Veilig slapen met baby in bed

Ik heb de eerste weken een babynestje tussenin gelegd tegen het hoofdeinde aan. Kindje in eigen slaapzak en deken, en zelf wat lager gaan liggen zodat het dekbed niet over het gezicht kan komen. 
Tegen je aan slapen is natuurlijk fijn voor je kindje maar dat hou je zelf geen wekenlang elke nacht vol hoor. Kindjes moeten wennen om zelf te slapen..Je kunt er best de eerste weken naast liggen, maar ik zou mn kindje er niet aan laten wennen altijd op je borst te slapen... dan krijg je ze nooit meer in hun eigen bedje 

Zou het niet kunnen zijn dat jullie kleine gewoon geborgenheid wil?  Ik denk dat jullie beiden beter slapen in je eigen bed nml. Als moeder met al die voedingen heb je echt je rust nodig. 
Ik heb een tijdje met mijn kleine meid in het ziekenhuis moeten verblijven. Hun maakten een nestje van een baddoek. Gewoon oprollen en om je kleine leggen. Zo voelen ze zich geborgen en werkte bij mijn dochter heel goed. Heb dit nog even door gedaan toen we na een maand thuis kwamen en toen langzaam afgebouwd . Ik hoop dat jullie er wat aan hebben! 

Onze dochter is 4 wkn en ik leg haar ook in bed aan, we liggen dan beiden op onze zij, ze ligt tegen me aan, we slapen gedurende de bv, zo’n half uurtje en als ze daarna diep in slaap is leg ik haar terug. Ik vind het toch te gevaarlijk om bij ons te slapen, ben bang dat ik haar uit bed sla perongeluk of op haar ga leunen.. 

Onze meid van 4 weken gaat ook spoken tegen de tijd datbwij naar bed willen..ik leg haar dan ook op mijn buik als ik te moe ben.. zodra ze dan echt slaapt leg haar tussen ons in met het voedingskussen om haar heen..met de punten naar boven..blijft mooi op zn plek liggen en zij slaapt heerlijk..
Na de fles in de nacht gaat ze gewoon weer naar haar eigen bed.. we zijn bang dat we ze anders nooit meer ons bed uit krijgen haha

Ik zou het nooit doen. In mijn werk al enkele kindjes meegemaakt die dood in bed zijn gevonden de volgende ochtend. Lees goed de site voor wiegendood preventie. Het wordt al snel te warm voor de kleintjes. Als je de baby geborgenheid wilt geven zou ik vooral inbakeren proberen! 

Terug
Bovenaan