Verantwoorde spelletjes bij 11 maanden?

Hallo mede-mama's,

Mijn zoontje is nu bijna 11 maanden. Hij speelt veel met knuffels, sleutels, rammelaars en zijn activity-centre in de box. Ook heeft hij wel een autootje etc. Maar mijn vraag aan jullie is:
Waar spelen jullie kinderen nu mee? En wat vinden ze leuk? Hij wordt binnenkort 1 jaar en ben benieuwd wat voor speelgoed nu leuk is.
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes Marieke

Hoi Marieke,
Onze zoon doet erg veel met zijn stapelbekers. Die blijft hij leuk vinden en hij kan er steeds andere dingen mee doen. Eerst kon hij ze alleen nog maar omgooien en wegrollen, maar langzamerhand ontdekt hij nieuwe dingen. Ook blokken doen het goed. Een neefje van ons heeft met zijn eerste verjaardag de boerderij van Little People gekregen. Was ook een hit! Misschien is een loopwagen/blokkenwagen ook leuk?
Groetjes, mama van Sven.

Hoi mama van Sven,
Bedankt voor de tips. Hij heeft inderdaad een loop-blokkenwagen alleen die gebruikt hij nu alleen nog om speelgoedjes in de doen en uit te halen. Dat met die bekers is inderdaad een goede tip. Handig om mee te nemen op vakantie ook.
Groetjes

Hallo,
Mijn zoontje wordt nu ook 11 maanden en vindt hetvolgende allemeaal leuk om mee te spelen: 'een speelgoed GSM die liedjes zingt en waarin de lichtjes flikkeren'. 'Stapelblokken', 'houten puzzel met boederijdiertjes', 'blokkenpuzzel waarin nog andere vormpjes zitten' en dingen die eigenlijk geen speelgoed zijn... een lege plastieken fles, zijn schoenen en de veters, ...  daar is hij echt wild van...
groetjes,
Els

geef hem eens een ballon of een bal... heel leuk!
Ook ouder folders en tijdschriften doen het leuk (moet je wel echt op letten, soms gaan ze het eten...)
Plastic bakjes, het plasticen vergiet, enz.

Ik zo erg sterk die ballon afraden. Als ze hem in hun mond hebben en
dat ding knapt, zie maar dat stuk rubber uit zijn luchtpijp te trekken.
NIET DOEN.

Mijn dochter is dol op haar loop auto, de vormenstoof (ze begint hem al
helemaal door te krijgen), eigenlijk alles waarbij ze dingen ergens in
moet stoppen of er uit moet halen.

Daarnaast heb ik voor haar kartonnen boekjes (rupsje nooitgenoeg!) waar
ze bloedserieus zelf in zit te bladeren en brabbelt en de beestjes
aanwijst.

Hoi,

Dit is waar mijn zoontje van bijna 10 mnd mee speelt:

- Alle soorten auto's groot en klein, hij rijdt er al echt mee.
- Little people poppetjes en de dierengeluidenboerderij; helemaal geweldig
- Activity  center met allemaal druk en draaidingen erop
- kartonnen boekjes,   reclame folders en prijskaartjes van kleding
- plastic bakjes
- met een riem (?!)  kruipt hij de hele kamer rond
- alles wat wij ook hebben, zoals de afstandsbediening, gsm, schoenen, enz

Hoi
Mijn zoontje vind vooral boekjes interessant. Ik heb zelf een fotoboekje gemaakt met foto's van de familie en omgeving en ook daar kan hij zich prima mee vermaken. Hij wijst mensen aan aan en benoemt ze op zijn manier.
Daarnaast vind hij speeltjes leuk waar een muziekje in zit en ook mijn oude babypop die boven staat doet het goed !
En als ik in huis bezg ben met de strijk of poetsen dan geef ik hem een doekje en "helpt" hij mee. Erg leuk om zo samen bezig te zijn.
Groetjes.....

Terug
Bovenaan