Veel vruchtwater?

Hoi

Bedankt voor je reactie.
ik was maandag toen ik naar de vk ging 32 wk en 5 d en mijn baarmoeder was 36 wk staat in mijn boekje.Nu zei ze dat ze in stuit lag terwijl ze de vorige keer met haar hoofd naar beneden lag en ik haar nog steeds op de zelfde punten voelde schoppen(bovenin.)Nu voel ik haar op mijn blaas en dit is behoorlijk pijn lijk moet ik zeggen.Net of er iemand met een potlood loopt te steken.Laat je even weten hoe het verder gaat met je?Ik moet trouwens vrijdag naar de gyn en dan zal ik wel verder horen.

Hoi,

Uit mijn glucose-dagcurve is niks bijzonders gekomen, dus ik heb geen zwangerschapssuiker.
Nu is het even afwachten wat de gynaecoloog zegt, ik ben benieuwd wat voor onderzoek ze gaan doen. Volgens mij krijg  ik weer een echo, maar zullen ze ook ander onderzoek gaan doen, bijvoorbeeld inwendig onderzoek of bloedtest?
Ik zal morgen weer even komen lezen, ik ben benieuwd hoe jouw gesprek bij de gynaecoloog is geweest.

groetjes Saskia

P.S. Onze kleine ligt ook in een stuit, een onvolkomen stuitligging. Zjn hoofdje ligt rechtsboven, het ruggetje dan aan de rechterkant van mijn buik, zijn billen boven mijn schaambot en zijn voeten weer bovenin mijn buik.

hallo,

Ook ik heb erg veel vruchtwater. Mijn buik maakte een groeispurt met 23 weken. De vk schrok toen ik weer op controle kwam. Suiker getest niets mee aan de hand. Met 31 weken extra groei-echo gehad, beeb loopt precies mee midden in de curve. Dus overdreven groot is hij ook niet.

Nu kan het geen kwaad. Je kunt beter teveel hebben dan te weinig. Risico op eerdere bevalling heb je wel en je moet het extra gewicht mee sjouwen. Ik zou me er niet te druk over maken.

Groetjes Suus
34wk+3

Nou ik ben vandaag bij de gyn geweest en hij dacht wel dat ik ruim vruchtwater had maar die 3 week voorsprong zou volgens hem komen omdat ons kindje aan de ruime kant is.Aankomende donderdag heb ik een echo en dan zullen we het wel weten.Het meisje wie ook heeft gevoeld naar mijn buik was net nieuw in opleiding en kon me niet vertellen hoe de baby lag en de gyn was al weer weg.Nou dat zullen we vrijdag wel weten.Nou als de baby zover voor lijkt te lopen dan gaan ze over een paar week ook mijn bekken opmeten en het hoofdje van de beeb om te kijken of een gewone bevalling verantwoord is mede omdat ik een keizersnede heb gehad bij de vorige.Heeft iemand trouwens ook ervaring met een dagcurve suikerprikken en weet iemand hoe dit gaat?

Hallo mamavandaan,

Ik heb me ook al een aantal keer op suiker moeten laten prikken, het stelt niet zo heel veel voor. Ze prikken je elke keer in je vinger.
Je moet je 3x laten prikken.
1ste keer 's morgens vroeg om 08:00 nuchter
2de keer rond 11:00
en de derde keer om 15:30.

Ik heb dit moeten laten doen omdat mijn baarmoeder op een gegeven moment 4 weken voor lag. Ik heb toen ook een groeiecho gehad. Met mijn suiker was alles goed en het kindje was gemiddeld volgens de echo.

Succes!!

Groetjes Sylvia

Mamavandaan, je hebt dus nog geen groei-echo gehad, maar bent eerst naar de gynaecoloog geweest?
Ik weet al dat ik veel vruchtwater heb, dat is op de groei-echo te zien en het kindje is niet overdreven groot. Vandaar dat ik erg benieuwd ben wat het dan wel kan zijn.

Waar ga je die glusose dagcurve laten doen? Ik ben bij de verloskundige geweest en mijn schema was als volgt:
- 08.30 = nuchter
- 10.00 = 1 uur na het ontbijt
- 12.00 = 3 uur na het ontbijt
Alledrie keren moest ik een potje met urine meenemen en werd en een vingerprikje gedaan voor de bloedsuikers.

Groetjes Saskia

Hoi,
Vanmiddag ben ik bij de gynaecoloog geweest. Volgens hem was er niks bijzonders aan de hand.
Meestal zie je 'veel vruchtwater' bij o.a. zwangerschapssuiker of bepaalde aangeboren afwijkingen, zoals slokdarmobstructie of hazenlip. Uit de glucosetest was niks bijzonders te vinden en op de groei-echo (en 20-weken echo) was er ook niks raars te zien wat op een van bovenstaande aangeboren afwijkingen kan wijzen. Ik hoefde me dus geen zorgen te maken.
Normaal kun je het kindje heel moeilijk voelen als je veel vruchtwater hebt, maar bij mij is het kindje gewoon goed te voelen.  Over 2 weken moet ik weer een echo laten maken, maar dan gewoon in het ziekenhuis en dan de dag erna weer even op controle bij de gynaecoloog voor de uitslag.
Groetjes Saskia

Hoi,

Even dit onderwerp uppen, want ik ben vandaag weer naar de gynaecoloog geweest.

Afgelopen maandag had ik een groei-echo in het ziekenhuis. Er is nog steeds veel vruchtwater te zien. Vandaag dus naar de gynaecoloog en die vertelde me dat ze geen oorzaak kunnen vinden. Op suiker ben ik getest en dit was in orde. Ik heb bloedgroep O-positief, dus geen rhesus-probleem.  Ik heb nog nooit een bloedtransfusie gehad, dus  ik heb ook geen andere antistoffen in mijn bloed. Bij mijn navelstreng en placenta waren ook geen rare dingen te zien. Ons kindje lijkt ook verder in orde.  Het maagje was gevuld, dus  geen slokdarmobstructie. De nieren en blaas doen ook goed hun werk.  Zo te zien is er geen 'enge' reden te vinden  dat ik veel vruchtwater heb.  

Hij vertelde ook dat  als ik geen echo had gehad, dat hij nooit op het idee was gekomen dat ik veel vruchtwater heb. Hij kan mijn kindje gewoon goed voelen, het hartje is goed hoorbaar en ikzelf voel ons kindje ook goed bewegen. Normaal heb je dat dus niet als je  veel vruchtwater hebt. Vandaar dat hij zich ook geen zorgen maakt, maar hij wilt wel dat ik bij hem onder behandeling blijf. En ik zal waarschijnlijk ook in het ziekenhuis moeten bevallen onder begeleiding van de gynaecoloog, gewoon voor de zekerheid. Dat is op zich wel een  domper, want ik wilde graag thuis bevallen.

groetjes Saskia  

Terug
Bovenaan