quote: suuz82 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-03-2007 10:44:23&apos

);
hoi,
mijn borsten voelen leeg aan na voeding (zijn ook leeg, wezen afkolven erna om te kijken), een borst dan. hij neemt soms maar een toetje (die gaat er altijd weer uit) al slaapt hij dan wel langer. ik voed op 2 manieren buik en rugby. boeren doe ik zeker en lukt ook wel. ja en dat toeschiet is behoorlijk heftig, het spuit uit mijn borsten, zodat hij zich idd verslikt in het begin. ook is hij een snele drinker.en hij weet ook niet van ophouden, drink gewoon door.
verder laat ik hem idd op zijn zij slapen, zo verstik hij niet. Bedje is echt door nat, idd is dat een heleboel was. 2 hydr luiers per nacht. hij begon onder in de curve nu in een maand boven het gemiddelde. 3100 bij geboorte en nu is hij 4100 hij was wel veel afgevallen net op de 10%.
ik hoop dat je dit voldoende extra informatie is, hoop hierdoor mijn vragen kunnen worden beantwoordt
grt suuz mv joshua 8-2-07
Hai Suuz,
Wat je nu als eerste kan proberen, is het verslikken voorkomen aan het begin van de voeding. Ik weet niet of je je TSR voelt? Zo ja, gelijk joshua loskoppelen dmv je pink in zijn mondhoekje om vacuüm te verbreken. Zo nee, loskoppelen zodra hij driftig/heftig gaat slikken. Laat hem ondertussen een boertje doen. Dan laat je de melk die spontaan uit je borst spuit weglopen in een doekje, je legt pas weer aan als het er niet meer spontaan uitkomt, of alleen nog druppelt.
Zo verslikt hij zich niet meer zo heftig en slikt dus ook minder lucht mee naar binnen. Al die lucht kan er namelijk voor zorgen dat hij zo gaat spugen. De melk die na de tsr komt, stroomt wat langzamer en is wat vetter. Hierdoor zal hij hoogstwaarschijnlijk ook rustiger drinken en wat minder spugen.
Joshua is mooi gegroeid!!! Wees niet bang dat hij tekort krijgt als je de tsr laat weglopen, het lijkt heel veel, maar dat is uiterlijke schijn... Er zit daarna echt nog meer dan voldoende in je borst!
Yvonne zal waarschijnlijk nog wel een aantal links voor je hebben met meer informatie, dus ik hou het voorlopig even hierbij. Geef dit even wat tijd, Joshua leert vrij snel beter om te gaan met die grote stroom melk.
Je kan eventueel ook nog handmatig je tsr opwekken vlak voor de voeding. Liever niet met de kolf, omdat je dan geneigd bent iets te lang door te gaan en heb je kans dat je je productie juist wat opschroeft, en zo te lezen is dat nog niet nodig.
Laat je even weten of dit helpt? Anders zijn er ook nog wel andere tips voorhanden. We helpen je graag.
Groetjes Nynke
Ervaringen delen met andere borstvoedende ouders doe ik op http://www.borstvoeden.net