Veiligheid jn huis

Wij hebben traphekje voor de keuken dus daar is niets en verder ja laten ontdekken had geen bumpers of dingen en soms zelf zat ik er bij kregen die voor elkaar om zijn hoofd stoten ja zo leren ze er van. Tuurlijk opletten maar ga niet alles anders maken in me huis en nu kan die heel goed zelf alles door dat die leert vallen en opstaan

Wij hebben in de keuken alleen het kastje met kinderslot gedaan waar de schoonmaakmiddelen in staan en de kastjes van ons tv meubel.
Ook hebben wij via ali express van die goedkope hoekjes besteld voor op de punten van de salontafel. Die hebben wij er opgeplakt nadat ons zoontje van toen anderhalf struikelde over zijn speelgoed en toen een gat in zijn voorhoofd had. Hadden we beter eerder kunnen doen. Kleintjes vallen zo snel!
En we hebben van die dingen in het stopcontact.

Heb alleen traphekjes in huis. Verder niks beveiligd. Alles hoog staan waar niet aan mag zitten. Ik ben van het zelf ontdekken en ja dan moet je heel vaak nee zeggen en moet je ze best vaak weghalen bij dingen maar dat hoort er nou eenmaal bij vindt ik

We hebben bewust alles laten staan en iedere keer duidelijk aangegeven dat ze er niet aan mag komen, omdat het kapot kan gaan. Als ze er toch aan bleef zitten, dan haalden we haar uit de situatie door haar speelgoed aan te bieden of haar op haar speelmat te zetten. Het kost inderdaad tijd, maar ze weet nu heel goed wat wel en niet mag. Alleen de planten en nieuwe spulletjes zijn soms nog een uitdaging. In de keuken hebben we een kast met plastic bakjes en dergelijke waar ze mee mag spelen. Handig tijdens het koken. Ze krijgt ondertussen de lades ook open, maar ze weet, waar ze wel en niet aan mag komen. Bv de zware pannen niet, maar de onderzetter wel. Kasten waar gevaarlijke spullen in staan zijn afgeschermd.

Wij hebben alleen traphekjes en stopcontactbeveiliging. Hij weet dat hij niet in de keuken mag spelen dus daar haalde ik hem altijd direct weg. Veel verbaal corrigeren idd en ook nog regelmatig lekker even in de box op kinderstoel ?

In de keuken hebben we daarom op de lades kinderslot. Behalve de lades waar hij in mag. Ja, dan kunnen zn vingers er nog tussen. Maar met 9 maanden zat hij ook nog gewoon een tijd in de box. Hij leert het met vallen en opstaan. En vallen of zich bezeren gebeurd toch.

Terug
Bovenaan