veel spugen!!!!

Hallo,
Ik heb een dochtertje van 4 maanden. De laatste dagen spuugt ze regelmatig haar hele voeding uit. Nu zijn we even bij de huisartsenpost geweest (weekend) en de arts denkt evt. aan een maagportiervernauwing. Dit komt blijkbaar veel bij baby's voor en kan met een kleine ingreep verholpen worden.
Heeft hier iemand ervaring mee?

Gr. Chantal
 
hoi chantal

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt,mijn zoonntje was toen 5 weken nu inmiddels
 alweer 5 maanden  .Wat wil je weten? Misschien dat ik je kan helpen  
groetjes  
 
Ik zou graag willen weten of het zo ook weer verdwenen is? Of is er onderzocht waar het precies aan zou kunnen liggen? Dronk je kindje hierdoor ook minder goed (wat betreft hoeveelheid) van wat ze zou mogen hebben (gezien gewicht)?
We zijn net op het cb geweest en daar hebben we het ook besproken. Mijn dochtertje heeft eigenlijk ook nooit helemaal gedronken wat ze eigenlijk zou mogen hebben (volgens de berekeningen!!!) Maar ze doet het wat betreft gewicht en groei prima, dus daar hoeven we ons geen zorgen over te maken. Ze hebben ons geadviseerd om te beginnen met groentehapje, mogelijk dat ze daar al behoefte aan heeft. Volgens het cb zie je vaak dat als kindjes minder goed gaan drinken, ze behoefte beginnen te krijgen aan andere (vastere) voeding. Dus dat gaan we nu maar proberen.

Gr. Chantal
 
Hoi Chantal ,nee bij mijn zoontje moest het echt operatief verholpen worden want het spugen werd gaande erger ,ze hebben het in het zh onderzocht via een echo, bij ons kwam hij   wel aan en hij groeide ook maar hij had na bloedonderzoek toch bepaalde stoffen te weinig binnen gekregen.
Ik hoop dat bij jou de vaste voeding wel binnen blijft dus heel veel sucses ermee,ik hoor het wel   groetjes
 
Hey Chantal,

Mijn dochtertje spuugde ook heel veel. Ons werdt geadviseerd om johannesbroodpitmeel te gaan gebruiken. Dit maakt de flesvoeding wat dikker en blijft dus langer in het maagje. Later bij de kinderarts werdt de nutrilon  AR voorgesteld. In deze voeding zit ook de johannesbroodpitmeel alleen hoef je het er zelf niet meer bij te doen.
Maaike is nu 10 maanden en ik gebruik voor haar nog steeds de AR. Maaike hoefde daardoor ook niet aan het maagklepje geholpen te worden. Ze bleef altijd nog wel een beetje terug geven maar gelukkig niet meer van die hele hoeveelheden. Nu spuugt ze bijna nooit meer.

Ik hoop dat je er wat aan hebt..
Liefs Wendy
 
Hoi Chantal,

Heb gisteren hier toevallig iets over gehoord. Een kindje wat wij kennen deed ook niets anders dan spugen en veel slapen. Zij is hiermee naar een osteopaat geweest en nu bleek dat het kindje verkeerd heeft gelegen tijdens de bevalling, waardoor er iets scheef stond. Hij heeft dit d.m.v. op een bepaalde plek te masseren verholpen. Dit kindje spuugt helemaal niet meer en is nu ook klaarwakker af en toe, een heel ander kind dus. Misschien is dit wel een idee voor jouw

Succes ermee!

Groetjes Peggy
 
Hoi Chantal,

Bij mij zoontje dachten ze dit ook (hij was toen 3 weken). Dit kunnen ze zo nakijken/uitsluiten door het maken van een echo.
Daan spuugte ook veel voeding terug, wij zijn meteen door onze huisarts doorgestuurd naar het ziekenhuis/kinderarts en ze hebben meteen de echo gemaakt.
Toen bleek dat hij geen vernauwing had, maar ze kunnen dit pas duidelijk zien als baby's een week of 6 zijn.

Dus ze hebben hem 3 dagen in het ziekenhuis gehouden. Puur ter observatie en experimenteren met andere voeding.
Nu krijgt hij Friso comfort en Friso extra gecombineerd en er soms extra Johannesbroodpitmeel..

Ik zou als ik jou was terug gaan naar je huisarts en vragen (of eigenlijk eisen, het is toch je baby) dat ze je doorstuurt voor zo'n echo.
En anders wat experimenteren met voeding en dan met name met johannesbroodpitmeel.

Groetjes,

Jacqueline
 
ik wou graag weten mijn dochtertje is ook 4 maanden een deed sinds ze 3 weken oud was spugen maar met broodptmeel ging het goed sinds een paar dagen doet ze elke dag wel 1of 2 flessen spugen en ze is ook minder gaan drinken ze is verder ook niet ziek ging dat bij jou ook zo ik ben bang dat ze een soort reflux heeft.ik hoop dat het met jou kindje nu goed gaat.
 
Terug
Bovenaan