Veel vruchtwater?

A

Anoniem

Guest
Hoi

Gister ben ik naar de  vk geweest en die vond dat mijn baarmoeder erg hard is gegroeid de laatste weken.Nu denkt ze dat er veel vruchtwater is wie heeft dit ook of herkent dit?Vrijdag moet ik naar de gyn.

32wk en 6d zwanger

Ik heb wel een snelgroeiende baarmoeder (nog geen vinder onder de navel meer en ik ben nu 17,5 week), maar ik heb ook veel vruchtwater en een groot kind dat al een week in groei voorligt).

Ik zou me nog geen zorgen maken hoor! Wsl word je nu uit voorzorg doorgestuurd.

gr mama van MD

Nou, het is zo verschillende per VK.
Die van mij zei ook: je hebt echt een hele plens vruchtwater. Maar verder niks...
Wat maakt het uit eigenlijk? Beter te veel dan te weinig. En een week voor op groei, das ook niet erg, die van mij is ook groot en iets van een week tot anderhalve week voor op groei.
Ik snap het niet helemaal waarom je dan wordt doorgestuurd?
Ze hebben in ieder geval wel het beste met je voor moet je maar denken!

Ja oke ik weet dat ze het zekere voor het onzekere nemen maar mijn baarmoeder lig meer dan 3 week voor op groei.

Hoi...

Het is goed dat ze het in de gaten houden...je kan beter het zekere voor het onzeker nemen!
Een extra controle kan nooit geen kwaad.
Ook ik had een teveel aan vruchtwater, en dat werd nauwlettend in de gaten gehouden in het ziekenhuis.
Maar ik stond sowieso onder controle in het ziekenhuis vanwege een tweelingzwangerschap!

Heel veel sterkte nog met de laatst loodjes.

Groetjes Linda

Oh, sorry mamavandaan, ik las het helemaal verkeerd....zwanger he, en de laatse loodjes (40 weken morgen)...Drie weken is ook wel wat anders ja, en je bent nu 32 weken... ook een ander verhaal!
Succes hoor!

Hoi!

Bij mij lag bij de laatste controle ook de groei van de baarmoeder voor op het aantal weken (baarmoeder 32cm, 29 weken zwanger) en ben ik doorgestuurd om een groeiecho te laten maken bij de gyn.
Echo was goed, kindje iets groter en zwaarder dan gemiddeld, maar nog keurig binnen de groeicurves. Ook een dag suikecurve bijgehouden voor de zekerheid, maar dat was het ook niet. Morgen weer naar vk en dan zien we wel of het weer zo gegroeid is! Gyn. zei dat ik ook vooral erg hoog draag en dat dat een vertekend beeld kan geven en dat de kleine nu waarschijnlijk een groeispurt heeft.
Ik hoop dat het bij jou ook allemaal meevalt!
Groetjes,

NathalieMS
(31w+1)

Hoi,

Ik loop al weken voor op schema wat betreft mijn buik. Ik ben nu 30 weken en 4 dagen zwanger en mijn baarmoeder is al 36 cm groot, wat volgens de verloskundige al hoort bij een hoogzwangere.
Afgelopen maandag heb ik een groei-echo gehad en daaruit bleek dat ik veel vruchtwater heb. Het kindje loop wat op schema voor, ongeveer 1 a 1.5 week, maar dat is binnen de marges.
Morgen moet ik een glucose dagcurve laten maken en volgende week moet ik naar de gynaecoloog, dan weet ik dus waarschijnlijk weer wat meer.
Ook had ik een gespannen baarmoederwand, ze kon wel voelen dat mijn baarmoeder goed gevuld is, maar niet precies hoe  ons kindje ligt.  

Wat de verloskundige mij vertelde:
- door het vele vruchtwater kan er veel druk op de baarmoedermond komen te staan, waardoor je vliezen vroegtijdig kunnen gaan breken
- door de gespannen baarmoederwand kan ik voortijdig weeen gaan krijgen

Op advies  van de verloskundige ben ik volledig in de ziektewet, omdat het beter is om veel te rusten om het risico op een vroeggeboorte zoveel mogelijk te verkleinen.

Groetjes Saskia

Terug
Bovenaan