Verantwoorde spelletjes bij 11 maanden?

Hallo,

Onze jongste is morgen 1 jaar en hij speelt met het volgende:

lego duplo voor de allerkleinsten, zoals vliegtuigje of rups.
stapelbekers van Fisher Price
boekjes, heel interessant
Nijntje stoffen huis
pan met houten pollepel

en hij krijgt morgen de stapelgiraffe van Lego, daar heeft hij bij een vriendje al mee gespeeld en vindt hij erg leuk.
Er is zoveel speelgoed, maar onze kinderen vinden het meest simpele zoals een pollepel nog het meest leuke.

Groetjes,

Linda

Hallo,

Mijn zoontje is eind juli 1 geworden, maar speelt de hele zomer al met zijn blokken trein. Dat is een trein van hout en twee wagonnen erachter en daar zitten allemaal grote blokken op! prachtig vind hij dat. Verder kleine  opblaasbal ( van dora enz.) en je kunt ook van die spiralen krijgen met blokjes\kralen, op een houten blok is tevens ook heel leerzaam hoe ze die blokjes\ kralen van de ene kant van de spiraal naar de andere kant kunnen duwen.verder vind hij grote plasticen dieren ook heel interessant ( die van zijn 3 jarige broer) en knuffels niet te vergeten. Hoop dat je zo weer wat ideeen hebt gekregen. Sinterklaas en kerst komen er tenslotte ook weer aan.

Balonnen kunnen wel hoor, onder toezicht natuurlijk!
Ik weet niet hoe je het wilt hebben, maar volgens mij past een ballon niet in de mond van een baby...
De manier waarop een baby of peuter er mee speelt kan geen kwaad.

Bedankt voor jullie reacties!
Stan is nu inmiddels bijna 13 maanden en heeft zijn draai gevonden met het spelen.
Ik had het gevoel dat hij in  een soort speel-dipje zat rond de leeftijd van 10 á 11 maanden; waarom weet ik niet, het was een gevoel. Je kind wordt te groot voor het baby-speelgoed en is voor veel andere speeltjes nog te klein.

Hij stopt nog wel errug veel dingen in zijn mond; van speelgoed tot schoenen terwijl ik ze gewoon aanheb
Gisteren heeft hij heel veel lol gehad met een zachte opblaasbare rubberen bal (Xenos). Hij is heel licht en stuitert als de beste; kopbal is hiermee dus niet pijnlijk maar vooral erg grappig. Hij lag helemaal in een deuk.

Groetjes,
Marieke

Terug
Bovenaan