Veel zorgen

Ik herken het onverwachtste en t gevoel wat je kreeg toen de test positief was! 
Lieverd, niet stressen. Stress is slecht voor je lichaam en zal je imuunsysyteem naar beneden brengen. Daarbij, jij blijft maar denken en je onnodig druk maken, dat is toch niet fijn voor jezelf? Ik was in het begin ook zo want de dokter zei bij mij dat t 50% kans was dat t fout kon gaan. Vanwege een spiraal die er behoorlijk laat uit nog moest. Dit gaf mij spanning maar ik besloot direct om de knop om te schakelen en juist wel vertrouwen in je lichaam en je baby te hebben. 
Dus ik had niet wat jij had maar 50% is best heftig en t zit echt in je hoofd maar als t fout gaat dan gaat t fout en dan kan je er hard tegen gezegd toch niks tegen doen.. 
mijn advies is dus echt, gewoon lekker gezond eten en als je merkt dat je er over begint na te denken dan zoek je even wat afleiding. 
Geniet! ❤️
gefeliciteerd en hopelijk heb je er wat aan! 

Super herkenbaar dat je je overal zorgen om maakt hoor! Ik heb geen pcos, maar ook ik maakte (en nog steeds af en toe) me erg druk om elk dingetje dat ik voelde. Ik heb de eerste 3 weken ofzo echt een groot deel van elke dag menstruatiekrampen gevoeld, dat is schijnbaar je baarmoeder die groeit. Dat is nu (6+3) eindelijk minder bij mij. Mijn borsten doen de ene dag ook meer pijn dan de andere. Kwaaltjes komen en gaan nou eenmaal!
Ik heb het inmiddels redelijk van me af gezet, al merk ik wel dat als ik iets nieuws voel, ik gelijk weer denk: "oh jee, wat is dat?!" Ik heb me inmiddels voorgenomen, zolang ik geen bloed zie maak ik me geen zorgen. (En ik weet dat bloedingen niet eens een slecht teken hoeven zijn, maar dat is voor mij in ieder geval een duidelijke grens om iets serieus te gaan nemen, omdat ik, op 2 druppels innestelingsbloed na, nog niks heb gehad)
Ik probeer nu vooral te focussen op de leuke dingen, zoals de aankomende echo, hoe we het aan onze familie gaan vertellen, fantaseren over alle leuke spulletjes, etc. Stress is alleen maar slecht, voor jezelf én voor je zwangerschap. Geniet ervan!

Heel herkenbaar! De eerste weken van mijn zwangerschap heb ik elke dag gedacht dat ik een miskraam zou krijgen. Huilbuien waren aan de orde van de dag. Ik had krampen, verdwijnende symptomen, etc. Inmiddels ben ik 38 + 2 in verwachting van een prachtige en (hopelijk) gezonde dochter! 
Nog even over stress. Het kan heel veel stress geven als mensen zeggen dat stress slecht is voor jou en de baby. Je komt dan in een negatieve spiraal. Doordat je stress hebt, krijg je weer stress want ‘het is slecht voor de baby om stress te hebben’. Laat je niet gek maken en laat de stress er zijn! Zoek afleiding, maar ga je niet druk maken omdat je stress hebt. Die baby kan echt wel wat hebben. Die tip heeft mij in ieder geval heel erg geholpen om mijn stress wat te verlagen.

Terug
Bovenaan