Venkel thee??

A

Anoniem

Guest
Hoi,
Mijn dochter is nu 6,5 weken oud en krijgt nutrilon hypoalergeen voeding. dit krijgt ze nu een week alleen heeft ze deze week maar drie poepluiers gehad. Dit is volgens mij er weinig en ze lijkt er ook wat last van te hebben. Weet iemand of het helpt om venkel thee te geven en zo ja door de fles of tussen de flessen door??
haar schema is 7,11,15,19,23 uur en ze krijgt 135cc alleen de voeding van 23 uur krijgt ze 165 en dan slaapt ze de hele nacht door. HELP.

quote: mel22 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-05-2008 18:28:04'));

Weet iemand of het helpt om venkel thee te geven en zo ja door de fles of tussen de flessen door??

Het Voedingscentrum raadt af om venkelthee aan baby's te geven i.v.m. natuurlijke gifstoffen die in venkel voorkomen: Voedingscentrum-allylalkoxybenzenen.

Groetjes van Yvonne

je kunt ook proberen om bronwater te gebruiken ipv kraanwater

mijn dochter kon niet poepen met kraanwater ook niet afgekookt

en evt iets meer water in de flesjes wil ook wel helpen

groetjes en succes

Willeke

Hoi,

Kyano (morgen 7 weekjes) had heel veel last van buikkrampen, toen had ik het cb gebeld en zij mogen venkelthee sinds een jaar niet meer aanraden. Het KAN helpen tegen krampjes, niet ieder kind is natuurlijk hetzelfde, maar dat maakt het de ontlasting van soepeler om zo maar te zeggen, maar als je er teveel van gebruikt krijg je een tegenovergestelde werking waardoor de ontlasting weer dikker wordt met als gevolg dat ze daar weer krampen van krijgen. Wij gaven Kyano 2 a 3 theelepeltjes, maar we zijn er maar mee gestopt omdat de krampen niet echt minder werden. We gebruiken nu rooisbosthee, Kyano krijgt 5 voedingen (+  1 nachtvoeding) per dag en daarvan maken we er 3 met rooisbosthee, dus 150 cc rooibosthee ipv gekookt water, en dit werkt prima! Dit ook overlegt met het cb, officieel mogen ze het niet meer aanraden, maar als het werkt is het goed.

groetjes Kim
mama van Noah 27-10-05 en Kyano 15-4-08

Oja en mbt je vraag in de fles of niet, wij hebben het door zijn fles geprobeerd en theelepeltjes gegeven als hij heel veel buikpijn had, maar dat laatste werkte beter.

Succes!
Groetjes

Hoi,

Wij hebben bij ons zoontje ook venkelthee geprobeerd, nou meneer had gelijk door dat het geen melk was en vond het echt niet lekker. Op aanraden van vrienden van ons geven we een paar druppeltjes Cinababy van VSM. Een half uurtje voor het eten een paar druppeltjes in zijn mondje laten vallen of op z'n speentje doen. Wij hadden dan gegarandeerd een luier vol. Ik weet alleen niet of of je dit ook in combinatie met hypoalergeen mag geven. VSM is wel homeopathisch maar kijk het voor de zekerheid even na op hun website.

Succes,
Mariska

hoi
weet niet of het nog steeds mag, maar mijn moeder deed altijd een theelepeltje zonnebloemolie door de fles heen als wij problemen hadden met de ontlasting.
dat hielp goed, vraag dit nog maar effe na,.want dit is al 11 jaar terug
gr marina

hoi hoi

Ik herken je probleem helemaal. Onze dochter had erg veel last van krampjes en kon ook niet altijd poepen. Soms om de dag, maar ze liet er ook weleens 2 hele dagen tussen. Je merkte dan gewoon dat ze er ontzettende last van had.
Voor de krampjes werkte cinababy van VSM heel erg goed. Maar het poepen bleef bij haar een probleem.
Ze kreeg eerst nutilon standaard en nu gebruiken we nutrilon omneo. Dit werkt veel beter en mevrouw heeft iedere dag een poepluier. Nu weet ik alleen niet hoe dit zit met jou voeding.

In plaats van water tussendoor krijgt ze babythee. Dit haal ik in duitsland en het lijkt wel op venkelthee. Ze vindt het ook nog lekker ook. Wij dronken dit vroeger ook en hebben nooit ergens last van gehad.
Het CB verandert de regels met het jaar. De dingen die nu moeten mogen volgend jaar niet meer.

Succes groetjes Anne

Terug
Bovenaan