Vega/vegan en zwanger

<p>Hoi hoi,</p><p>Zijn hier meer vrouwen die vegan of vega zijn?  Ik ben niet super streng hierin maar ik hou niet zo erg van vlees en van zuivel krijg ik vaak last van mijn buik.  Ook ben ik groot dierenvriend. Ik eet soms kaas en eieren omdat we zelf kippen hebben. Maar goed nu heb ik nu ik zwanger ben veel zin in vlees en fastfood. En groente wat ik normaal zo lekker vind, vind ik nu echt vies goor ranzig. Vind t zo vervelend! Ik wil gezond eten voor mezelf maar ook voor die kleine in mijn buik.  </p><p>Fruit gaat wel goed maar niet altijd van harte. Heb meer zin in koek ofzo. Ik maak smoothies met wat groente om toch wat binnen te krijgen.  Oja en koke  wat normaal mijn hobby is vind ik nu echt vreselijk. Ik vind eten maar stom haha en trek liever een zak chips open of friet wat ik normaal echt vies vind. Hopelijk gaat t na 12 weken weer wat beter.  </p><p>Hoe ziet jullie dagmenu er zo n beetje uit nu jullie zwanger zijn?  Kan ik wat inspiratie op doen.  </p><p>P.s t is niet zo dat ik me aan de behoeftes toe geef. We halen nu wel iets vaker een frietje en Okee eet nu mss 2 x in de week wat chips. Maar ik kook wel gewoon alleen eet ik er 1 a 2 happen van. </p>

Hey Noorasiem,
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe ver ben je? Ik eet normaal gesproken vegetarisch met heel af en toe vis (misschien 1 of 2x per maand). Dit doe ik al 17 jaar. Ik ben nu 7,5 zwanger en ook ik merk dat vlees heel lekker ruikt nu.... Zaterdag wandelde ik langs iemand die aan het bbq-en was en ik begon bijna te watertanden! Ik ga bij even navragen of al mijn waardes goed zijn en als ik wat vlees moet eten ga ik dat wel doen.
Mijn dagmenu van vandaag:
Ochtend tussendoortje (in bed tegen misselijkheid) - ontbijtkoekplak minder suiker.
Ontbijt: magere yoghurt met fruit en lijnzaad.
Tussendoor: ontbijtmuffin met havermout en appel. Ik maak er 12x per keer, invriezen en de avond van te voren uit de vriezer halen.
Lunch: 3 rijstwafels met hoemoes en een gekookt eitje. Wat cherry tomaatjes en rucola en een manderijn. En een kopje uiensoep (gewoon uit de kantine van werk)
Tussendoor: witte druiven en een klein bakje skyr.
Diner: Nasi met tofoe gemaakt door manlief! 
Tussendoor: Waarschijnlijk iets van fruit of wat ongezouten walnoten ofzo. 
Dit is wel een maandag werkdag hoor. In het weekend laat ik me wat meer gaan. Inderdaad met zoute snacks! Een goede vervanging voor chips vind ik van die soja crackers, wel zout maar veel minder vet. Ik merk wel dat ik onwijs veel honger heb! Normaal deed ik nooit zoveel tussendoortjes, maar dat heb ik nu echt nodig!
Groetjes, L. 

Ik ben 10 weken zwanger nu.  Raar he dat je ineend zoveel zin in bepaald eten kan hebben. 
Ontbijt muffin dat is een goeie ja! Ik ga morgen cake for breakfast van thg maken. Heb je dat recept van internet. Humus eet ik ook veel maar dat komt ook nu wat mee neus uit. Andere groentespreads vind ik nu niet zo lekker.  Thanks voor je bericht en jij ook gefeliciteerd

Ooh dat begrijp ik! Ik kan ook niet elke dag hoemoes eten hoor.. Ik maak voor de lunch ook wel salade, bijv. Spinazie, avocado, appel en walnoten. Of gewoon een boterham met kaas! :) Maar dan met radijsjes erbij ofzo. Ik probeer altijd wel iets van groenten te nemen met de lunch. 

Groetjes, L.

Oo salade heb ik nu echt geen zin. Haha hopelijk komt dit snel weer terug.  Gister vegan spaghetti op ik vond de saus goed maar de pasta zelf heel vies mijn kipjes waren er wel blij mee haha.   

Oo dat is zo herkenbaar! Ik at gister nasi met tofoe, maar na 2 happen werd ik zo misselijk van de geur dat ik niks meer kon eten. Uiteindelijk nog een bakje vanille vla gegeten. Normaal vind ik het smerig, nu zo lekker! Ik heb ook super veel trek in friet enzo, maar ik probeer er niet al te veel aan toe te geven. Ik maak vanavond rosti van zoete aardappel. Kijken of dit wel smaakt.... 

Ik heb net een ontbijt cake gemaakt van havermout en fruit. Ik ga weer wat meer dingen voorbereiden zodat ik minder snel terug val in de makkelijke hap. Vanavond wordt t brocolli hier kijk ik al weken tegen op. Zo nu ook maar misschien valt t mee. 

Ik heb net een ontbijt cake gemaakt van havermout en fruit. Ik ga weer wat meer dingen voorbereiden zodat ik minder snel terug val in de makkelijke hap. Vanavond wordt t brocolli hier kijk ik al weken tegen op. Zo nu ook maar misschien valt t mee. 

Terug
Bovenaan