Veel zorgen

<p>Goedemorgen allemaal,</p><p>afgelopen woensdag testte in onverwachts licht positief en gisteren had ik een duidelijk positieve knaltest. Het heeft even geduurd voor ik het echt kon geloven. We zijn erg blij, want deze zwangerschap is heel erg gewenst en onverwachts toch natuurlijk ontstaan aangezien een aantal haar geleden cystes op mijn eierstokken zijn gezien.</p><p>Maar, ik maak me continu zorgen om de klachten die komen en gaan. Ik heb al 2 dagen last van buikkrampen (soms steken maar vooral veel krampen/ gevoel dat je ongesteld gaat worden). Daarnaast deden mijn borsten tot vandaag veel pijn. Vandaag is dit wat minder geworden en dan gaan meteen al mijn alarmbellen af. Ik heb veel gelezen over miskramen en ben hier erg bang voor. Herkennen jullie de krampen? En het afnemen van gevoelige borsten? Ik weet niet hoeveel weken ik zwanger ben maar omdat ik 2 weken geleden nog bloed verloren ben (wat ik aanzag voor een menstruatie), is het vermoeden (ondanks de licht positieve test woensdag) na terugrekenen 6-7 weken. Aanstaande donderdag heb ik een eerste termijnecho voor meer zekerheid. Wat kan een week dan lang duren.... Ik voel me zo onzeker en vertrouw mijn lichaam niet (mede door de PCOS). Zijn er meer vrouwen die zich zoveel zorgen maakten de eerste weken?</p><p> </p><p> </p>

Hier ook iemand met PCOS. Ik herken de angst voor een miskraam wel, maar ben direct heel erg gaan proberen te genieten. Bij ons kwam het ook onverwachts toch natuurlijk en dat was een groot cadeau! De krampen herken ik heel erg, dat lijkt toch bandenpijn te zijn geweest. Ik ben nu bijna 28 weken zwanger en nog steeds is er bij mn borsten weinig gebeurd.. De eerste week groeide ze en deden ze wat pijn maar daarna niet meer. Natuurlijk is er een kans dat het mis gaat maar het is zo bijzonder dat het jammer is als je deze weken niet  van het idee kan genieten.
Heel veel succes volgende week, hopen op een mooie echo!
Groetjes femke

Maak je geen zorgen als het geen pijn (meer) doet.. bij mij heb ik nu de tweede keer amper pijn.. en g3loof me dat voelt juist fijn! De eerste keer had ik veel heftige pijn (veel erger dan bij ongesteldbeid) en toen ging h3t mis, dus GENIET van geen pijn en kijk uit naar donderdag!
(En snap zooooo goed hoe lang een week duurt.. was veel bloed verloren maar moest ook een week wachten toendertijd.. echt hells!)

Hi,
het kan momenteel van alles zijn je darmen,baarmoeder etc etc. Maak je nuet te druk om dat het mis kan gaan. Blijf denken dat alles gewoon goed gaat daar binnen. Ik heb geen pcos gehad, maar ook ik was bang. Hooguit twee x last gehad van mijn borsten, maar daarin tegen weken kotsmisselijk geweest. Inmiddels 34 weken!! Vertrouw je lichaam..alles heeft een reden!! Heel veel succes volgende week. 
Ps: begin alvast met zwangerschapssups die van Solgar is echt een aanrader. 

Dat bloedverlies zal wel een innestelingsbloeding geweest zijn en dat gevoel van ongesteld zijn had ik heel lang! En die zere borsten ook. Hoort er allemaal bij. En uiteindelijk nam dat ook weer af. 
Lekker van genieten. Je bent ZWANGER! :D
GEFELICITEERD! 
Zorgen maken is niet goed voor de zwangerschap, en of je je nou zorgen maakt of niet, alles loopt tóch zoals het loopt. Dus dat zorgen maken heeft helemaal geen zin! Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, maar geniet lekker van alles tot het tegendeel bewezen word. Dan is er nog tijd genoeg om je druk te maken. Voor nu lekker genieten!!!

Allereerst: gefeliciteerd! Ik heb de eerste weken bijna constant het gevoel gehad dat ik alsnog ongesteld zou worden, maar inmiddels ben ik bijna 30 weken zwanger. Ook dat het soms een dag weer weg was. Het kan er dus gewoon bijhoren. Moeilijk maar: probeer het los te laten en realiseer je dat je er niks aan kunt doen. 

Bedankt voor jullie geruststellende berichten... dat helpt zeker :). Vandaag geen last gehad van krampen en mijn borsten zijn weer behoorlijk pijnlijk. Ik ga me niet teveel proberen te focussen op alles wat ik voel en enge verhalen op internet lezen over miskramen, want ik maak mezelf alleen maar bang. Ik ga vanaf nu proberen te genieten en probeer afleiding te zoeken in de leuke dingen die bij zwanger zijn horen. Dankjulliewel, had het even nodig :)!

Ik heb ook PCOS ( spontaan zwanger ) vorige week getest. Gok zo'n 4 weekjes. Ik ben ook echt continue gespannen en bang. Ik word helemaal gek van mezelf dus ik ga even meelezen.

Terug
Bovenaan