeld ook niet te veel vaste voeding te geven naast zijn melk en ook geen tussendoortjes zoals een lange vinger of maisknabbel. Hij spuugt zo veel terwijl hij het dan wel bij ons uit de mond kijkt en probeert af te pakken. Zo zielig.</p><p>Hij krijgt smorgens papfles rond 8 uur van 210ml. En ook deze spuugt hij deels uit voordat hij zijn slaapje doet. Vaak na zijn slaapje spuugt hij nog tot zelfs aan de volgende voeding en of tussendoortje (fruit-brood) zo tussen 11.30 en 12.00 uur. Eigenlijk gaat het de hele dag zo door en toch zegt CB me dat dit normaal is?? </p>