Veilig slapen met baby in bed

<p>Beste moeders, </p><p>Mijn zoontje van 2 weken oud ligt bij ons op de kamer in een co-sleeper, maar het duurt ontzettend lang voor hij in slaap valt. Tegen de tijd dat hij eindelijk in slaap valt is het alweer tijd voor de volgende voeding. Hierdoor slaap ik snachts heel weinig en ben ik echt gebroken door de nachten.</p><p>De kraamhulp maar ook de VK gaven mij als tip dat hij best bij mij in bed kan slapen. Dit doe ik sindsdien dan ook regelmatig. Ik lig dan op m'n rug en hij ligt met zjjn buik op mijn buik. Dat vind hij inderdaad heerlijk. Mama ook overigens :)</p><p>Nu lees ik veel over het samen slapen met je baby en dat meer mensen dit doet. Ik ben op zoek naar een andere, veilige houding om samen te kunnen slapen. Ik merk dat het toch al snel te warm wordt voor hem als hij op mijn buik/borst slaapt. </p><p>Wie van jullie slaapt ook met zijn kindje samen in bed? En hoe doen jullie dat? Ik las bijvoorbeeld dat je zelf op je zij kunt liggen en je kindje op je rug, naast je. Ter hoogte van je borst. Mijn vraag is dan, hoe leg je hem veilig onder een dekentje? Uiteraard heeft hij zijn eigen dekentje, maar hoe zorg je er voor dat deze niet omhoog schuift tot over zijn gezichtje als hij beweegt in zijn slaap? </p><p>Ik hoor graag jullie ervaringen en tips!</p><p>Groetjes van een moeder die toe is aan een goede, veilige nachtrust. :) </p><p> </p>

Onze dochter ligt tussen onze kussens.. gaat prima, maar wil dr wel weer in dr eigen bed krijgen. Ze kan zo iig niet onder de deken komen. Ze ligt in een slaapzakje.

Mijn dochtertje sliep haar eerste week op aankleedkussen tussen onze kussens in met haar eigen dekentje. Ze wou ook echt geen centimeter verder van ons vandaan zijn. Na een week sliep ze op het aankleedkussen in de cosleeper, daarna alleen in de cosleeper. Toen ze 7,5 week was is ze op haar eigen kamer gaan slapen

Op een aankleedkussen wordt afgeraden omdat dat matrasje waterdicht is een dus niet ademt. Hier ligt onze dochter (nu 17 weken) in de co-sleeper, maar af en toe slaapt ze alleen als ze naast mij ligt in bed. Dan leg ik haar wat hoger met een eigen dekentje en ik lig er dan zonder kussen op mijn zij naast. 

Wat voor slaapzak gebruiken jullie voor een newborn? Een slaapzak lijkt me een stuk veiliger dan een dekentje wanneer je samen slaapt. :) 

Terug
Bovenaan