Veilig sporten

<p>Zwangerschap (tweede trimester) en fitness   wrlke bewegingen met kracht en weerstand banden kun je doen?  Zonder je pelvis of je buikspieren schadelijk of te intensief te gebruiken.  Kan je ook joggen of andere cardio doen? </p>

Ik begreep van mijn trainer dat je springen (jumping  jacks) en intensieve cardio moet vermijden. Je kan dus wel cardio maar je hartslag mag niet te hoog.Daarnaast ook de buikspieren. Je mag wel planken omdat je je hele core daarmee traint. Liefst de side plank dan belast je een buikspieren.
Weet niet of je hier iets aan heb. 
Gr. C

Volgens mijn vk mag je nagenoeg alles zolang het geen pijn doet en voor jou goed voelt.. alleen geen rechte buikspieren en niet tot de max gaan..

Ja super bedankt. 
Ik train meestal met weerstand banden. Is kracht vooral. Lichtjes cardio. Dus dat zou wel moeten kunnen. 

Vind toch spannend om te gaan sporten haha

Heeft iemand can jullie ook ervaring hiermee? Sporten en zwangerschap. 

Hoi!

ik ben nu bijna 30 weken zwanger en sport nog steeds intensief(zowel cardio als kracht). In het begin vond ik het ook spannend als ik weer stond te springen, rennen etc, maar al snel wist en voelde ik wat ik wel en niet kon doen. Tot op heden heb ik mijn trainingen minimaal aangepast. Ik doe alleen geen oefeningen waarbij de nadruk op mijn buik ligt. Ik heb overigens wel een buikband gekocht die mijn buik ondersteunt tijdens mijn lessen. 
Iedereen is anders, als je maar goed naar je lichaam luistert. Succes!

Hay 
ah fijn om te lezen dat t jouw goed af gaat zeg! 
Mja ik heb gister dus gesport en deed t iets rustiger als normaal 
normaal geef ik 200% ?
dan overdrijf ik niet dus ik dacht nu zo beetje 70% te gaan. 
Het ging eigenlijk best lekker! 
Alleen buikspieren sla ik over inderdaad en dingen boven je hoofd tillen mag ook niet had ik gelezen op internet dus dit doe ik niet. 
Dag erna ben ik wel iets moe hahahha  dus nu lig ik lekker in bed met beetje spierpijn?

ik ben nu 15 weken maar ik wil gewoon niet dat er iets fout gaat. 

Eigenlijk gebruik je ook met kracht en in totall body oefeningen ook gewoon je buikspieren maar bij jouw kan dit dus geen kwaad? 
Zoals bijvoorbeeld de plank of push up dan span je automatisch ook je buik aan. 
Geef maar wat simpele voorbeelden hoor. 
Ik had eigenlijk lekker energie na t sporten dus dat is goed. Alleen had ik na t sporten dat Mn onderbuik 10 minuutjes lichtjes aanwezig was. Heb jij ook dit gevoel na sporten en is dat normaal? Het doet geen pijn maar je voelt dat t gewoon meer aanwezig is. Mja dit kan nu natuurlijk ook komen omdat precies vanaf nu Mn buik begin te groeien, heb nu ook meer gevoelige steken en etc in mijn buik. 

Ik heb nog niet veel ervaring, want bij mijn eerste zwangerschap was ik mrt vakabtie en in de laatste week veel bloedingen en toen was het klaar.
Nu net weer zwanger, dus echt nog maar een paar weeekjes..
Maar weet wel dat het er aan ligt hoeveel je al deed voor je zwangerschap en dat je dan ook best wat kan hebben tijdens je zwangerschap.
Maar vind het zéker goed dat je 70 procent geeft! Merkte vanmorgen in het begin (op zo een cardioapparaat) wat lichte "pijntjes" in mijn buik, toch voelde ik me steeds herborener en wilde ik meer geven, maar merk dat die energie ook stopt dat je voelt wat je lichaam doet, dus niet alles geven is goed, dan kun je echt voelen wat je lichaam zegt. 
Verder is het goed dat je geen gerichte buikspieroefeningen doet, maar staat verder alles in contact met je buik, dus dat kun je alleen ontwijken door niet te sporten, dus doe je ding, maar minder zwaar.
Veel sportplezier :-D
Snap wat je bedoeld hoor.. voel me ook wat moe, maar dat sporten geeft je lekker energie, is ook goed voor de kleine! ,-)

Hoi!

ik til nog wel boven mijn hoofd, maar niet te zwaar. 

Haha, ja je mag ook moe zijn. Je lichaam sport de hele dag door. Zwanger zijn kost op zichzelf al energie.
Zoals ik zei doe ik geen oefeningen waarbij de nadruk op mijn buik ligt, maar ik doe wel oefeningen waarbij ik mijn gehele buik aanspan. Push ups doe ik nu vanaf mijn knieën. Voor mij persoonlijk vind ik het nu vanaf mijn tenen te zwaar. Dit heb ik sinds een paar weken. Ook komt je buik nu sneller tegen de grond haha. Dus moet ik ook daar rekening mee houden.
Mijn buik is na het sporten soms ook wat gevoelig, maar heb daar niet echt last van. Het trekt inderdaad ook weer weg. Toen ik rond de 17 weken was, had ik daar meer last van als nu met 30 weken. Waarschijnlijk omdat je dan inderdaad gaat groeien.
Groetjes en succes!

Terug
Bovenaan